Kilometerteller vervangen

Frank7802

Nieuw lid
Goedemorgen,
Ik heb een Octavia 1z5 uit 2010.

Er vallen telkens meer ledjes uit in het instrumenten paneel en ik denk dat temperatuurmeter ook stuk is.

Ik lees veel over KMS in Apeldoorn, maar nu heb ik ook een tweede handse complete unit online gevonden.

Mijn vraag:
Moet ik een nieuwe na plaatsen in laten lezen? Of is het alleen een display en staan gegevens als km stand op boordcomputer en laat die dat dan zien?

Want het vervangen ziet er niet zo lastig uit en achter de unit zit maar 1 stekker.

Antera

Donateur
Een nieuwe moet je zeker in laten lezen. Anders doet de auto het niet meer. Zit ook een deel van je startblokkering in

• Leuk
Waarderingen: Tees

EdK

Forumguru
KMS kan ik je zeker aanraden.
Bij me voormalige Yeti ook uitvallende leds gehad en bij hun laten repareren.
Was afspraak maken heenrijden wachten en weer terugrijden met alle leds die weer deden
Tevens heb je ook nog jaar garantie op hun reparatiewerk.
Ja en tweede hands is kans ook aanwezig dat over een maand die leds er mee gaan stoppen.... :pieker:

Frank7802

Nieuw lid
Dat is een heel duidelijk en verhelderend antwoord! Gelukkig ben ik tegenwoordig een stuk geduldiger en vraag ik eerst voor ik iets doe

Dan nog laatste vraag, als ik hem wel laat repareren en hem zelf demonteer, weg breng en daarna terug plaats, geldt dat dan ook ?

Tees

Donateur
Nee, dat gaat prima. De tellerunit heeft bepaalde hardware erin zitten, o.a. waar de km-stand in staat, en de startblokkering. Dus dezelfde unit terugzetten na reparatie kan zonder inleren of andere problemen. KMS biedt ook aan dat je zelf demonteert en opstuurt als je t te ver rijden vindt.

Eltjo

Forumguru
Kijk eens naar deze topics (demontage zal niet veel anders zijn);
en
https://www.skodaforum.nl/forum/i/lampje-wijzer-toerenteller-stuk.36550/#post-1029492
en

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan