Keyless ?

jali

Nieuw lid
Ik rijd inmiddels alweer bijna 2 weken rond in m'n nieuwe Octavia.
Mooi voorzien van keyless entry, echter hierbij heb ik een vraag.
Waar is de sleutel eigenlijk voor die erbij geleverd is, natuurlijk moet je die bij je hebben anders gaan de deuren niet open, start de auto niet.
Het enige wat ik heb kunnen vinden waar de sleutel inpast is de passagiers airbag schakelaar.

Wie weet wat er nog meer mee mogelijk is.

jali

Nieuw lid
Geen kapje aan de bestuurderskant die je eraf kan wippen? wat zegt de handleiding? :D
Handleiding lezen kan altijd nog ;)
Maar er is inderdaad geen kapje op de portieren (voor zover ik weet) en ook voor het starten is er alleen de knop, nergens een sleutelgat te vinden

skodaboy

Forumguru
naast de klink op het bestuurdersportier zit normaal een kapje wat je er kan afwippen en daar onder zit een slot waar de sleutel in past.
alle dit is toch alle sinds bij de VW Passat zo en de 03 heeft toch het zelfde concept dus..;)

serum

Forumguru
Handleiding lezen had de vraag waarschijnlijk al wel beantwoord :lezen::D

Echte mannen lezen geen handleidingen! Die posten een vraag op het forum. (wachtend om afgeslacht te worden met een genadeloos 'rtfm' nekschot, maar échte mannen kunnen dat lijden)

Bij mij is er trouwens altijd een vrouw die weer gelijk heeft... (zij die de handleiding dus wel leest)..

Kom op, niemand die hier de moeite neemt om even een stuk uit de handleiding te kopieren en te plakken?

henriz

Forumguru
Ik kan niet kopie/pasten uit de handleiding, want die heb ik hier niet. Maar ik kan wel uit ervaring reageren. De sleutel moet je inderdaad bij je hebben. Er zit geen opening in je portier, maar je kunt natuurlijk wel de knopjes op je sleutel gebruiken om je auto te ont/ver-grendelen. Dat kan ook zonder sleutel met de handgreep.
Wat kun je alleen met een sleutel?
Passagiersairbag aan/uit zetten.
Achterportieren van/op kinderslot.

VWim

Forumguru
Er is dan sprake van een incomplete ervaring. In de deur zit namelijk wel degelijk een slot om de auto te kunnen ontgrendelen wanneer de batterij leeg is of in het geval dat de sleutel zwemles heeft gekregen. Je moet hiervoor het kapje verwijderen naast de handgreep aan de bestuurderszijde.

Antera

Donateur
Ik kan niet kopie/pasten uit de handleiding, want die heb ik hier niet. Maar ik kan wel uit ervaring reageren. De sleutel moet je inderdaad bij je hebben. Er zit geen opening in je portier, maar je kunt natuurlijk wel de knopjes op je sleutel gebruiken om je auto te ont/ver-grendelen. Dat kan ook zonder sleutel met de handgreep.
Wat kun je alleen met een sleutel?
Passagiersairbag aan/uit zetten.
Achterportieren van/op kinderslot.

Niet juist. Zoals al meerdere malen vernoemt zit er een kapje met een slot erachter aan de bestuurderszijde. Dit voor noodgevallen. Hoe wou je anders in je auto komen bij platte accu? Sleutel overleden enz?

Tip: RTFM ;)

Cordoba

Forumguru
Sleutel is behalve voor noodgevallen en de bijrijders airbag, ook voor kinderslot op de achterportieren?

jali

Nieuw lid
Kapje gevonden, blijkt toch nuttig te zijn zo'n sleutel. Viel nog niet mee om dit te vinden in de handleiding, staat natuurlijk niet onder sleutel (maar wel onder veiligheid).
Hoop wel dat ik deze niet nodig zal hebben.

exacte locatie in de online-manual:
Tips om het zelf te doen --> Nooduitrusting en tips om het zelf te doen --> Noodontgrendeling/-vergrendeling -->
Bestuurdersportier ont-/vergrendelen

Nu ik dit weet ga ik op zoek naar het toevoegen van flitslocaties op de navigatie Amundsen.
(nu de online manual gevonden is gaat dat vast sneller)

Bedankt allemaal voor de tips en (geestelijke) ondersteuning.

Bovenaan Onderaan