Klapperende rollo Octavia Combi

Rallye

Forumguru
Ik heb het al eens eerder vermeld (in Opgehaald: Skoda Octavia Combi RS Race Blue), maar aangezien mijn garage op het punt staat om het op te geven (en mijn auto uit de garantie loopt): wie heeft ervaring met het oplossen van een klapperende rollo (afdekzeil bagageruimte). Inmiddels heb ik er drie in mijn auto gehad en allemaal klapperen ze, vooral hoorbaar als je langzaam rijdt op een oneffen ondergrond, zoals de stenen waar in mijn woonplaats alle 30km-zones mee geplaveid zijn. In tegenstelling tot wat ik eerst dacht klappert hij ook in gesloten toestand......

Het gekke is: in mijn PFL had ik hier nooit last van. Zou er iets gewijzigd zijn?

Joske

Forumguru
ik heb er alleszins geen last van.. zowel niet in open als in opgerolde toestand. Feit dat je er al 3 verschillende in de wagen gehad hebt zou ik denken dat de ophanging of bevestiging in de koffer zelf niet helemaal 100% in orde is? (fabricagefoutje?)

Rallye

Forumguru
Hij klappert "van binnen". Het zou kunnen dat de hardere RS-vering het probleem versterkt.

Joske

Forumguru
weet niet of je op winterbanden gereden hebt? (met ander velgformaat)

heb je het probleem dan ook?

ertromp

Forumguru
Ik rijdt met m'n O2 FL op 18" en met Eibach verlaging maar herken het klapperen absoluut niet. Zit er wel het bescherm plastic op de uiteinden die in de rails lopen?

Rallye

Forumguru
Goed. Ze hebben er vandaag nog eens goed naar gekeken, iets gesmeerd. Ik zal dit weekend eens een paar rondjes rijden.

bert2

Lid
Herken dit ook. Staat op mijn lijstje om naar te laten kijken binnenkort. Heb de hele kofferbak leeg gehaald tot ik uiteindelijk de oorzaak vond. Misschien heeft het iets te maken met de spanning van de veer in de cassette ?

Bovenaan Onderaan