Keuze sieruitlaat

Tallguy

Forumguru
Joepie!!! /forum/images/graemlins/489.gif Ik krijg morgen een contract bij mijn werkgever en mag daarna de O2 gaan bestellen.
Plaatje is al klaar (zie sig), maar...ik zit stiekum toch ook te denken aan een sieruitlaat.
Kleur van de Octo wordt zilvergrijs metallic. Daar staat chroom natuurlijk mooi bij.
Ik weet niet precies he de uitlaat nu is van de O2..is die recht naar achter of gebogen?
Ik zit nl te denk aan of de dubbele pijp of de enkele brede pijp.

Wie kan mij wijzer maken hierover?
 

VEEJAY

Forumguru
Niet doen, ik wil de enige zijn met die mooie dubbelpijps O2 uitlaat. Neem anders maar die enkele /forum/images/graemlins/24.gif
 

Tallguy

Forumguru
maar...schuif je die uitlaat sierstukken over de bestaande heen en dan met een klain schroefje vastzetten? Ik neem toch zeker wel aan dat dit iets super simpel is om te doen en waar je niet de dealer voor nodig hebt?

PLAATJES PLAATJES PLAATJES /forum/images/graemlins/1761.gif
 

Erikje

Actief lid
morgen krijg je een plaatje, dan maak ik nl. wat foto's van mijn nieuwe O2 die nu wordt bekleed met leer bij Car Comfort in Genderen !!!
 
/forum/images/graemlins/ot.gif @Erikje, hoeveel ben je daar ongeveer voor kwijt? Of heb je misschien een URL voor me? Je kan me gewoon een PM sturen als je wilt. Tnx.
 

Tallguy

Forumguru
Zo, net contract getekend /forum/images/graemlins/aangenaam.gif dus leaseauto gaat nu heel snel besteld worden /forum/images/graemlins/473.gif

Kan iemand mij nog vertellen hoe die sieruitlaat vastgemaakt moet worden? Is het idd via 2 schroefjes ofzo?

Nu nog een plaatje van de brede pijp, dan kan ik gaan kiezen /forum/images/graemlins/crazy.gif

+++ EDIT...het lijkt zo te zijn dat de default pijpjes gebogen naar onderen wijzen. De chromen pijpen lijken recht nar achter te wijzen. Klopt dit? Want dan is het toch lastig(er) om dit zelf te doen??
Bij de foto's van leden zie ik ook her en der O2's met een dubbele pijp (1x links en 1x rechts) Dat lijkt mij dan een body modificatie, of niet?
 

Tallguy

Forumguru
Gezien in de pdf van Milotec. Inderdaad inkorten van de orginele en dan de chromen eroverheen schuiven en vastzetten. Laat ik dan toch mooi via de dealer doen /forum/images/graemlins/smirk.gif
 

Blacky

Forumguru
De pijpen moeten op lengte worden gezaagd.Sommige eind- stukken kun je vast schroeven,andere moeten worden gelast.
Degene die ik er onder wil zetten moeten worden gelast.
Heb mooie eindstukken gezien op de duitse Octavia forum site. Kosten liggen tussen de 50-70euro incl verzendkosten.
 

deusjevo

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
De pijpen moeten op lengte worden gezaagd.Sommige eind- stukken kun je vast schroeven,andere moeten worden gelast.
Degene die ik er onder wil zetten moeten worden gelast.
Heb mooie eindstukken gezien op de duitse Octavia forum site. Kosten liggen tussen de 50-70euro incl verzendkosten.

[/ QUOTE ]

Foto's / link /forum/images/graemlins/icon_smile_question.gif
 

Erikje

Actief lid
@Rogier, leer kost af-fabriek ong. 2500 euro en 1995 euro als inbouw achteraf (prijs komt uit de skoda-folder, de dealer kan dan een keuze maken voor een inbouwer). Voor mij als leaser is inbouw achteraf interessanter qua bijtelling. Achteraf inbouwen heeft als voordeel dat je keuze hebt uit ongeveer alle kleuren die er bestaan (affabriek 12 kleuren.
 

CaptainH

Nieuw lid
Vraagje: Is het mogelijk om bij de 1.6FSI een dubbel uitlaatsierstuk te plaatsen? Ik weet niet waar dat kapje voor dient dat direct naast de uitlaat zit, maar wellicht zou je dat daarvoor kunnen gebruiken.
 
Wanneer je de sieruitlaat gaat plaatsen zul je eerst een gedeelte van je huidige uitlaat af moeten zagen. Daarna kun je er de sieruitlaat overheenzetten. Ik had het zelf in een half uurtje gefixed. Je moet wel ff een kennis hebben waar je de auto op de brug kan zetten, want dat werkt wat lekkerder. Zorg wel dat je een goed zaag hebt. Ik had een electrische ijzerzaag.
Succes ermee.
Ik had overigens de uitlaten besteld bij Milotec
 
Bovenaan Onderaan