keuring trekhaak (BE)

fr83

Nieuw lid
Hier in Belgiëland zijn we verplicht naar de keuring te gaan met een nieuwe auto die een trekhaak heeft voor je deze in gebruik neemt. Nu heb ik hier enkele vragen over.

Moet je jaarlijkst teruggaan om die trekhaak te laten keuren? Keuren ze dan steeds de hele wagen of alleen de trekhaak?

skodaboy

Forumguru
Hier in Belgiëland zijn we verplicht naar de keuring te gaan met een nieuwe auto die een trekhaak heeft voor je deze in gebruik neemt. Nu heb ik hier enkele vragen over.

Moet je jaarlijkst teruggaan om die trekhaak te laten keuren? Keuren ze dan steeds de hele wagen of alleen de trekhaak?

dat ligt eraan waarvoor je de trekhaak wil gebruiken....:crazy:
bv: voor aanhangwagens met een mtm van minder 750kg of voor een fietsen of bagagerek op de trekhaak,keuren ze alleen de trekhaak,
het keuringsbewijs is dan ook 4 jaar geldig met die nota erop.
wil je een caravan of geremde aanhangwagen zwaarder dan 750kg trekken dan wordt de hele auto + trekhaak gekeurd,de keuring moet dan jaarlijks gebeuren,en op de keuringskaart staat dan hoeveel kilo je ongeremd en geremd mag slepen...:winkie:

mijn 02 4X4 is gekeurd op het max. sleepgewicht en dat is 1600kg en dan krijg je zo'n keuringsbewijs,de auto moet jaarlijks naar de keuring,elke keer word de auto en trekhaak gekeurd.

Bijlagen

• img029.jpg
    img029.jpg
    96,8 KB · Weergaven: 25

fr83

Nieuw lid
skodaboy, bedankt voor de uitleg dit is net wat ik zocht. Ik ga voorlopig voor de >750kg gaan en dan ben ik 4 jaar gerust. Ik neem aan dat je na bv 3jaar de boel nog kan laten herkeuren voor het volledig sleepgewicht moest dit nodig zijn.

Kleine tip:
Voor een trekhaakske alleen mag je direct aanschuiven bij de herkeuringen. Dat kan je een hoop tijd besparen.

skodaboy

Forumguru
Ik ga voorlopig voor de >750kg gaan en dan ben ik 4 jaar gerust. Ik neem aan dat je na bv 3jaar de boel nog kan laten herkeuren voor het volledig sleepgewicht moest dit nodig zijn.

ja,dat kan idd op eender welk moment jij dat wil.
als je onder de 750kg blijft en je laat hem de eerste keuren,dan mag idd direct aanschuiven bij de herkeuring.
ga je toch voor meer sleepgewicht dan 750kg,dan wordt het wel gewoon aanschuiven bij de gewone keuring...;)

Bovenaan Onderaan