Katalysator vervagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Red Devil

Actief lid
ik ga bij mijn fabia waarschijnlijk de katalysator vervangen voor een rechte buis.. volgens mijn monteur houd die een hoop tegen, en krijg ik ook wat meer PK's.. gaat mij meer om het geluid, maar extra PK's zijn altijd welkom..
mijn auto word ook altijd via hem gekeurd, en hij zou dan de katalysator weer netjes terug plaatsen bij de APK..
dus de katalysator word een rechte buis, en de middendemper gaat er misschien ook tussen uit dan.. dan komt er van voor tot aan de eind demper een dikkere buis te liggen.. dus ik ben benieuwt hoe dat gaat klinken?

iemand dit al eens uitgevoerd bij een fabia 1.4 MPI?

Red Devil

Actief lid
ik heb geen idee.. die monteur van mij gaat dit voor mij doen, en die heeft er wel verstand van neem ik aan.. dus zal vast goed komen:xyxthumbs:

Sportline

Senior Member
Dat klinkt allemaal erg mooi, ik ben benieuwt hoe het zal klinken. Als dat goed bevalt ben ik dat ook van plan bij mijn Felicia omdat ik nu een barst in het spruitstuk heb en de uitlaat dun begint te worden. Volgens de garage kan het geen kwaat maar moet er wel rekening mee houden. Veel succes en hou ons op de hoogte!

Gieliovd

Forumguru
Je hele afstelling moet aangepast worden lijkt me? Je haalt een hoop er tussenuit qua tegendruk en zaken, dus de auto gaat heel anders lopen lijkt me.

Katvervangers zijn wel wat vaker uitgevoerd bij auto's, zoals je wel weet.

Zal een mooie klap herrie geven als je zowel de kat als de middendemper eruit sloopt. Dan hou je alleen de achterdemper over, die waarschijnlijk ook wel open wordt.

Maak er nou geen Sjonniebak van, hou het een beetje netjes ;)

Zo'n DTM pijp en zo'n bak herrie hoort bij een Civic, niet bij een Fabia. Is mijn mening dan.

Anyway, klinkt als een leuk project. Het milieu is er niet bij gebaat :)

Red Devil

Actief lid
het begint nu voor mij nu ook wat meer een project auto te worden hea.. ga straks in auto van de baas rijden.. dus wil met de fabia wat meer gaan doen..
maar ja.. eerst maar is kijken hoe het zonder de katalysator gaat..

gaat zoiezo nog wel een week of 2 duren.. tegelijkertijd zal ik een K&N openlucht filter op zette:D die is al besteld.. moet er dan alleen nog op monteren..

cvegreen

Forumguru
Ik vind het juist heerlijk om in een geluidsarme wagen rond te rijden , dan gaat Red devil er een herrie bak van maken . Waarom eigenlijk, dat begrijp ik eerlijk gezegd niet zo goed . Meer pk's , dat kan ik begrijpen tot op een bepaald niveau , maar meer lawaai heb ik nog nooit begrepen. Ik ben nog lid geweest van een rally team (losse medewerker) De BMW M3 waarmee de rijders op het circuit rond reden maakte echt heel weinig lawaai en dat was iets waar velen niets van begrepen . Dus is het niet een iets wat moet op een rally wagen , maar gewoon ook zuiver en alleen maar voor de pk/nm winst dat de meesten hun wagens zoveel herrie maken .

EdK

Forumguru
ik heb geen idee.. die monteur van mij gaat dit voor mij doen, en die heeft er wel verstand van neem ik aan.. dus zal vast goed komen:xyxthumbs:

Wat een vertrouwen ! Weet waar je zelf aan begint voor je een ander er aan laat sleutelen !!

van_der_P

Senior Member
Ben je niet bang dat je de aandacht trekt door meer geluid, van b.v. de Politie. Die je dan staande houden en op onderzoek uitgaan en dan constateren dat er iets niet klopt. Dan zou je weleens een probleem kunnen hebben.
Misschien moet je er toch nog maar eens goed over nadenken.

Desperado

Forumguru
Voor het geluid hoef je het niet te doen.
Mijn buur heeft een golf waarvan de kat leeggehaald is.
Het geluid is naast erg vervelend en zeer vermoeiend op lange afstanden ook erg blikkerig.

purk

Senior Member
ik had onder mijn oude auto ( golf III ) een sebering einddemper en een tussendemper vervanger, die tussendemper heb ik er na 8 km weer onderuit gehaald.

Wat een pokken herrie.........ik zou het zeker NIET doen

Sportline

Senior Member
In de toekomst ben ik dat ook van plan want mijn uitlaat begint dun te worden en komt waarschijnlijk niet meer door de APK volgend jaar. Ik wil het zelfde doen als Red Devil omdat ik dan weer meer PK's er uit krijg en de auto weer iets sneller word. Ook ik wil nog een andere demper er op hebben maar dan niet met zo'n civic geluid. Ik woon midden in een dorp en wil niet dat iedereen wakker word als ik weg rij snachts om half 4. En het past ook niet bij een showauto. Een iets zwaarder geluid vind ik leuk maar moet niet te worden.

higgy

Forumguru
Voor het geluid hoef je het niet te doen.
Mijn buur heeft een golf waarvan de kat leeggehaald is.
Het geluid is naast erg vervelend en zeer vermoeiend op lange afstanden ook erg blikkerig.
Bij mijn buurvrouw hebben ze de hersenpan leeggehaald. Resultaat: erg vervelend, zeer vermoeiend en erg blikkerig :)

EdK

Forumguru
Bij mijn buurvrouw hebben ze de hersenpan leeggehaald. Resultaat: erg vervelend, zeer vermoeiend en erg blikkerig :)

Tja wie mooi wil zijn moet pijn lijden !!
Dus je buuf is wel knapper geworden ?? ( in de vorm van uiterlijk )

:D:D

Desperado

Forumguru
Ik heb na enig nadenken en goed kijken naar de beschikbare ruimte onder de auto er toch maar gewoon een sierstuk achterop gezet.
Lijkt mooi en geeft geen hinderlijk geluid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan