Keyless entry kan nog leuk worden...

MarcoO2

Forumguru
da's lekker....!!!

Alleen, als ik een auto jat op de omschreven manier en vervolgens thuis in de garage zet, hoe start ik ;m dan de volgende keer? :grin:

Gieliovd

Forumguru
Er zijn toch veel eenvoudigere oplossingen? Vang het signaal van de zender een tijdje op, kopieer de "handtekening" en zend hem met groot bereik uit tot er wat gebeurt.

Ideaal voor parkeerplaatsen etc.

higgy

Forumguru
Er zijn toch veel eenvoudigere oplossingen? Vang het signaal van de zender een tijdje op, kopieer de "handtekening" en zend hem met groot bereik uit tot er wat gebeurt.

Ideaal voor parkeerplaatsen etc.
Dat wordt opgevangen door de zgn. 'rolling codes' volgens mij...

Gieliovd

Forumguru
Ja... ik vraag me wel eens af hoe de zender en ontvanger van elkaar weten welke code dan "werkt" op dat moment....

Falcon

Donateur
Is het niet zo bij Skoda, dat als je sleutel niet in de buurt is voor een bepaalde periode dat de motor dan uitvalt?

Gieliovd

Forumguru
Geen idee... ik weet nog wel, dat ik in Rusland was en in de auto zat bij een kennis (Nissan) met keyless entry/start.

Hij kon zo gewoon uit de auto stappen, weglopen, kwartier wegblijven en weer doorrijden.

Raar idee dat hele keyless! Maar wel praktisch!

hemi24

Forumguru
Is het niet zo bij Skoda, dat als je sleutel niet in de buurt is voor een bepaalde periode dat de motor dan uitvalt?

Hij hoeft natuurlijk ook alleen maar van de afrit af en op of in een trailer..!

Binnenkort maar een loden sleutelkastje kopen dan bij de IKEA?!?

vincefra

Actief lid
Hum ...
Over rolling codes ... Dat is ook te kraken ... Maar vergt meer materiaal dan een opnemen van het signaal

Rond de bruikbaarheid ... Sleutels binnen 8 meter van hun antenne ... Dan moet je toch de kans als sterk verlagen naar diefstal bij eigenaars van de wagen die hun wagen aan het huis ( in het huis ) parkeren waar ze wonen ...

Bovenaan Onderaan