Klapperende passagiersgordel

L-X

Lid
Juist omdat er verder geen enkel rammeltje te bespeuren is :worshippy:, valt het volgende me op wanneer ik in m'n eentje in m'n nieuwe Octavia zit: de ongebruikte passagiersgordel in ruststand knalt op bepaalde momenten (bochten) tegen de kunststof zijstijl aan, wat geluid maakt *tok!* :mad: Geen groot en onoverkoombaar probleem natuurlijk, maar toch. Ik vind het ook sneu voor de gordel en de stijl, al dat harde contact :smirk:

Hebben alle O2's dit? Ik zat zelf te denken om een stukje vilt (zo'n rondje voor onder een meubelstuk) tegen de stijl aan te plakken, zodat ie daar zachtjes tegenaan landt. Andere ervaringen/suggesties?

*tevens verkapt kijk-de-Octavia-eens-heerlijk-stil-zijn-topic*

andyrs

Nieuw lid
Ja, volgens mij wel. Mijn RS heeft hetzelfde probleem. Dealer geeft aan dat er niets aan gedaan kan worden. Ook ik vind het zeer irritant, dus als er een oplossing is..........

Klopt, ik heb het ook.
Ik heb er al een zwart washandje om gedaan, maar dat is en geen gezicht, en onhandig, en hij valt er steeds vanaf.
Misschien zwarte Mc Guiver tape?? (die zwarte tape waar Mc Guiver vroeger alles op tv maakte, samen met nog een flesje spul)

Ernie01

Nieuw lid
Ikzelf heb vandaag van dat klitteband spul gekocht. Vanavond gaat een heel klein rondje op de gordel en een ander klein rondje op de middenstijl. Dit had ik namelijk ook een auto of 4 geleden en dat werkte perfect. Ja inderdaad moet je de gordel er tegen aan drukken, maar ik voorzie daar geen problemen mee. Het harde gedeelte van de klittenband aan de middenstijl doen overigens, anders wil het wel eens zo zijn dat de kleding van de passagier vast gaat zitten of beschadigd raakt.

Skody

Actief lid
Is gewoon een kwestie van de hoogte verstellen van je gordel, dus omhoog of omlaag verstellen waar je gordel de auto ingaat. Zelf ook gedaan en geen last meer...

Okki

Donateur
Klopt: wij (mijn vrouw en ik) zijn beide lang, dus de gordel staat altijd in de hoogste stand. Geen gerammel.
Laatst iemand meegereden (kleintje) en de passagiersgordel in de laagste stand.
Bij het alleen in de auto rijden viel mij de rammel ook op (de metalen haak slaat tegen het plastic) Gordel even omhoog en weg rammel!

Inderdaad, vorige week heb ik 'm omhoog gezet en hoppa: rammelloos :xyxthumbs:

Thanx!

ik heb een RS en heb het ook. Wat je moet doen is het volgende:

Schuif het klik-stukje (dat metaal) helemaal naar boven. Trek nu de gordel iets uit (incl. klik-stuk) . 'vouw' het metalen klikstukje om en stop dat in het gleufje waar de gordel uit komt.
laat gordel los (deze trekt zich weer aan)

Het metalen stukje zit nu op zijn kop in het gleuje waar de gordel uit komt.

solved:-)

misschien een beetje een wazige omschrijving maar probeer het eens zou ik zeggen ..
Andre

L-X

Lid
ik heb een RS en heb het ook. Wat je moet doen is het volgende:

Schuif het klik-stukje (dat metaal) helemaal naar boven. Trek nu de gordel iets uit (incl. klik-stuk) . 'vouw' het metalen klikstukje om en stop dat in het gleufje waar de gordel uit komt.
laat gordel los (deze trekt zich weer aan)

Het metalen stukje zit nu op zijn kop in het gleuje waar de gordel uit komt.

solved:-)

misschien een beetje een wazige omschrijving maar probeer het eens zou ik zeggen ..
Andre
Toppie omschrijving hoor Andre :worshippy:

maar die gordel wordt ook wel eens gebruikt, en ik ga niet iedere keer het metaal in die gleuf doen. Maar da's persoonlijk natuurlijk ;) Voor mij gewoon standje hoog en klaar.

Octavia_II

Actief lid
Eh... :icon_smile_question

:grin:

Goed gezien!:xyxthumbs:

ik had hier geen last van totdat ik deze week iemand mee genomen heb die nogal klein van stuk ik.
Deze heeft de gordel lager gezet en een dag later had ik last van gerammel in de auto.
Na even zoeken het probleem gevonden.........

Dus ja, ik had hier geen last van en het is nu opgelost! ;)

Charlie

Bovenaan Onderaan