Kennismaking

Hallo mede forum leden.

Afgelopen week heb ik na veel twijfelen tussen diverse auto's eindelijk mijn nieuwe auto besteld. De keuze is gevallen op de volgende configuratie;

Skoda Superb Combi 1.8 TSI DSG7 Elegance Business Line;

Zij Airbags achter;
Telefoonvoorbereiding (van VW voor Iphone);
Reserve wiel;
Scheidingsnet achter;
Elektrisch bedienbaar panoramisch schuif/kanteldak;
Parkeerassistent;
Decor Mirage;
Lichtmetalen velgen 18" Themisto;
Elektrisch te sluiten en openen achterklep;

Kleur Mocca Brown.

Levertijd krijg ik nog te horen maar zal ergens rond de 12 weken liggen denk ik.

Voor mij de eerste keer een Skoda, maar vind het een pracht auto en de proefrit was heerlijk!

Groet,

Francois

Wasmachineman

Forumguru
Hallo Francois, een dijk van een wagen heb je binnenkort, nouja over ruim 2 maanden dan ! Welkom op dit leuke forum.
Wat is je huidige auto voor een type ?

Gieliovd

Forumguru
Welkom Francois!

Wat Frank al zei, geweldige wagen.... kan ik slechts nog van dromen.

Interessante stap van Lexus naar Skoda!

Succes met 3 maanden wachten!

Wasmachineman

Forumguru
Leuk te horen, Francois !
Viel er nog iets tegen bij Lexus ? Omdat de volgende geen Lexus is ?
Of zocht je gewoon de ruimte !?

Leuk te horen, Francois !
Viel er nog iets tegen bij Lexus ? Omdat de volgende geen Lexus is ?
Of zocht je gewoon de ruimte !?
Bij de Lexus viel niets tegen. Auto is heerlijk, super service en rijdt heerlijk. Ruimte is echter beperkt en deze keer wilde ik wat meer ruimte hebben, nu die heb ik gevonden!

van_der_P

Senior Member
Welkom op dit fijne forum, veel lees en postplezier toegewenst.
Een opmerkelijke stap van Lexus naar Skoda. Je zou eerder denken in de richting van Audi,(is ook Skoda:D), BMW, of Mercedes.
Gefeliciteerd met je keuze voor de Superb

Gieliovd

Forumguru
fmunpw.jpg

Gewicht: 1051-1150
Benzine 492
LPG 656
Diesel 1024

Brandstofprijs:
Benzine 1,55
LPG 0,65
Diesel 1,2

Verbruik: (1:xx)
Benzine 13
LPG 12
Diesel 20

En geen diesel dus meer nodig, Francois ?:koffie:
Wasmachieneman,

Ik lease deze auto en rijdt ongeveer 40.000km per jaar. In de lease inclusief de brandstof ben ik met de benzine ruim 100,- goedkoper per maand dan met de diesel.

Verder heeft de diesel een DSG6 die ik net wat minder vond dan de DSG7 van de benzine.

Ik ga de 1.8TSI ook laten chiptunen zodat hij ipv 160PK naar de ongeveer 210PK zal gaan.

darkprojectx

Forumguru
haha ik had ook dat ik met mn vorige benzine auto 30.000 per jaar reed :tongue:
30.000km /10 (gemiddeld 1 op 10) = 3.000 liter x €1,40 (prijs per liter benzine) = € 4.200,- per jaar. Ohhhh DAAR is al mn geld gebleven..:rockon:

RogerS

Forumguru
Geweldige keuze en volgens viel er niet veel meer bij te bestellen.

Twee opmerkingen:

1. Levertijd: Ik heb ook een 1.8 TSI met DSG besteld en hiervan gaf de verkoper aan dat deze een langere levertijd had vanwege de DSG. Onze auto is 28 Mei besteld en vermoedelijke leverdatum zou eind September / begin Oktober zijn... En het schijnt dat het panoramadak nog langer zou duren (volgens duitse Skoda fora). Houdt er ook rekening mee dat als je nu een auto bestelt, de fabrieksvakantie bij de levertijd moet optellen.
  2. Chippen van de 1.8 TSI met 7 traps DSG. De 7 traps DSG is gespecificeerd voor motoren tot een maximaal koppel van 250 NM en ik dacht 170 PK. Voor sterkere motoren gebruikt VAG de 6 traps DSG met oliekoeling (hoger verbruik). Vandaar ook dat de 1.8 TSI een maximaal koppel heeft van 250 NM (wel over een heel groot bereik). Dus als je de de motor chipt tot bijvoorbeeld 210 PK en 340 NM (voorbeeld JD Engineering) dan ben ik benieuwd hoe lang de DSG bak het uithoudt..

Twee opmerkingen:

Hoi RogerS,

Ik hoorde hetzelfde van mijn lease maatschappij. Ik kon hem wel laten chippen in Duitsland (1499,-) dan heeft hij wel meer PK (190) en koppel blijft hetzelfde.

Kunnen ze dat hier in NL niet ook ergens doen voor minder geld?

Francois

[moderatorbreak]Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip.[/moderatorbreak]

skodaboy

Forumguru
in principe als je een chiptuning uitvoert,dan stijgt niet alleen het pk's maar toch ook logischer wijze het koppel niet? :crazy:

ik heb destijds m'n 02 1.9 tdi 4X4 (6V handbak) ook laten chippen resultaat is wel meer pk's en koppel...maar goed ik ben ook maar een leek op dat gebied,misschien kan race-eend hier meer uitleg overgeven hoe het juist in elkaar zit...:xyxthumbs:

Bovenaan Onderaan