Keuze nieuwe leaseauto

Hypodermic

Donateur
Ik kon in die van mij ook de kleur niet veranderen, maar volgens sommige filmpjes op youtube die ik had gezien was het bij sommige uitvoeringen wel mogelijk blijkbaar.
 
In het nieuwe model waar ik proef in reed de MonteCarlo uit 2024 stond bij een beetje doorgronden van het multimediasysteem dat je kon kiezen tussen rood en wit incl. de sterkte op een aantal plekken in het interieur. Ik reed tijdens een mooie zonnige dag en heb niet echt gelet op de optie.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
tijdens een mooie zonnige dag
Overdag zie je het ook nagenoeg niet.
Is echt iets voor de donkere avonden en nachten (tijdens romantische rit :ROFLMAO: )
Maar heb hem dan op wit staan, maar het valt me eigenlijk niet eens meer op !
Het is dat er af en toe meerijders zijn die het opvalt en het leuk/mooi vinden.....
 
En dan te bedenken dat ik op mijn helaas geannuleerde Octavia voor dat ik deze bestelde het LEDinterieurpakket had aangevinkt a €250,- vanwege al die vette kleurtjes :LOL:. Mijn kids vonden dit gaan. Nu was het het panoramadak wat de doorslag gaf voor ze.
:ROFLMAO:
 
Wat de speakers betreft: mijn scala heeft zelfs een subwoofer op de plaats waar het reservewiel hoort te zitten.
Dat heeft het 2024 modeljaar niet meer in Nederland. Andere landen bieden dit geloof ik wel aan op de Scala. Pon zal wel een afweging hebben gemaakt a.d.h.v. wat afgelopen jaren veel is besteld.

Net wat al werd gesteld de Scala betreft een ondergewaardeerd model. Maakt hem op de Nederlandse wagen des te specialer :cool: Mensen kiezen eerder voor een Golf, Focus, Astra, 308 enz. als HB ondanks de Scala op het huidige opgerekte Polo platform staat. Ik zag het ook terug in de leaseprijzen terug. Ik kon bijvoorbeeld een veel duurdere Golf of Focus configureren >40K dan een volle Scala -37.5K.
 
Afgelopen vrijdag was het dan zo ver :yeehaa: na 19 weken wachten kon ik eindelijk de Skoda Scala Monte Carlo DSG 1.0 TSI ophalen bij Broekhuis in Alkmaar. Heerlijk bordevol de mooie standaard opties en als extra een wegklapbare trekhaak en groot navigatie.

Voor aflevering nog een mediahouder voor in de bekerhouder en een prullenbakje besteld voor in de deur. Deze kreeg ik gratis samen met een taart er nog bij geleverd wat echt super was en handig.

Inmiddels afgelopen dagen bijna 900km gereden en hem zaterdag in de Collinite 845 Carnauba Wax gezet voor wat extra glas en bescherming. Die Matrix koplampen in het donker zijn echt fantastisch maar ook de zit in de sportstoelen achter het stuur kan mij bevallen. Nog weinig gespeeld met het multimediasysteem, maar ook daar zit nog wat leerstof in.

Het is wel even wennen met de normale rijmodus i.c.m. de DSG. Het startstopsysteem is trager dan dat de Focus hiermee om ging en het bekende "hikje" waar ik veel over las is soms aanwezig maar ook op te lossen door het start/stop uit te schakelen of je pedaal geleidelijker in te trappen. De 18"ers zijn vet, maar is ook even wennen kwa comfort. De Focus was "dynamischer/strakker" en deze Scala toch veel meer comfortabeler/zachter kwa wegligging. Al met al enthousiast, maar ook even wennen aan een compleet andere auto.
 

Bijlagen

  • IMG_6684.JPG
    IMG_6684.JPG
    756,9 KB · Weergaven: 43
  • IMG_6676.JPG
    IMG_6676.JPG
    760,3 KB · Weergaven: 41
  • IMG_6677.JPG
    IMG_6677.JPG
    412,7 KB · Weergaven: 41
  • IMG_6681.JPG
    IMG_6681.JPG
    627,5 KB · Weergaven: 43
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Voor pasjes heb ik een Secrid pashouder, die past samen met de OBDeleven Dongle mooi in het opbergvakje links onder het stuur.
 
Bovenaan Onderaan