KESSY en HDD Columbus vragen

KlaasP

Senior Member
Goedemorgen,

Ik wist dat ik de auto kon openen en sluiten zonder de sleutel te gebruiken, alleen de spiegels klappen niet in als ik de auto op slot doe.
Daarom gebruik ik hiervoor altijd de sleutel, ik moet de knop zo een 3 seconden ingedrukt houden om de spiegels in te klappen.

Mijn vraag: kan ik dit zo instellen dat de spiegels inklappen zonder de sleutel te gebruiken? Of als ik de sleutel gebruik dat ik dan 1x hoef te drukken zodat de spiegels inklappen?

Ik kan de instelling hiervoor niet vinden. Volgens YouTube moet je op de Columbus het knopje ‘car’ indrukken maar dat zit er bij mij niet op. Ik kan het ook nergens in het menu vinden.

En kan ik het menu in m’n cockpit ook weergeven op het scherm van de Columbus? En de taal wijzigen zou ook fijn zijn als dat kan.

Bijgevoegd wat foto’s.

———

Tevens wil ik weten hoe ik de nummers op mijn HDD kan wijzigen of veranderen of wat dan ook. Zit er een apart stickje of schijfje in waar ik dit op kan veranderen. Er staan best veel nummers op maar niet alles is mijn smaak namelijk.

Ik krijg trouwens de foto’s er niet altijd op omdat het bestand te groot zou zijn vanaf m’n telefoon.

Bijlagen

• ED426F76-9114-4434-96DE-86FE2693FD30.jpeg
    ED426F76-9114-4434-96DE-86FE2693FD30.jpeg
    1,9 MB · Weergaven: 43
  • 8DF30655-C07F-41FA-9DAF-32F4E8A2913A.jpeg
    8DF30655-C07F-41FA-9DAF-32F4E8A2913A.jpeg
    1,9 MB · Weergaven: 44

Rallye

Forumguru
Foto is goed. Bouwjaar en model auto in de eerste post hadden ook een idee gegeven. RNS510 dus.

Taal wijzigen hangt van het bouwjaar van je auto af. Ook heir is type en bouwjaar dus handig. Dan zijn ook de handleidingen te vinden.

KlaasP

Senior Member
Ik heb gezocht maar kan de taal niet wijzigen. Ik heb een 1.8 Tsi business elegance van begin 2011.

Bakkertje

Forumguru
Je zou eens kunnen informeren bij @Antera die kan heel veel zaken aanpassen middels VCDS,
Kleine indicatie:

KlaasP

Senior Member
Dank je Bakkertje.

Iemand ook enig idee hoe de HDD werkt? Er staan nummers op maar die wil ik zelf wijzigen naar geen idee hoe dit moet. Werkt dit met een schijfje of iets?

Antera

Donateur
Heej Klaas dat is inderdaad al lang geleden ;)

De taal kan veranderd worden maar niet altijd in het NL dit hangt van de tellersoftware af. En zie vaak bij geimporteerde dat dit niet kan naar NL.

Spiegels afhankelijk van het type BCM

je kan me altijd even whatsappen

Bovenaan Onderaan