Kenteken w5w naar ledlampen unit

Beste Skoda rijders. Ik heb een skoda octavia o3. Ik las eerder van (Wesly) om de kenteken verlichting te veranderen naar een Ledunit. Maar hoe krijg ik nu de nieuwe boombedrading vast aan de auto. De kentekenbedrading zit achter de bumper. Ik kan hier niet bij (zit vast aan de auto). Ik heb namelijk een ledunit met betreffende kabelboom gekocht.

Zie foto's.

Wie kan mij helpen ? Alleen w5w canbus lampjes werken namelijk niet. (storing boardcomputer en sommige zijn veels te wit/blauw 7k)

Ps: de kabel die uit de auto hangt kan rechtstreeks in de led-unit MAAR geeft dan ook een boordcomputer storing aan. Met andere woorden de kabelboom MOET ertussen.

Mvg

Glenn

Bijlagen

• Screenshot_20200106-093813_Gallery.jpg
    Screenshot_20200106-093813_Gallery.jpg
    570,4 KB · Weergaven: 73
  • Screenshot_20200106-093819_Gallery.jpg
    Screenshot_20200106-093819_Gallery.jpg
    375,3 KB · Weergaven: 78
  • Screenshot_20200106-093725_Chrome.jpg
    Screenshot_20200106-093725_Chrome.jpg
    793,2 KB · Weergaven: 82
  • Screenshot_20200106-093833_Gallery.jpg
    Screenshot_20200106-093833_Gallery.jpg
    687 KB · Weergaven: 67
Laatst bewerkt:

HarrieSkoda

Forumguru
Hoi @GilaMonjet , heel eerlijk gezegd en misschien niet leuk, maar mijn tip; gooi deze weg, en haal originele LED kenteken verlichting bij de dealer. Kost je +/- €7,- per unit en dan weet je zeker dat het goed spul is.

Ze moeten dan alleen nog even gecodeerd worden middels VCDS, zodat je geen foutmelding in je dashboard krijgt vanwege het wisselen van gloeilampje naar LED.

Ik ga nog even het artikelnummer zoeken voor je, kom ik op terug!

EDIT: artikelnummer 000052110

Laatst bewerkt:

Duijzer

Donateur
Die kabelboom die je ertussen wilt doen is waarschijnlijk een weerstand. Let daarmee op, die worden erg warm. Als je die zo ergens in je achterklep hangt en hij raak een stuk kunststof heb je kans dat je een keer een raar luchtje ruikt. Of erger...
Ik zou inderdaad voor origineel gaan en omcoderen.

Bedankt voor jullie reacties !!

De ledunit is origineel van vw. Dus met deze naar de dealer gaan en om laten coderen neem ik aan ? Hopelijk neemt ditgeen extra grote kosten met zich mee

Bijlagen

• Screenshot_20200106-141432_Gallery.jpg
    Screenshot_20200106-141432_Gallery.jpg
    639,5 KB · Weergaven: 42

JeSko

Forumguru
Nee eerst de led inbouwen en dan laten coderen
Coderen word niet in lamp gedaan maar in de boordcomputer....:lezen:

:nailbiting::banghead:

De dealer zou nogal opkijken moest er iemand binnen gaan met zo'n setje ledjes in de hand en de vraag of ze deze even willen coderen:deuk:

JeSko

Forumguru
@GilaMonjet

Ahzo je wilt de dealer alles laten doen? Dat kan ook natuurlijk maar kost je extra, terwijl je dat zelf met een platte turnevies ( schroevendraaier ) zelf op 1 minuut gedaan hebt.

brepus13

Forumguru
Je kunt beter even een vcds goeroe hier op het forum zoeken. Die betaal je een paar tientjes en dan regelen ze alles mbt coderen voor je. Er is namelijk nog veel meer leuks te coderen op een O3!

Duijzer

Donateur
Ik zou even iemand op het forum zoeken met VCDS. Ik ben bang dat de dealer nog wel eens aardig wat eurootjes vraagt als iemand LED wil coderen die ze niet bij hen gekocht hebben.... Bovendien kun je dan gelijk wat leuke tweaks meenemen als hij toch aan de kabel hangt.

Rickb

Lid
Toen ik ze ophaalde bij Skoda Muntstad, vertelden ze mij dat ik een foutmelding zou krijgen en dat daar niets aan te doen was. Dus ik zou niet zo snel van de dealer uit gaan inderdaad.

Klopt. Coderen bij de dealer kost €70,- met geen garantie of het überhaupt gaat lukken. Ze dekken zichzelf in. Ik baal wel. Want alles aan de buitenverlichting is led/xeon behalve de kentekenverlichting. Ik heb 2x 30euro betaald (incl verzendkosten) voor de unit en kabels. Moet ik het maar weer terugsturen naar VAG. Anderzijds wil ik de auto tunen. Kost nu nog maar €200,- en dan heb ik 180 / 190 pk. Kunnen ze gelijk de lampen coderen / toerenteller ?

brepus13

Forumguru
Welke vag tuner doet dit voor 200€??

er staan op dit forum genoeg mensen die heel handig zijn met vcds. Afhankelijk van je auto kan het ook met een obdeleven. Ik heb het zelf kunnen coderen in ieder geval voor de O3.

HarrieSkoda

Forumguru
@GilaMonjet Beter lees je je even goed in op het forum, en ga je daarna pas dingen veranderen/aanpassen.

Lijkt me een stuk slimmer dan zomaar wat doen, en vervolgens op het forum terugkomen met de vraag hoe iets opgelost kan worden.

Scheelt uiteindelijk ook in de portemonnee, gegarandeerd :thumbsup:.

Beste Harry. Ik had eerst alles al gekocht en toen kwam ik er niet uit. Toen pas ben ik begonnen met aanmelden via de Skoda Forum. Fyi

Bovenaan Onderaan