Keuze Superb Combi

OrbitZ

Lid
Heb hier al veel gelezen en nu toch mijn eerste post het forum!
Heb laatst een proefrit gemaakt in een S2 Combi Elegance BL 1.8 . Ik wordt toch wel echt enthousiast van die auto hoor! :cheer:

De "verstandige" keuze voor mij is de Octavia Combi, het enige wat de S2 voor mij praktisch gezien meer heeft is de ruimte op de achterbank.

Toch ga ik voor de S2, die staat gevoelsmatig toch op een hoger niveau, persoonlijk vind ik de hem van binnen en van buiten erg mooi! :xyxthumbs:

Ik sta nu eigenlijk alleen voor de volgende keuze:

Ambition business line (€ 37990) met de volgende opties:
  • 17" Trifid velgen
  • Sunset ramen
  • Metalic lak

Elegance business line (€ 40700) met de volgende opties:
  • 18" Themisto velgen
  • Metalic lak
  • Metaalkleurige interieurlijsten

Het grootste verschil tussen de twee is leren bekleding en Columbus ipv de Amundsen. Is dit een verschil van ruim € 2000 waard (scheelt toch weer in de bijtelling!)?

Is de Columbus echt zoveel beter? Nadeel is natuurlijk de diefstalgevoeligheid. Vind het ook wel jammer dat de Trifid geen optie is voor de Elegance. 17" is voor mij groot genoeg en ik vind de Trifid een mooie velg!

Vind het ook wel jammer dat de Trifid geen optie is voor de Elegance. 17" is voor mij groot genoeg en ik vind de Trifid een mooie velg!

Eigenlijk is het best vreemd dat de Trifid op de BL Elegance geen optie is. Bij de normale Elegance is het namelijk wel mogelijk voor slechts 100 euries.
Kan je niet aan de dealer vragen om het toch te kunnen bestellen alleen dan niet af fabriek maar pas achteraf.

Falcon

Donateur
Voor allebei de luxe probleempjes heb je een oplossing en kun je gewoon voor de Ambition kiezen:

- Alternatieven voor de Colombus zijn er genoeg.. Pioneer/Zenec/JVC/Kenwood.. waar Zenec in mijn ogen het mooiste past en eruit. Je kiest dan wel voor een apparaat die nog in ontwikkeling is, dus om de zoveel tijd krijg je er weer opties bij ;). Zorg wel dat je korting hierop krijgt, want je levert een Amundsen erop in (600 a 700 euro korting). In totaal zou de Zenec dan op incl. montage komen rond de 500 euro.

- Leer moet je altijd achteraf in laten bouwen, dit heeft als voordeel dat je geen bijtelling er over hoefte te betalen en je hebt meer keuze in kleur. Kosten rond de 1700 a 2000 euro.

- Kies voor standaard velgen die bij Ambition zitten (16 inch?).. zorg dat je achteraf en met inruilkorting van de 16 inch velgen.. er achteraf 18 inch velgen opzetten is hierdoor uiteindelijk misschien zelfs goedkoper.

Succes met de bestelling! :)..

OrbitZ

Lid
Is inderdaad een luxe probleem :)
- Alternatieven voor de Colombus zijn er genoeg.. Pioneer/Zenec/JVC/Kenwood.. waar Zenec in mijn ogen het mooiste past en eruit. Je kiest dan wel voor een apparaat die nog in ontwikkeling is, dus om de zoveel tijd krijg je er weer opties bij ;). Zorg wel dat je korting hierop krijgt, want je levert een Amundsen erop in (600 a 700 euro korting). In totaal zou de Zenec dan op incl. montage komen rond de 500 euro.

Is het dan niet zo dat die navigatiesystemen die je achteraf inbouwt slechter samenwerken met je auto, climate control, park distance control etc?

HKTS

Nieuw lid
Achteraf 17"trifid i.p.v. de 16"moon, hoe doe je dit terwijl je de auto als lease auto hebt? Ik bestel de auto niet bij de dealer n.l.

supererb

Nieuw lid
Dat wordt zo om en nabij de 1600 euro zijn. Als je goekoper wilt kan je de 17'' pegasus nemen van de octavia. Dit scheelt een hoop daar deze aangeboden worden met omruil van de orginele velgen van de ambition. Je bent dan totaal 600 euro kwijt

quorumz

Actief lid
dat lijken me een beetje dure 17" velgen, de 17" velgen die ik besteld heb worden achteraf erop gezet en dan lever je de 16" in en zijn 910 euro incl btw excl sloten.

