Kinderslot raam

Status
Niet open voor verdere reacties.

nemo

Senior Member
Hi guys :)

Ik vraag me af of er een soort kinderslot op het raam van de bijrijder kan zitten. Dit raam wil namelijk niet open vanaf de bijrijderskant. Vanaf de bestuurderskant kan ik hem wel gewoon openen, dus kapot is hij niet. Het knopje voelt ook een beetje 'geblokkeerd' aan, dus dat je hem niet ver genoeg in kan drukken.

Mocht het idd een soort kinderslot zijn, hoe schakel ik het dan uit? \

Thanks already!

LenK

Forumguru
Kinderslot voor de ramen is een knopje aan de bestuurderskant, maar dat heb je dacht ik alleen als je 4 elec ramen hebt.
Jouw prob lijkt op een kapotte schakelaar of hij zit gewoon klem door een keer te hard indrukken of zo. Voor dat laatste zou je de boel een keer moeten demonteren. Als de schakelaar inwendig kapot is dan moet de boel toch los.

EdK

Forumguru
Is dat demonteren moeilijk?

Als goed is moet je paneeltje eruit kunnen wippen !!
Doe dit alleen met een heel brede schroevendraaier, dit om beschadigingen tegen te gaan !
Lukt het niet dan is het niet anders dan dat je het gehele deurpaneel binnen los moet halen !!
Het is zelf best te doen mits je handen rechts staan en niet links !!
Neem er wel de tijd voor !! Dus niet denken, dat doe ik ff in een uurtje voordat je weggaat want dan zul je altijd zien dat het tegenzit !!

succes indien je handen rechts staan !!

Als goed is moet je paneeltje eruit kunnen wippen !!
Doe dit alleen met een heel brede schroevendraaier, dit om beschadigingen tegen te gaan !
Lukt het niet dan is het niet anders dan dat je het gehele deurpaneel binnen los moet halen !!
Het is zelf best te doen mits je handen rechts staan en niet links !!
Neem er wel de tijd voor !! Dus niet denken, dat doe ik ff in een uurtje voordat je weggaat want dan zul je altijd zien dat het tegenzit !!

succes indien je handen rechts staan !!

En voor je gaat sleutelen even de accupool loshalen en loshouden zolang je niets electrisch moet testen. Ik heb een keer klem gezeten onder het electrische raam in de deur bij zo'n actie toen hij plotseling wél ging werken. En met één hand vast kom je lastig bij de bediening. Bovendien doet het pijn.

Jochus

Actief lid
Bij mij deed het raam aan de bijrijderskant ook raar. Na wat prutsen werkt ie nu weer... omgekeerd. Dus naar boven is raam naar beneden en omgekeerd, en het voelt ook wat 'losjes'. Maar het werkt.

Aangezien je het raam kan opendoen van aan jouw kant, wil dat zeggen dat het motortje nie kapot is, dus zelfs als je het niet ziet zitten zelf te doen, moet de kost wel meevallen.

cvegreen

Forumguru
Denk ook dat het het schakelaartje is die stuk is .
Ben het dan ook voledig met Johus eens dat het niet zo'n hele dure kost is als je het zelf niet wil/kan oplossen. Ik vind nochtans die schakelaartjes vrij stevig gebouwd .

Gieliovd

Forumguru
Het raampje in het knopje ligt er bij mij los in. Dat witte vlakje dus :), het raam staat altijd open in het knopje.

Verder gaat het raam in stapjes van 5 cm naar beneden aan één kant.

VAG... het blijft een drama met die ramen.

Fabia

† In Memoriam
VAG... het blijft een drama met die ramen.

Inderdaad, bij mijn eerste Fabia was de linkerraam achter stuk gegaan. Deed niks meer. En toen ik 'm ingeruild had stond íe bij de dealer in de garage omdat linksvoor het helemaal niet meer deed. Ff afkloppen tot nu geen problemen bij mijn huidige Fabia.

buik

Nieuw lid
electrische ramen

hoi skoda rijders!

Ik heb inmiddels al 4 jaar een octavia combi 1.6 slxi. Volop tevreden. Alleen die elctrische ramen.:407: Heb er inmiddels al 3 moeten vervangen. Dure grap! Volgens mijn garage (geen officiele skoda dealer) een skoda drama. Is er iemand die iets weet van een evt. garantie regeling hier voor? Ben benieuwd. Groeten Andre

EdK

Forumguru
En voor je gaat sleutelen even de accupool loshalen en loshouden zolang je niets electrisch moet testen. Ik heb een keer klem gezeten onder het electrische raam in de deur bij zo'n actie toen hij plotseling wél ging werken. En met één hand vast kom je lastig bij de bediening. Bovendien doet het pijn.

Lees net je bericht !
Ik had het niet moeten zien gebeuren !! want had in een deuk gelegen !
Tja leedvermaak is en blijft het mooiste vermaak wat er is !!
Maar de zekering van de raambediening is ook al genoeg , hoef je in iedergeval je radiozenders en klokje niet opnieuw te programmeren !

EdK

Forumguru
hoi skoda rijders!

Ik heb inmiddels al 4 jaar een octavia combi 1.6 slxi. Volop tevreden. Alleen die elctrische ramen.:407: Heb er inmiddels al 3 moeten vervangen. Dure grap! Volgens mijn garage (geen officiele skoda dealer) een skoda drama. Is er iemand die iets weet van een evt. garantie regeling hier voor? Ben benieuwd. Groeten Andre

ten eerste welkom op dit forum !
doe even een search op dit forum want er is genoeg geschreven over de ramen en garantie gevallen
Bij tros radar is een standaard brief te downloaden om je geld terug te vangen !!
Is een bekend probleem bij skoda / seat en vw !!

ad5000

Actief lid
Lees net je bericht !
Ik had het niet moeten zien gebeuren !! want had in een deuk gelegen !
Tja leedvermaak is en blijft het mooiste vermaak wat er is !!
Maar de zekering van de raambediening is ook al genoeg , hoef je in iedergeval je radiozenders en klokje niet opnieuw te programmeren !

Zelfs dat is nog niet nodig... alleen het paneeltje moet even los en blijft het raam gewoon dicht. Als je er verder niet met je handen tussen gaat zitten is er niets aan de hand en als laatste hebben de ramen van de VW groep gewoon een klembeveiliging en gaan ze vanzelf open als er te veel weerstand (lees ledematen) tussen komen.

Ik zou gewoon ff naar de dealer rijden en een nieuw schakelaartje halen, kost nagenoeg niets.

V.w.b. de garantiebepalingen voor de elekrische ramen ben ik uiterst positief. Destijds kreeg ik bij de Fabia van mijn vrouw ruim buiten de garantiebepalingen gewoon het geld terug met de motivatie dat Skoda alleen tevreden klanten wil, die na hun Skoda gewoon weer voor een Skoda kiezen.

buik

Nieuw lid
ten eerste welkom op dit forum !
doe even een search op dit forum want er is genoeg geschreven over de ramen en garantie gevallen
Bij tros radar is een standaard brief te downloaden om je geld terug te vangen !!
Is een bekend probleem bij skoda / seat en vw !!

Oke dank je! heb al wat gevonden en ben er al mee aan de slag!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan