Kerstboom verlichting dashboard

lineman

Nieuw lid
bezitter van een skoda fabia combi uit 2003 1.4 16v creation

sinds een week is het dashboard verlicht met diverse storings lampjes, die enige die niet aan gaan is de olie en koelvloeistof.
Ook de volgorde van aan gaan is verschillend? ( de auto rijd trouwens gewoon goed).
De kabelboom onder het luchtfilter is trouwens niet te vinden?????
auto uit laten lezen en hier kwamen een berg storingen naar boven die de volgende dag ook zo weer weg waren!

Regeleenheid; Stuurhulp

foutcode 566
1314
1317
1317

geen verklaarbaar signaal, geen communicatie

Regeleenheid; Airbag

foutcode 1317

geen communicatie

Regeleenheid; Motorelectronica

foutcode 18081 p1673
18058 p1650
18057 p1649
18043 p1635

foutmelding abs, ontbrekende melding combi-inst.,ontbrekende melding abs-regelinst.,ontbrekende melding airco-inst.

Regeleenheid; Remaansturing

foutcode 1314
290
1314

motorregelsnelheid, toertalsensor links-achter, geen communicatie

Iemand ideeen????????

lineman

Nieuw lid
nog 1 vergeten

Regeleenheid; Data interface

foutcode 1314
1316
1317
1309
1336

geen communicatie 4 keer, werkt met een draad

trouwens geld voor alle foutcodes opmerking sporadisch

Kan het even niet zo snel vinden :blush:

Maar lijkt op corrosie in de kabels of te wel roest en dan gaat het rare onverklaarbare storingen geven
die komen én gaan.

Bedoel dus de kabels welke vanuit de motor ruimte naar binnengaan,
die zitten ingepakt met tape maar blijft geloof ik water in staan.

Speciaal topic hier op forum over maar kan hem niet vinden.

Antera

Donateur
de foutcode's zijn helaas niet duidelijk dus weet niet waar ze precies mee uitgelezen zijn. Het lijkt inderdaad ergens op slecht contact en daarom ook sporadisch voorkomt. Dit is helaas erg lastig zoeken

Antera

Donateur
word je dan niet wijzer van gewoon even iemand met vagcom scoren en even laten scannen komen er duidelijkere code's uit

lineman

Nieuw lid
Ik heb geen last van start problemen of uit vallende motor,
hij rijd( tot nog toe) perfect!
Accu en dynamo zijn door gemeten en werken goed.
VAGcom wordt geregeld al denk ik niet dat daar de oplossing uitkomt!
ANWB/wegenwacht helpdesk adviseert nieuwe boardcomputer en dat geloof ik ook niet

lineman

Nieuw lid
Waarschijnlijk probleem gevonden, inderdaad de rotte kabelboom echter niet in de j-bocht maar hoger.
Kabelboom volgend verdwijnt hij achter de computer in de paravaan hier was de kabelboom inderdaad nat en vol met drek!
Nu alles schoonmaken laten drogen en kijken of er nergens sluiting is met massa.
Ik hou jullie op de hoogte

Cordoba

Forumguru
Dit soort problemen is inderdaad meestal óf water in de kabelboom, óf voedingsprobleem voor de ECU, waardoor deze af en toe even zonder stroom valt en er tal van onlogische storingen ontstaan.

MarijntjeTDI

Actief lid
of af en toe een losse accupool die je niet ziet onder de accuafdekbak, meen dat ik dat op dit forum ergens gelezen had.

Bovenaan Onderaan