Kentekenplaatverlichting verroest

Evilcomputing

Senior Member
Toen ik van mijn 15 inch winterbanden weer naar mijn 17 inch winterbanden ging viel de dealer op dat de lampjes erg zwart waren.

Zelf gekeken en er zat gewoon geel roest op het glaasje en de rest was het erg zwart. (adjego kan het bevestigen).:biggthumpdown:

De dealer had al nieuwe glaasjes en lampjes besteld, vandaag even snel gewisseld met de dealer. Na 5 minuten was ik weer klaar.

Nu ben ik erg verwonderd dat er nu al roest/rot was op mijn vrij nieuwe wagen. Ben ik echt de enige met dit probleem, of zijn er meerdere mensen die dit probleem kennen of ik wakker heb geschud?

yup

Lid
Uhm die van mij heeft al meer dan 300k gelopen, en is van 2005 en ik heb dat nog niet meegemaakt. En het ding gaat toch regelmatig (2, 3x?) per maand de wasstraat in. (Octavia 2 sedan).

Trouwens, het is wel zo geweest dat een van de kentekenlichten iets zwakker ging branden dan de ander, nu is dat niet meer zo maar heb daar toch een tijdje mee gekloot. Als je het licht in de fitting beweegt brand ie sterker, goed je sluit de klep en $#%#%$# licht brand weer zwakker (en dit heel vaak he). Nu doet ie dat niet meer, ik hoop dat het ook zo blijft.

Een tijdje terug had ik vaak last van stadslichten in de achterlicht units die kapot gingen (je weet er zitten een boel stadslichten achterin). Nu heb ik dat niet meer, vreemd... Afkloppen maar.

De Stip

Forumguru
Het is vervelend dat je roest hebt aan je auto, maar om nou meteen ook dat andere woord erbij te moeten gebruiken. Lijkt mij niet echt nodig om op die manier je punt te maken.

Evilcomputing

Senior Member
Blijkbaar dus een maandag middag achterklep :D

@supersjors: volgens mij is dat een normaal nederlands woord voor verrotten/aangevreten maar dan in 1.
Komt ook regelmatig voor in de zweedse puzzels.

Als ik je gekwetst heb is dat zeker niet de bedoeling geweest, ook heb ik met deze post nooit de intentie gehad dat te bedoelen.

toen we in 2000 een nieuwe Polo(vw) kochten , bleek na een half jaar de kentekenverlichting defect, bleek helemaal verroest te zijn. Balen!
de units zijn vervangen en een jaar later toch maar eens gekontroleerd,want een roestende achterklep betaal je niet voor. gek genoeg geen roest of wat dan ook te zien,
het kon aan de afdichting hebben gelegen of aan slechte kwaliteit van de kentekenverlichting. na negen jaar nog steeds geen roest of vocht in de units. daarna geen idee meer, want de auto werd ingeruild op een 2005 astra "supersnelle" 1.7 cdti.
1 jaar later (joehoe) een octavia tdi 2005 gekocht, bijna net zo zuinig als de astra , maar dan 60 pk meer, en veel fijner om te rijden.

Bovenaan Onderaan