Karoq Vragen & Weetjes

De Stip

Forumguru
@Frens ik ga dat voor het eerst doen. Wel raar dat ze het afgelopen week niet meteen bij de dealer hebben gedaan, hij stond er immers toch....

Je ziet 2 kolommen bij de updates; ECE1 2019/2020 en EC1 2020 Is het dan vanzelfsprekend dat je de rechter kolom met 2020 pakt? En waarom staan die andere er dan ook (nog) op?

Nog praktische tips? In mijn Karoq zit een Amundsen.

Frens

Lid
@Frens ik ga dat voor het eerst doen. Wel raar dat ze het afgelopen week niet meteen bij de dealer hebben gedaan, hij stond er immers toch....

Je ziet 2 kolommen bij de updates; ECE1 2019/2020 en EC1 2020 Is het dan vanzelfsprekend dat je de rechter kolom met 2020 pakt? En waarom staan die andere er dan ook (nog) op?

Het kost vooral veel tijd om de bestanden te kopiëren, dus de dealer zal daar geen trek in hebben. (Ook was de update vorige week nog niet uit)
Tip: Gebruik een zo snel mogelijke SD kaart of USB stick, zo niet zal het meerdere uren duren..

Ik heb Columbus dus misschien zie ik daarom niet dezelfde opties. Ik heb alleen ECE 2019/2020; een versienummer moet je ook in de navigatie ergens kunnen terugvinden voor je huidige kaarten, dan weet je of dit nieuwere kaarten zijn. Je kunt ook de auto op de oprit zetten, verbinden met je Wifi en via het menu van de radio de software laten downloaden. Dit duurt alleen nog langer :tongue:

Canon-Eye

Forumguru
Tip: Gebruik een zo snel mogelijke SD kaart of USB stick, zo niet zal het meerdere uren duren..
Heb je daar keuze in dan? Ik dacht dat je de OEM-kaart moest gebruiken omdat een andere niet wordt herkend als legale softwaredrager voor je systeem.

Heb je daar keuze in dan? Ik dacht dat je de OEM-kaart moest gebruiken omdat een andere niet wordt herkend als legale softwaredrager voor je systeem.
Bij de Columbus zit een ingebouwde HDD in waardoor je de update bestand via een willekeurige SDkaart of USB Stick kan kopieren. En de Amundsen heeft helaas geen ingebouwde HDD waardoor je de originele SDkaart moet gaan gebruiken

Frens

Lid
Columbus heeft al versie 177 sinds mei dit jaar.
Zou wel tijd zijn voor een nieuwe.
Sorry... dan was ik te vroeg. Had de maps wel al gedownload, nog niet kunnen updaten.

Blijkbaar heeft Amundsen dan meer geluk en moeten wij nog even wachten..?

Ik heb ook een Amundsen.

Ik heb vandaag de 13 GB versie gedownload aan de rechterzijde van 2020. SD kaart uit de auto gehaald (is een 32GB kaartje). zip bestand uitgepakt naar het SD kaartje wat ongeveer een drie kwartier duurde en weer terug in de auto gedaan.

De kaart versie is nu gewijzigd van 1115 naar 1310.

De Stip

Forumguru
Ik heb ook een Amundsen.

Ik heb vandaag de 13 GB versie gedownload aan de rechterzijde van 2020. SD kaart uit de auto gehaald (is een 32GB kaartje). zip bestand uitgepakt naar het SD kaartje wat ongeveer een drie kwartier duurde en weer terug in de auto gedaan.

De kaart versie is nu gewijzigd van 1115 naar 1310.

Bij Zip bestanden en uitpakken met een MacBook raak ik een klein beetje de technische weg kwijt.... Is dat moeilijk? En kun je gewoon het huidige kaartje uit de Amundsen halen, wat daarna de juiste software over de oude software heenschrijft?

064harry

Donateur
Bij Zip bestanden en uitpakken met een MacBook raak ik een klein beetje de technische weg kwijt.... Is dat moeilijk? En kun je gewoon het huidige kaartje uit de Amundsen halen, wat daarna de juiste software over de oude software heenschrijft?

Da's het mooie van  Gewoon dubbel klikken op het .zip bestandje en de Mac doet de rest!

Sjonkie

Nieuw lid
Inmiddels al bijna 1500 km gereden en nog steeds zeer tevreden. Wel zag ik vandaag iets uitsteken in de kofferbak. Wie weet wat dit is? Voorbereiding trekhaak of elec.achterklep?

Bijlagen

• 20200617_172339.jpg
    20200617_172339.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 51
  • 20200617_172333.jpg
    20200617_172333.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 49

LdN

Forumguru
Geen idee wat het is om de simpele reden dat het bij mij niet in de kofferbak hangt

hemi24

Forumguru
Lijkt op een soort antennekabel.

Het hoort daar in ieder geval niet uit te steken, volgens mij is die gleuf voor de noodontgrendeling van binnenuit voor de kofferklep...

Bovenaan Onderaan