Kinderbeveiliging op electrische ramen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heyhey,
bij de nieuwe Fabia is het blijkbaar een nieuwigheid dat de electrische raampjes automatisch terug naar beneden gaan als het raam, bij het toedoen, iets raakt (bvb een kinderhand,...).

Nu heb ik hetvolgende probleem:
Aan mijn voorste ruiten heb ik van die windbeschermertjes (zie eerste foto op http://www.skodaforum.nl/forum/showflat.php?Cat=0&Number=5479&page=0&view=collapsed&sb=5&o=&fpart=1#5479).
Als ik dan mijn raampje automatisch toe doe en het komt bij die windbeschermertjes, denkt het raam: Ow, er zit iets voor, laat ik ff terug naar beneden gaan...
Met als gevolg dat ik mijn raam steeds in twee keren moet toedoen omdat het de eerste keer terug naar beneden gaat...

Volgens de dealer niets aan te doen...

Nog iemand ervaringen hiermee?
(of eventuele oplossingen? (zonder de windbeschermertjes er af te doen natuurlijk) )

Joeri

Actief lid
Ben je er zeker van dat de vorige Fabia's dat niet hadden? Bij mijn eerste Fabia van 2001 zat die antiklembeveiliging er namelijk al op.
En nochtans bestaat die accessoire al vanaf het begin van de Fabia. Denk niet dat ze dit gewijzigd hebben van Fabia naar Fabia facelift.

Bij ons neemt haast geen enkele klant die beschermers, ik kan je dus niet verder helpen, heb het nog niet gehoord tot nu.

Met wie praat je altijd in je garage, RsLine? Die man met zijn grijze haren? /forum/images/graemlins/smile.gif (H. zelf dus?)

Ah, was een keertje gaan kijken op den octavia van de papa, of dieje da had, maar als ik daar mijn hand tussen het toeschuivende venster steek, krijg ik stekende pijnen /forum/images/graemlins/tongue.gif.
Bij de andere fabia nog niet geprobeerd...

in de garage praat ik meestal met die man met de grijze haren ja /forum/images/graemlins/laugh.gif, maar ik dacht dat hij "den Eric" was /forum/images/graemlins/smile.gif
enfin ja, in ieder geval, heel vriendelijke mens!!
Ofwel is het met de verkoper!! Ook ne sympathieke gast, vertelt ook zo wat over zichzelf enzo.. allé, echt ne fijnen typ!

Joeri

Actief lid
Ja die verkoper kan over alles wat meepraten. Zijn naam schiet me niet direct binnen. Ik zie die man met de grijze haren vaak op cursus (is zo'n droge man, lach me er ziek mee), maar ik dacht ook dat die Eric noemde. De garage noemt nochtans E & J.

J is Johan denk ik. En ik heb het vermoeden dat da den andere met zijn krollen is, maar het is al altijd Eric geweest dat ons geholpen heeft.
En het speciale is, als ge daar binnenkomt, dieje wéét ook écht over welke auto het gaat. Als we bvb een afspraak komen maken voor een onderhoud ofzo, dan zegt hij ook letterlijk: "aah, da is dan voor dieje blauwe Fabia!".
Zoiets geeft u als klant wel het gevoel dat ge speciaal zijt. Ik kom wel graag in die garage, word daar altijd goed ontvangen enzo, en ge ziet dat die mensen ook écht gepassioneerd zijn door Skoda!
Echt chappeau-mensen van garagisten!!

Trouwens, een van de vorige verkopers (ten tijde van de aankoop van oct I) was ook wel nen toffe gast!
Hij reed zelf met een licht uitgebouwde octavia break 4x4!! maar écht een zalige wagen!!
(geblindeerde ruiten, schoon velgen, ook 'agave-groen' /forum/images/graemlins/tongue.gif,...)

Joeri

Actief lid
We kunnen beter de topictitel veranderen dan /forum/images/graemlins/grin.gif of de conversatie voortzetten in een dealertopic!
Maar join the club Higgy, invoeren is niet zo duur /forum/images/graemlins/grin.gif

ik heb mij over en week of 4 een fabia first+ 1.2 htp 64 pk besteld bij garage thuy en de verkoper kwam mij simpatiek over hopelijk na verkoop ook ik zal het jullie laten weten als het zo ver is aleen nog wachten tot februari en ik zit nu al op heete kolen heb momenteel geen vervoer meer heb mijn ford fiesta pertotal gereden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan