Keyless Entry start & exit system: KESSY

Beste Leden
Wat ik mij afvraag is wanneer ik kies voor Keyless Entry start & exit system: KESSY , blijft dan de sleutel ook de functie hebben deuren , koffer openen / auto volledig afsluiten ?
ik kan daar nergens iets over terug vinden
morgen bestellen dus graag wat reply aub

bedankt alvast

Noord26

Forumguru
Vraag het anders even waar je de auto wil gaan bestellen? Die kan je er alles over vertellen. Dat je graag voor morgen antwoord wil hebben heb je natuurlijk zelf in de hand door rechtstreeks de informatie in te winnen bij de dealer ivm een topic aan te maken?

MarcoO2

Forumguru
In de handleiding staat:
Centrale vergrendeling, safebeveiliging en alarmsysteem komen qua werking overeen met wagen zonder KESSY-systeem. Alleen de bedieningselementen zijn anders.
Het lijkt mij logisch dat de normaal aanwezige functies ook op de auto's met KESSY zitten.

Antera

Donateur
kessy zal wel je transponder moeten hebben anders werkt het niet. deze is nu eenmaal nodig om de auto te starten, wat daarnaast dus diefstal net iets makkelijker maakt

andrehj

Forumguru
Ik heb kessy en mijn sleutel ziet er precies zo uit als die van een auto zonder kessy, dus inclusief alle drie de knopjes en een uitklapbare sleutelbaard. Het sluiten knopje gebruik ik ook nog wel eens, om bij het afsluiten ook de spiegels in te klappen.
Intern zit er in de sleutel natuurlijk wel een extra zendertje, voor het kessy systeem. Overigens werkt kessy echt fantastisch. Je stapt zo in en uit de auto en hoeft nooit meer over die sleutel na te denken. Enig nadeel: Als ik in de auto van mijn vrouw stap kom ik er steeds (terwijl ik al zit) achter dat ik toch echt nog een sleutelbos uit mijn broekzat moet halen....

Ik heb kessy en mijn sleutel ziet er precies zo uit als die van een auto zonder kessy, dus inclusief alle drie de knopjes en een uitklapbare sleutelbaard. Het sluiten knopje gebruik ik ook nog wel eens, om bij het afsluiten ook de spiegels in te klappen.
Intern zit er in de sleutel natuurlijk wel een extra zendertje, voor het kessy systeem. Overigens werkt kessy echt fantastisch. Je stapt zo in en uit de auto en hoeft nooit meer over die sleutel na te denken. Enig nadeel: Als ik in de auto van mijn vrouw stap kom ik er steeds (terwijl ik al zit) achter dat ik toch echt nog een sleutelbos uit mijn broekzat moet halen....
Andrehj ,
klappen je spiegels dan ook in als je afsluit met de sleutel ? dacht dat deze functie enkel van binnenuit bedienbaar was
U hebt me wel overtuigd van het toch maar te nemen lijkt me wel gemakkelijk zoals je zegt

Antera

Donateur
als je de sleutel vasthoud zouden ze ook kunnen klappen word niet door elke auto ondersteund

Bij mij heeft de dealer KESSY afgeraden ivm elektronisch stuurslot dat je dan hebt en dat bvb problemen zou kunnen geven als je dicht tegen een stoeprand geparkeerd bent met je banden in de richting van de stoeprand. Het stuurslot zou dan soms niet meer zelf ontgrendelen. Da's wat m'n dealer zegt natuurlijk.
Ikzelf zie eigenlijk niet echt de meerwaarde in van KESSY -je hebt toch nog altijd een sleutelbos nodig met oa de sleutels van je woning- maar dat moet ieder voor zich uitmaken natuurlijk.

Noord26

Forumguru
De topicstarter is de auto vandaag aan het bestellen, maar ik heb zelf het idee dat hij geen eens meer in dit topic is geweest na het aanmaken ervan..

:koffie:

SweetRevenge

Actief lid
@Noord26: volgens mij heeft de topic starter er vandaag nog in gekeken, namelijk om 6:25h

@ernieken: ik heb nog geen problemen gehad met stoepranden icm stuurslot, maar het kan natuurlijk altijd. Tot hiertoe heeft het KESSY systeem nog nooit geweigerd. Wel jammer is dat de spiegels niet automatisch inklappen, hiervoor heb je nog steeds de sleutel nodig. Voor de rest niets dan voordelen. De last van sleutelbossen met huissleutels heb ik zowiezo niet, de enige sleutel die ik bij heb is de autosleutel.

MarcoO2

Forumguru
Ik moet zeggen dat ik nog niet echt een beeld heb bij het probleem wat met stoepranden zou kunnen ontstaan.

Ik vond het ook een eerder 'vreemd' verhaal, temeer omdat ik daar in fora nog nooit iets over gelezen heb.
Dat was ook niet de reden dat ik het niet genomen heb. Ik vond de ruim 400€ extra die je ervoor moet betalen niet in verhouding met de voordelen voor mij.
Misschien heb ik hét grote voordeel van Kessy wel nooit mogen ontdekken: misschien dat iemand hier op het forum me nog spijt kan doe krijgen over mijn beslissing. :laugh:

Canon-Eye

Forumguru
maar ik heb zelf het idee dat hij geen eens meer in dit topic is geweest na het aanmaken ervan
Toch wel - zie post 6 (al was 't wel vroeg)

Te vroeg blijkbaar om post 5 (adrehj) goed gelezen te hebben:
"Het sluiten knopje gebruik ik ook nog wel eens, om bij het afsluiten ook de spiegels in te klappen"

Heb dit ook geschrapt van mijn lijstje 400€.... daarvoor heb ik dan andere dingen gekozen.
Maar ja wie het heeft zal er ongetwijfeld wel blij mee zijn en zijn voordelen hierin zien.

@ Noord 26 ik ben hier nog wel geweest maar ( ik neem het advies en ondervindingen allemaal een beetje in me op en antwoord niet telkens sorry daarvoor he :crazy:) ik weet niet wat u doet maar ik moet soms ook nog gaan werken anders kan ik die auto niet betaald krijgen he! toch iedereen bedankt voor jullie raadgevingen
Ondertussen heb ik besteld dit is het geworden

Superb Combi ( elegance ) CRTDI 2.0L - 140 PK DSG 4x4
- Candy White
-Emory Alcantara / Leder - Onyx
-Pack elegance Columbus : tapijten
Buiten en achterruitkijkspiegels met aut dimfunctie
Verwarmde voor en achterzetels
Manueel bediende zonneschermen aan de zijruiten
Navigatiesysteem Columbus
Parking Assistance System
Bluetooth & Multi. funct stuur ( radio + tel )

-Afneembare trekhaak
-Afwezigheid motorkenteken
-Alarm met sleepdetectie ( volumetrisch , perimetrisch , sleepdetectie )
-Bijstand verwarming
-Cargo platform
-Elektrische achterklep
-Mirage afwerking
-18" Luxon
-MDI
-Multi funct. stuur ( 3-spakig radio +tele+DSG )
-Soundsysteem 10 LS
-Verduisterde ruiten achteraan
-Kessy
-Verwarmde voorruitsproeiers

Levertermijn week 14

Bovenaan Onderaan