Kessy storing na schadeherstel

Onlangs heb ik een schade gevalletje gehad, gelukkig ben je daarvoor verzekerd, en is de schade inmiddels uiterlijk weer netjes hersteld.

Bij het herstel hebben ze de deurklink aan de bijrijders kant opnieuw gespoten, of vervangen, en nu vertoond het Kessy systeem kuren aan deze kant. De wagen ontgrendeld in de meeste gevallen niet als je de deurklik vastpakt, of ontgrendeld al als je binnen 1,5 meter van de deur komt, zonder je hand richting de deur te doen. Een enkele keer werkt het zoals hoort, maar tot nog toe is het mij niet gelukt te achterhalen onder welke omstandigheden, welk gedrag zich voordoet.

Aan de bestuurderskant, en bij de achterklep werkt alles gewoon naar behoren. Omdat ik de auto pas sinds gister, vrijdag 28 januari weer terug heb, heb ik nog geen mogelijkheid gehad om bij het schadeherstelbedrijf langs te gaan om te informeren of ze enkel gespoten hebben, of de hele klink hebben vervangen. Vandaag, zaterdag dus, kwam ik er pas achter dat er iets niet goed werkt.

Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? Uiteraard ga ik er mee terug naar de schadehersteller, maar het zou fijn zijn als ik dan zelf al een richting op zou kunnen wijzen wat het probleem uiteindelijk veroorzaakt.

Laatst bewerkt:

bsnline

Senior Member
Lijkt mij niet een normale functie van kessy om te ontgrendelen als je alleen al voorbij loopt met de sleutel. Ontgrendelen/vergrendelen bij vochtig weer waarbij de deurklink nat is geeft bij mij ook wel eens problemen maar niet zoals jij aangeeft.

Waarschijnlijk bij het demonteren voor het spuiten beschadigd of de nieuwe deurgreep is defect.

Ik zou het probleem gewoon melden, je hebt garantie op defecten door schadeherstel.

hemi24

Forumguru
Schadeherstelbedrijven…

Ik zou de auto even uit laten lezen bij de dealer; dan zien ze waarschijnlijk wel wathet euvel is.
Dan kun je met die informatie terug naar de schadehersteller en kunnen ze het in één keer goed doen. (Of beter gezegd voor de tweede keer)
Als je zo zou gaan is de kans groot dat ze er toch niet uitkomen…

Laatst bewerkt:
Lijkt mij niet een normale functie van kessy om te ontgrendelen als je alleen al voorbij loopt met de sleutel.

Nee precies, met een niet, of slechts af en toe, functionerende Kessy aan de bijrijderszijde zou ik wel kunnen leven. Aan die kant gebruik ik het toch nauwelijks. Het vanzelf openen als je met je sleutels in je jaszak langs loopt of fietst is echter een irritatie factortje...

Heb de auto inmiddels zelf uitgelezen met OBDeleven, en daar komen geen fouten naar boven..

@Canon-Eye, klopt.. het is ook meer irritatie dan dat het echt een probleem is..

Het meest irritante is nog dat het gedrag aan de bijrijderszijde volstrekt random lijkt. Soms werkt het gewoon, vaak werkt het helemaal niet, of gaan de deuren van het slot als je langs de rechterzijde van de auto loopt... Tot op heden is het mij niet gelukt een bepaalde reactie te triggeren...

Update:

De schadehersteller heeft de auto nogmaals uitgelezen, en ook daarbij kwamen geen fouten naar boven. Vervolgens heeft men de bedrading in de deur nagelopen (stekkerverbindingen met name), en ook hier geen bijzonderheden gevonden.

Schadehersteller denkt nu dat bij het spuiten van de handgreep wellicht wat te veel grondverf is gebruikt, wat de werking van de sensor beinvloed. Vorige week hebben ze een nieuwe handgreep besteld, en in de juiste kleur gespoten, en deze is gistermiddag gemonteerd. Hiermee is het probleem opgelost, en werkt het kessy systeem dus weer zoals vanouds.

Al met al dus prima opgelost door de schadehersteller.

Bovenaan Onderaan