Kenwood radio gaat niet aan en uit met contactslot

Ik heb de Swing die standaard in de Scout geleverd wordt verwisseld voor de Kenwood DNX-5220bt die ook in m'n vorige O2 zat. Hiervoor heb ik een quadlock naar iso verloop gebruikt.

Op zich werkt de radio prima echter heb ik uit de quadlock alleen permanent 12v en geen geschakelde 12v. De radio moet dus handmatig aan en uit gezet worden.

Ik neem aan dat de Swing aan en uit ging via de canbus wat bij de Kenwood niet mogelijk is.

Volgens mij heb ik 2 opties, of een geschakelde plus direct vanuit de zekeringkast te halen of ipv een simpele quadlock iso verloop een canbus adapter te gebruiken.

Of zou middels VAG-COM de Swing "verwijderd" moeten worden en aangegeven worden dat er een niet canbus radio gebruikt wordt?

Bakkertje

Forumguru
De Kenwood toestellen die ik in het verleden heb gehad, hadden ook de mogelijkheid om de constante en de geschakelde plus om te draaien (rode en gele draad). Blijven bijvoorbeeld de geprogrammeerde radiozenders wel erin staan als je het contact en het toestel uitzet? Maar dat was nog in de tijd dat radio's niet op het canbus systeem zaten (of dat er zelfs geen canbus was) ;)

@Ronnie: Vind een Can-bus interface een wat dure oplossing voor alleen een geschakelde plus, zeker omdat ik geen speedpulse en achteruitrij signaal nodig heb.
@Bakkertje: Dat van de gele en rode draad was me bekend, heb zowaar ook een keer de handleiding gelezen ;)
@t0rnado: Denk dat ik inderdaad maar even in de zekeringkast ga meten waar ik de geschakelde puls vandaan kan halen.

Heren, allen bedankt voor het meedenken!
http://www.skodaforum.nl/board/member.php?2767-t0rnad0

Bakkertje

Forumguru
Soms staan er inderdaad zinnige dingen in een handleiding :grin:
Overigens kan het best eens zijn dat je al een geschakelde plus hebt. Skoda's met telefoonvoorbereiding zouden die volgens dit draadje moeten hebben. De kabels zijn te vinden achter je handschoenenkastje waar dan in ieder geval een GSM antenne te vinden is.

Bakkertje, ook niet alles is terug te vinden in de f.. manual!
Zoals jouw tip over de telefoon voorbereiding, ooit hier wel eens gelezen maar ook weer net zo hard vergeten.

Ik heb net even een draadje getrokken van achter het dashboard kastje en de radio gaat weer netjes met het contactslot aan en uit.

Wat mij betreft kan dit draadje dicht, problem solved!

Bovenaan Onderaan