Klachten of klachtjes

higgy

Forumguru
Komt er nu toch een klein barstje in m'n onverwoestbare vertrouwen in m'n Octavia?
- vlotter van de lpg-tank moet WEER vervangen worden. De auto rijdt perfect op gas, geen klagen, maar de vlotter geeft er soms de brui aan. Dat kan geen kwaad (alleen indicatie hoeveelheid gas klopt dan niet) maar wat er in zit moet werken.
- lampje 'uitlaatgascontrolesysteem' is al 2x gaan branden. De eerste keer laten resetten bij de Skoda-dealer in Helmond (was weekend), de tweede keer (weer het weekend) ging het lampje vanzelf uit.
- er rammelt iets in het rechterportier, klinkt als de raamophanging.
- de auto rijdt en start zoals gezegd perfect op gas en benzine, maar 4 a 5 km alvorens ie omschakelt op benzine vind ik te veel. Moet zeggen dat V-Car dit perfect heeft opgepakt naar AG toe en van hen instructies heeft gekregen hoe dat te controleren/verstellen.
- die constructie van de antenne is [piiieeep]. Aangezien je hem niet kunt verwijderen draai ik hem los als ik de wasstraat inga, leg hem plat en draai hem dan weer vast. Dan pakt de wasstraat hem echter mee als ie naar voren gaat en laat hem gemeen even terugknallen. Ging een tijdje goed maar nu zit er echt een rare bocht in en is de ontvangst heel wat slechter.
Wie van jullie heeft er al zo'n 3-in-1 (GSM, GPS, FM)antenne (al of niet van VAG) en kan me zijn ervaringen en de prijs ervan vertellen? En is die wel helemaal verwijderbaar?

Ach, dit herlezende valt het allemaal wel mee en is een groot deel niet aan de Octavia te wijten. /forum/images/graemlins/smirk.gif

MdK

Lid
Ik heb gelukkig (nog) totaal geen klachten over de LPG-installatie; al 23.000 km zonder een hikje of stottertje.
Wat betreft de constructie van de antenne; dat ben ik helemaal met je eens; dat af-schroef systeem was veel handiger!

Olaf

Lid
Op zich geen klachten (anders dan de antenne!) maar sinds afgelopen weekend zit er een resonantie in (volgens mij) de linker voordeur.

Moet ik maar eens naar laten kijken.

Zoals iedereen weet moet je op gas koken?? Maar de problemen die je aangeeft komen door het gas, het is gewoon een andere brandstof waar de motor officieel niet voor is ontwikkeld. Dus het ligt niet aan de Skoda maar aan de gasinstallatie. Wel vervelend voor je, want een Skoda hoort te rijden en te rijden en te rijden.....

succes

higgy

Forumguru
@Magyarskoda: dat dat uitlaatgaslampje gaat branden door de LPG-installatie is nog helemaal niet vastgesteld, dus dat lijkt me een wat voorbarige conclusie.
Die vlotter beinvloedt het rijden op gas geenszins, alleen is de hoeveelheidsaanduiding soms niet correct.
Je merkt: terwijl ik op zich een verstokt dieselrijder ben voel ik me toch geroepen de lpi-installatie in m'n Octavia te verdedigen: het rijdt gewoon erg prettig. Als ik daar m'n ervaring vroeger met een BX op LPG tegenover zet...

Ik word altijd een beetje flauw van een opmerking als 'gas is om op te koken en niet om op te rijden...'

Dutch4x4

Senior Member
En diesel is voor trekkers. /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/wink.gif

Ik dacht dat er ook iets rammelde in m'n rechterportier maar dat blijkt de veiligheidsgordel te zijn die tegen de middenstijl aankomt als je een bocht neemt.

guitar_billy

Senior Member
als je met het 'uitlaatgascontrolesysteem' lampje bedoelt die ene die lijkt op de omtrek van een motor =>
kan ook de luchtmassameter zijn. die wordt bij mij binnenkort vervangen vanwege storing.

higgy

Forumguru
Zou kunnen Billy, maar volgens het boekje is die van de uitlaatgascontrole. Lampje gaat soms aan maar ook weer uit. Afijn, ze kijken er maar naar bij V-Car.

higgy

Forumguru
Vandaag staat de O2 bij V-Car. Ik merkte van het weekend dat m'n achterruitenwisser al versleten was. Vind ik wel erg snel. Komt een nieuw blad op vandaag.
Verder bovenstaande klachtjes. Zul je zien dat dat rechterportier vandaag niet rammelt...
Heb een Fabia 1.4 16V als leenbak. Geen verkeerde bak, maar een beetje opwindender van binnen zou wel mogen. Enne V-Car: mag hier svp. ook een radio in? /forum/images/graemlins/wink.gif

Antenne komt later want die is nog niet binnen.

higgy

Forumguru
Brr, na een dagje die bijna gloednieuwe Fabia te hebben gereden in de zeikende regen ben ik toch minder enthousiast. Wat een enge onderstuurder zeg! Zal hopelijk aan de Conti's liggen die eronder zitten. Ben me een paar keer lichtjes het apezuur geschrokken, met nota bene een rustige rijstijl vanwege het rotweer.

@higgy:
Ik rij ondertussen 4,5 jaar met een Fabia Combi. Met de standaard Michelins eronder had deze een quasi voorbeeldig weggedrag. Nu liggen er Conti's onder en vertoont de auto inderdaad serieuze onderstuurneigingen. Gelukkig wordt over iets meer dan een maand mijn O2 geleverd ...

higgy

Forumguru
Goed dat je het herkent Snoopy!
Ook V-Car gaf het onderstuurkarakter vanmorgen gewoon toe.

CoSko

Nieuw lid
Bij mij brand dat lampje ook... is dat duur?
(dacht dat een luchtmassameter meer iets voor een diesel was?)

higgy

Forumguru
V-Car heeft me gezegd dat als het nog eens aangaat, er maar mee te leren leven. Hangt met gebruik LPG samen. Moet ook zeggen dat het sinds m'n originele posting niet meer voorgekomen is EN dat V-Car vorige keer een foutcode die in de computer stond, gewist heeft.

Bovenaan Onderaan