Kessy bewegingssensor

hemi24

Forumguru
voor diverse modellen is dit al in 2020 ingevoerd, zou me dus verbazen als dit bij een recente Kamiq nog niet het geval zou zijn…

leon-cupra

Forumguru
je kan de test toch doen. Sleutel op jouw dak leggen, paar minuutjes wachten en dan (zonder de sleutel aan te raken uiteraard) proberen de wagen te openen.

Heb onlangs nog een artikel gelezen waar ze geprobeerd hebben bij recente modellen of het ondanks de huidige beveiliging nog steeds lukte om in de wagen te geraken … bij de meeste lukt het nog steeds :banghead:wil je het volledig veilig, zo een tasje kopen waar het signaal van de sleutel sowieso niet door geraakt.

Bakkertje

Forumguru
Ik heb zo'n kistje gekocht bij Aliexpress, dat werkt in het tegenhouden van het signaal. Dus sleutel in het kistje en dan naast de auto gaan staan. Auto gaat niet open. Echter het ontbreekt dan weer aan discipline om de sleutel iedere keer netjes in het kistje te doen.

EdK

Forumguru

Gebruik deze voor de sleutel en heb de discipline wel elke dag om de sleutel er in te doen.

Werkt perfect, in hoesje de sleutel en ik kan naast de auto staan maar dan niet te openen...... :koffie:

leon-cupra

Forumguru
Denk ook zo een zakje te kopen voor mijn reservesleutels wanneer de M3 komt .. mag daarnaast nog twee bijkomende alarmsystemen laten installeren ... tracking alarm en een alarm dat de wagen niet boven de 30 laat rijden en na stil zetten motor niet meer start. :banghead:

Waarom doen de merken het niet zoals Tesla. Geef de mogelijkheid om een pin-code in te stellen op het multimedia-scherm. Zonder de pin niet in te tikken, kan je de wagen niet in D zetten. Ideaal toch en niet te kraken. Je zou op den duur denken dat de andere merken het graag hebben dat hun wagens gemakkelijk gestolen kunnen worden.

EdK

Forumguru
Denk ook zo een zakje te kopen voor mijn reservesleutels
Kunt er beter 2 kopen !
Een voor de reservesleutel en één voor de dagelijkse sleutel !
Zo doe ik het in ieder geval, omdat dagelijkse als ik thuis ben in bereik van de wagen ligt.
En ja als ik buiten bereik wil leggen dan moet ik hem achter in de tuin in de Klikobak leggen....dus niet.... :koffie:

leon-cupra

Forumguru
Voor de reservesleutel zou ik dat sowieso doen. Die ligt toch altijd ergens opgeborgen. Voor de dagelijkse sleutel, mss juist voor thuis. Als de wagen op de oprit staat is het bereik te doen voor zo signaaltoestellen. Normaal gezien zit er zo een bewegingsensor op de sleutels van de M3 … maja, blijkbaar zijn ze toch nog te “kraken” … we zullen zien binnen een paar maanden.

Polvo

Actief lid
Je krijgt ze volgens mij altijd per twee, ik heb ze ook.
Werkt goed, als ik naast de auto sta krijg ik hem niet open.
Of het nodig is weet ik niet, ik heb nog niet getest of de sleutel uitvalt als hij stil ligt, ga ik nog even doen.

Polvo

Actief lid
Ik zag ze vrijwel overal per 2 te koop, maar ik heb ze kennelijk ook niet nodig.
De auto wil binnen een minuut stil liggen van de sleutel niet meer open.

leon-cupra

Forumguru
onderzoekje van ADAC in 2023 ... blijkbaar is het bij de recentere modellen (Enyaq) wel opgelost. Al de andere H.M.D.P.O.

1734176857334.png

EdK

Forumguru
Volgens lijstje zou ik het niet nodig hebben, maar neem het risico niet dus sleutel(s) gaan gewoon het hoesje in....
Straks hebben die dieven een gedresseerde muis die ze binnenlaten en beweegt die de sleutels zodat ze alsnog met de wagen wegrijden.... :koffie:

leon-cupra

Forumguru
Volgens lijstje zou ik het niet nodig hebben, maar neem het risico niet dus sleutel(s) gaan gewoon het hoesje in....
Straks hebben die dieven een gedresseerde muis die ze binnenlaten en beweegt die de sleutels zodat ze alsnog met de wagen wegrijden.... :koffie:
tja, kennis was onlangs ook bezig over de M3. Gaf mij een goed adres door voor een extra beveiliging (extra sleutels die de wagen moet traceren, anders start de wagen niet) maar zei ook 'als ze aan jouw bed staan, geef je de wagen/sleutels toch mee hoor'.
Je hoeft het ze niet gemakkelijk te maken , maar te moeilijk is ook iets ... als het echt een wagen is waarvoor ze wat risico kunnen nemen, staan ze effectief aan jouw bed.

Tman0961

Forumguru
Zojuist de sleutels ingepakt met aluminium folie en op het dak gelegd. Voertuig blijft vergrendeld.

Vervolgens de folie opengevouwen en het voertuig ontgrendeld.

Dus ik heb de reserve sleutels in aluminium folie gewikkeld en opgeborgen.
De dag-dagelijkse sleutels zullen voortaan in een aluminiumfolie ingelegd kistje worden bewaard.

Low-cost hack voor diegenen die het interessant vinden. :cheers:

EdK

Forumguru
Metalen kistje kan ook hoor, hoef je dat hout niet met aluminium te bekleden...... :koffie:

leon-cupra

Forumguru
@Okki daarmee dat de sleutels van de passat steeds op het aanrecht van de keuken rondslingeren. En ik maar denken dat mijn madam slordig is :arghh: Nee, alle gekheid op een stokje, neem ze ook nooit mee naar boven, maar ze liggen wel weg ... mss dat toch eens veranderen en idd ze iets 'zichtbaarder' leggen.
Nu ja, tegen dat de M3 er is, hebben we ook een "alarm op 4 poten" ... Niet dat die de inbrekers zal aanvallen ,maar zulke gasten houden niet van lawaai. Dus tja ...

Bovenaan Onderaan