Keuze all seasonsband

Beste forummers,

We hebben net n skoda octavia combi gekocht van 2006. Fijne auto juist ombouw van 2massavliegwiel nazr vast vliegwiel gedaan, bevalt gied.
Nu zijn de achterbanden ver op hun eind en had ik een vraagje ivm merkkeuze.
Heeft er iemand ervaring met éen van deze twee soorten: uniroyal all season expert 2 of de goodyear eagle ls2
Zelfde prijscategorie maar vind niet veel info over levensduur en rijcomfort..

deusjevo

Forumguru
Onze Panda staat op Vredestein QUATRAC 3.
Bevallen wel goed maar blijft een compromis, all-season banden.

Noord26

Forumguru
Hebben hier de UniRoyal's. Kwamen in de ADAC test in het testveld met winterbanden er vrijwel net zo goed uit, terwijl het all-seasons zijn. Gemiddeld als zomerband. Bevallen uitstekend!

Hoezo compromis? Beetje inleveren van twee kanten bedoel je?
@ noordguru, gemiddeld? Qua grip op droog en nat wegdek?

deusjevo

Forumguru
Hoezo compromis? Beetje inleveren van twee kanten bedoel je?

Yep, en daarvoor is hij ook ontwikkeld.
Is trouwens ook een goedgekeurde winterband dus no problemo als je een weekendje duitsland doet.
Die andere 2 zullen trouwens ook wel officieel winterband zijn.

Thanx voor de snelle reacties..!
Niemand die wat kan zeggen over de goodyear eagle ls2? Ervaring?

Thnx
Kennenball

hemi24

Forumguru
Mijn collega rijdt met z'n Astra op goodyear all-seasons, en voor zover ik van hem begreep naar volle tevredenheid!

Zelf heb ik een keer een setje Quatrac gereden, maar was er niet echt van gecharmeerd, het is het altijd net niet...
Alhoewel, voor een winter zoals we die tot dusverre hebben gehad is rijden op winterbanden ook een beetje zonde van het geld. :mad:

Ok, tword sowiso goodyear mss zelf de efficient grip performance, lees hier veel goeie dingen over en lange levensduur

Bovenaan Onderaan