Kenteken kunnen bepalen?

Mede forummers,

Heb mijn dealer gevraagd of ie kan sturen / bemiddelen bij het aanvragen van het kenteken.
Hij gaf aan dat dit niet mogelijk zou zijn in Nederland.

Is dat ook zo ??

Hoor graag jullie ervaringen.

deusjevo

Forumguru
Uhh, ik begrijp de bedoeling niet helemaal
crazy.gif

Hij vraagt toch het kenteken al aan denk ik:?

Deusjevo,

Je hebt gelijk, m'n vraag is niet helemaal duidelijk.

Ik bedoel of de dealer een leuke cijfer-letter combinatie kan aanvragen/reserveren bijvoorbeeld ?

Weet iemand of dit kan?

Jpoers

Lid
Voor zover ik weet is dit onmogelijk Kentekens worden pas toegekend nadat de aanvraag verzonden is.

Of te wel een chassisnummer wordt doorgegeven en vervolgens wordt het eerst bekende kenteken op de betreffende auto geplaatst. Verder dus onmogelijk om hier in te spelen.
Er worden per dag vele auto's op kenteken gezet en om hier precies tussen te spelen wordt heel erg moeilijk tot onmogelijk.

Maar hoezo wil je een kenteken bepalen?

japiejo5

Actief lid
Worden die nieuwe kentekens uberhaupt al uitgeleverd?

De XX-XXX-X uitvoeringen bedoel ik dan?

Bijlagen

• 39474-01_VBB_1side7lichtbedrijfs_395.jpg
    39474-01_VBB_1side7lichtbedrijfs_395.jpg
    52,8 KB · Weergaven: 14
Ik heb begin mij het RDW gebeld of het niet mogelijk was om een cijfercombinatie te claimen of aan te vragen.

Dit was niet mogelijk aangezien het een geautomatisserd proces is. Het zal gerust wel mogelijk zijn om wat aan te passen binnen de Databases van het RDW maar als ze het eenmaal toestaan dan moeten het voor een ander ook toestaan.

Dutch4x4

Senior Member
Hooguit voor de eerste twee letters kun je wat sturing van de dealer vragen.

Ik vond het voor de ST heel leuk om -ST- in mijn kenteken te hebben. Dus heeft de dealer nog een weekje gewacht, voordat hij er zeker van was dat er -ST- in de kentekens zat. Maar op de cijfers en het tweede stel letters heb je dan nog steeds nul invloed. (Hoewel er bij mij toevallig wel iets leuks uitkwam...)

Bovenaan Onderaan