Lordje

Actief lid
Proficiat met je keuze.
Als het idem is zoals in Belgie, dan is voor verschil met de Elegance het de meerprijs zeker waard. Dit was dan toch voor mij zo.

OrbitZ

Lid
De meerprijs voor de triffids is 420 euro, ik vind het persoonlijk voor dat bedrag teveel gedoe om dat achteraf te regelen.

Wat is nou eigenlijk (behalve de HardDisk en groter scherm) het verschil tussen de Columbus en de Amundsen?

HKTS

Nieuw lid
Ik laat het gewoon bij de comfortabelere standaard 16" Moon velgen, ga niet bijbetalen voor grotere velgen... :)

Mr_McPhisto

Actief lid
De meerprijs voor de triffids is 420 euro, ik vind het persoonlijk voor dat bedrag teveel gedoe om dat achteraf te regelen.

Wat is nou eigenlijk (behalve de HardDisk en groter scherm) het verschil tussen de Columbus en de Amundsen?

Volgens mij is het ook op basis van cd rom ipv dvd. Ik heb beide gehad, nu de columbus en wil niet weer cd rom. Duurt met alles veel langer te be-, of herberekenen en dat heb je nou altijd nodig als het dus niet lukt!
Ook heb je veel minder informatie op cd rom in buitenlanden, dan met dvd. Mocht je naar buitenland met auto gaan, heb je op cd rom alleen de grotere wegen en niet de wegen in plaatsen zelf e.d.

Maar id de harde schijf vind ik alleen al de reden. Heb nu alle data, muziek ed in bibliotheek.

Geef wel toe, dat het niet echt een straf is om met amundsen te werken. Ik had alleen maar die pijltjes navigatie met cd-rom in passat.

Succes

SC 4*4

Nieuw lid
Ik heb de S2 BL besteld met Trifid. Via de dealer kreeg ik een SD kaart met benelux, Frankrijk en Duitsland. Dat werkt perfect!
Leer is uiteraard mooi maar daarvoor in de plaats heb ik gekozen voor 4*4. Ideaal met de caravan en voor de motocross.

Succes!

ronald24e

Actief lid
Als ik moet kiezen tussen leer en 4*4 zou ik ook inderdaad voor 4*4 kiezen ook kwa veiligheid heb je hier nog wat aan.....

Skody

Actief lid
Ik heb de Superb Combi Elegance BL genomen met achteraf Trifids er gratis onder gezet door de dealer en achteraf laten verlagen met sportonderstel (zie album). Ik zou altijd voor de Elegance gaan. Columbus is veeel sneller vanwege het feit dat ie de data van de harde schijf haalt en je hebt een enorme capaciteit om muziek op te slaan. Daarnaast heeft de Elegance comfortstoelen die elektrisch verstelbaar zijn en verwarmd. Hiervan heb ik al heel veel plezier gehad met de koude winter achter ons ! Tevens is je buitenspiegel rechts gelijk hiermee electrisch te besturen op t moment dat je de auto in z'n achteruit zet. Niet mogelijk met niet electrische stoelen. Bij de Elegance heb je tevens als enige de houtinleg, vind ik persoonlijk chique en onderscheidt zich hierdoor. Voor de Columbus wordt naar ik heb vernomen door PON aan een antidiefstal oplossing gewerkt. Alarm zit welliswaar standaard op de BL daarnaast heb ik de Columbus met m'n kenteken chemisch laten etsen. Ik zou niet voor de 18 inch Themisto's gaan persoonlijk i.c.m. sportonderstel of verlaging. Veel vinden dit uiteindelijk toch te hard worden en tenslotte blijft t toch (ook) een wagen die comfortabel hoort te zijn...

Skody

Actief lid
De Elegance BL wordt inderdaad met 17 inch Venus velgen geleverd. Moet je van houden. Echter als je m wilt laten verlagen met het sportonderstel affabriek ben je verplicht er 18 inch onder te nemen. Dus voordeliger om m gewoon te laten komen met de Venus velgen en achteraf met dezelfde veren te verlagen en Trifids er door de dealer er onder te laten zetten. By the way vind ik het leer affabriek mooier dan achteraf, maar dat is persoonlijk. Het is niet zo dat leer achteraf voordeliger is. Is evenduur en de Belastingdienst ziet dit gewoon als optie en wordt bij je leaseprijs opgeteld. Heb dit via Leaseplan nagevraagd.

Bovenaan Onderaan