Het kost vooral veel tijd om de bestanden te kopiëren, dus de dealer zal daar geen trek in hebben. (Ook was de update vorige week nog niet uit)@Frens ik ga dat voor het eerst doen. Wel raar dat ze het afgelopen week niet meteen bij de dealer hebben gedaan, hij stond er immers toch....
Je ziet 2 kolommen bij de updates; ECE1 2019/2020 en EC1 2020 Is het dan vanzelfsprekend dat je de rechter kolom met 2020 pakt? En waarom staan die andere er dan ook (nog) op?
Nog praktische tips? In mijn Karoq zit een Amundsen.
Heb je daar keuze in dan? Ik dacht dat je de OEM-kaart moest gebruiken omdat een andere niet wordt herkend als legale softwaredrager voor je systeem.Tip: Gebruik een zo snel mogelijke SD kaart of USB stick, zo niet zal het meerdere uren duren..
Bij de Columbus zit een ingebouwde HDD in waardoor je de update bestand via een willekeurige SDkaart of USB Stick kan kopieren. En de Amundsen heeft helaas geen ingebouwde HDD waardoor je de originele SDkaart moet gaan gebruikenHeb je daar keuze in dan? Ik dacht dat je de OEM-kaart moest gebruiken omdat een andere niet wordt herkend als legale softwaredrager voor je systeem.
Ik gedownload, naar de auto.... Stond 2019/20 er al op. Voor de Columbus heb ik nog geen 2020. Dit was versie nummer 177 dacht ik.
Sorry... dan was ik te vroeg. Had de maps wel al gedownload, nog niet kunnen updaten.Columbus heeft al versie 177 sinds mei dit jaar.
Zou wel tijd zijn voor een nieuwe.
@Frens ik ga dat voor het eerst doen. Wel raar dat ze het afgelopen week niet meteen bij de dealer hebben gedaan, hij stond er immers toch....
Je ziet 2 kolommen bij de updates; ECE1 2019/2020 en EC1 2020 Is het dan vanzelfsprekend dat je de rechter kolom met 2020 pakt? En waarom staan die andere er dan ook (nog) op?
Nog praktische tips? In mijn Karoq zit een Amundsen.
En waarom staan die andere er dan ook (nog) op?
Ik heb ook een Amundsen.
Ik heb vandaag de 13 GB versie gedownload aan de rechterzijde van 2020. SD kaart uit de auto gehaald (is een 32GB kaartje). zip bestand uitgepakt naar het SD kaartje wat ongeveer een drie kwartier duurde en weer terug in de auto gedaan.
De kaart versie is nu gewijzigd van 1115 naar 1310.
Bij Zip bestanden en uitpakken met een MacBook raak ik een klein beetje de technische weg kwijt.... Is dat moeilijk? En kun je gewoon het huidige kaartje uit de Amundsen halen, wat daarna de juiste software over de oude software heenschrijft?