Kessy uitbreiden naar achterportieren

jadijkstra2000

Forumguru
Gewoon uit nieuwsgierigheid, m'n superb heeft ook keyless op de achterportieren.
Dat is natuurlijk niks meer dan een sensor om te vergrendelen/ontgrendelen.
Ik zat te denken, is dat niet relatief simpel ook naar de achterportieren te brengen? :)
Heeft dit toevallig al gedaan?

JeSko

Forumguru
Simpel zal dat niet zijn, moet ook een hoop bekabeling bij getrokken worden, interieur zal bijna compleet eruit moeten, en dan moet de boel nog gecodeerd worden. Lijkt mij.

jadijkstra2000

Forumguru
Ja ik weet het niet, Kessy zit er al in natuurlijk, het gaat feitelijk alleen om sensoren in de achterportieren die ziet je of wil ontgrendelen/vergrendelen. Dacht, misschien de bekabeling doorvoeren naar de voorportieren maar misschien wat "simpel" gedacht :)

Canon-Eye

Forumguru
Eerste vraag is dan of er wel passende handgrepen voor de achterportieren zijn waar die sensoren in zitten of in aangebracht kunnen worden. Zo ja, dan komt de bedrading aan de orde.

Lijkt mij een hoop gedoe voor weinig nut. Want als je bij een achterdeur staat, dan is je hand toch ook niet ver van de handgreep van het voorportier. Eén vinger uitsteken en even achter die handgreep houden is al genoeg om te ontgrendelen...

jadijkstra2000

Forumguru
Helemaal mee eens!
Gewoon op zoek naar een nieuws project haha dat gezegd hebbende...misschien is blind spot detectie wel interessanter als dat mogelijk is :)

Laatst bewerkt door een moderator:

jesse_s93

Forumguru
Blind spot detectie, of Side Assist zoals Skoda het noemt, is zeker mogelijk. Wel een duur project als je het mij vraagt ;)

Joh@n

Forumguru
Kufatec verkoopt ook de keyless extension set:

Valt me nog mee moet ik zeggen qua prijs...

Joh@n

Forumguru
De door handles moeten ook nog aangepast ja, bij de Passat kost dat grapje meer dan 1k totaal....

Bovenaan Onderaan