superbia
Forumguru
Over twee weken komt er weer een vakantie rit aan en vanmiddag was ik het een en ander aan het experimenteren met entertainment voor de kids achterin. Het plan is als volgt, de kinderen krijgen af te toe een oude telefoon en tablet (Android devices: Galaxy S3 en Tab 3 lite) om wat filmpjes te kijken tussen het aantal auto's met een kleur tellen en luisterboeken door.
Getest:
- Opladen via een usb lader in het stopcontact achterin werkt perfect.
- Wat YouTube materiaal gedownload en op microSD kaartjes present.
Constatering:
- Als ik de lader in het stopcontact steek zonder de auto te starten, dan staat er geen stroom op het stopcontact.
- Maak ik vervolgens contact, zonder de auto te starten, nog steeds geen stroom.
- Na starten van de motor, stroom en de telefoon en tablet laden op.
So far, volledig volgens verwachting maar dan...
- Stop de motor, maar laat contact aan, WEL stroom.
- Sluit contact volledig af, WEL stroom!
- Zelfde geldt voor externe USB schijf. Die blijft ook vrolijk doorspinnen na het volledig uitschakelen van de auto.
Erg vreemd als je het mij vraagt. Extra goed opletten dat na aankomst alle stekkers eruit zijn.![smile2.gif :) :)](/forum/styles/skodaforum/xenforo/smilies/smile2.gif)
Vragen:
- De SuperB heeft onboard Wifi, beide devices zijn daarmee verbonden. Ik krijg het niet voor elkaar om filmpjes op een SD kaart in het dashboardkastje of via de USB aansluiting achterin zichtbaar te krijgen op de telefoon. Het lijkt mij ideaal om een externe USB schijf of SD kaart centraal aan te sluiten en de kinderen via Wifi te laten kijken. Is dit mogelijk?
Thanks alvast!
Getest:
- Opladen via een usb lader in het stopcontact achterin werkt perfect.
- Wat YouTube materiaal gedownload en op microSD kaartjes present.
Constatering:
- Als ik de lader in het stopcontact steek zonder de auto te starten, dan staat er geen stroom op het stopcontact.
- Maak ik vervolgens contact, zonder de auto te starten, nog steeds geen stroom.
- Na starten van de motor, stroom en de telefoon en tablet laden op.
So far, volledig volgens verwachting maar dan...
- Stop de motor, maar laat contact aan, WEL stroom.
- Sluit contact volledig af, WEL stroom!
- Zelfde geldt voor externe USB schijf. Die blijft ook vrolijk doorspinnen na het volledig uitschakelen van de auto.
Erg vreemd als je het mij vraagt. Extra goed opletten dat na aankomst alle stekkers eruit zijn.
![smile2.gif :) :)](/forum/styles/skodaforum/xenforo/smilies/smile2.gif)
Vragen:
- De SuperB heeft onboard Wifi, beide devices zijn daarmee verbonden. Ik krijg het niet voor elkaar om filmpjes op een SD kaart in het dashboardkastje of via de USB aansluiting achterin zichtbaar te krijgen op de telefoon. Het lijkt mij ideaal om een externe USB schijf of SD kaart centraal aan te sluiten en de kinderen via Wifi te laten kijken. Is dit mogelijk?
Thanks alvast!