Wow...na bijna een jaar heb ik eindelijk antwoord en inzicht in het issue van het vermogensverlies van mijn Ford. Wat blijkt nou?
Het euvel wordt veroorzaakt door de magneetkleppen van de turbo. Er loopt een slangetje van vlak voor mijn luchtfilter (en vlakbij de MAF sensor) naar die magneetkleppen. Toen ik die sensor wisselde voor een andere waarvan zeker was dat die 100% was, bleef het probleem bestaan, maar na het terugwisselen was het opeens weg
Ik kwam er daarna achter dat dat slangetje waar ik het net over had dubbelgevouwen zat...en dus afgekneld. Na goed leggen slangetje was het probleem meteen weer terug. Opnieuw een knik erin en afknellen en voila....het vermogensverlies was weer weg.
Het schijnt dat dat slangetje zorgt voor de lucht die in de turbo en eruit gaat geregeld kan worden cq afgestemd op de buiten luchtdruk oid.
Ik kijk het nog wel ff aan..het schijnt geen kwaad te kunnen het zo te laten (hoop ik althans)