Kleine (15.000) onderhoudsbeurt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kelvin

Lid
Hallo mede Skoda rijders!

Ik vroeg me af of iemand van jullie me kan vertellen wat er bij een kleine beurt precies gedaan/ vervangen en/of bijgevuld wordt voor het schamele bedrag van 179 euro?

Bij de dealer word er gezegd dat ik na afloop een lijstje/ overzicht krijg van de gedane zaken maar vooraf is er geen lijst beschikbaar?? Vaag verhaal uiteraard. Dat het moet gebeuren is een ding wat zeker is maar ik weet graag van tevoren wat meer.

Nu vroeg ik me ook nog af of ik bij het afleveren van de auto voor een kleine beurt recht heb op een leen auto. Ter info, ik heb de auto in december 2005 nieuw gekocht bij die garage.

Alvast bedankt.

Groeten.

Kelvin.
 
ik heb voor een klein onderhoud 124 euro betaald.

Laatste ook een groot onderhoud (wel longlife) laten doen en dat was 248 euro.

Bij mij garage kan je alleen een vervangwagen krijgen bij een grote beurt, en als je een kleine beurt laat doen is het de bedoeling dat je erop wacht (duurt 45 min tot een uur).
 

Michel

Forumguru
Voor de eerste 15000 km beurt heb ik "slechts" € 113,11 betaald.

Hiervoor zijn de volgende werkzaamheden verricht:

Kleine onderhoudsbeurt (€ 26,-)
Nieuw oliefilter (€ 8,48)
4,5 liter Shell Helix Plus 10W40 (€ 46,58)
Nieuwe nummerplaat (€ 8,54)

Daar bovenop komt dan nog kleinmateriaal (€ 1,56), milieuheffing (€ 2,72) en uiteraard BTW.

Ik heb zelf niet om een leenauto gevraagd, omdat mijn vader zo vriendelijk is geweest om mij op te halen en te brengen.
 

AGTon

Forumguru
Op de site van skoda staan toch vaste prijzen voor een beurt? Of gaan jullie niet naar een skoda dealer toe? Dan kan de prijs namelijk sterk verschillen.
 

Michel

Forumguru
@AGTon: Mijn auto is gewoon in onderhoud bij S-Point, dus bij een officiële Skoda-dealer.

Ik moet er wel aan toevoegen dat mijn auto nog lang geen 15000 km had gereden toen de service-indicator aangaf dat de auto onderhoud nodig had. Door omstandigheden heb ik minder dan 15000 km in een jaar gereden, maar of dit uitmaakt voor de prijs waag ik te betwijfelen.
 

Fabia

† In Memoriam
Ik heb voor de beurt gewoon een leen Fabia gehuurd die dag, was er niet al te veel voor kwijt. De beurt viel ook best mee, was niet meer dan olie vervangen.
 

Hetzer

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Michel</font><hr />

Voor de eerste 15000 km beurt heb ik "slechts" € 113,11 betaald.

Hiervoor zijn de volgende werkzaamheden verricht:

Kleine onderhoudsbeurt (€ 26,-)
Nieuw oliefilter (€ 8,48)
4,5 liter Shell Helix Plus 10W40 (€ 46,58)
Nieuwe nummerplaat (€ 8,54)

Daar bovenop komt dan nog kleinmateriaal (€ 1,56), milieuheffing (€ 2,72) en uiteraard BTW.

Ik heb zelf niet om een leenauto gevraagd, omdat mijn vader zo vriendelijk is geweest om mij op te halen en te brengen.

[/ QUOTE ]

ook voor mijn eerste kleine beurt bij 17.000 km "slechts" 135 euro kwijt, dit dan voor een diesel, deze zijn natuurlijk iets duurder in onh.

-ruitenwisservloeistof =2,27
-oliefilter =8,75
-atap schroef =0,97
-olie 15W40 =44,10
-btw =21,00


het lijkt dus dat de bijna 180 euro van Kelvin net iets teveel is!!!!
crazy.gif
 

Mark

Banned
Voor mijn Fabia heb ik een dikke 80€ betaald voor het onderhoud van 15000km.
Had een 1.2.
Vervangwagen kost iets van een 25€ per dag bij mijn garage.
 

Chris

Lid
Beste forumleden,

Helaas zijn niet alleen prijzen van de auto's maar ook de prijzen voor onderhoud niet te vergelijken tussen NL en Belgie. NL is duurder, maar garantie wordt per land afgehandeld. Bovendien is in Belgie m.i. een kaalslag aan het gebeuren en zullen de prijzen snel naar NL niveau gaan stijgen.....

Belangrijker is of je tevreden bent met de service? Zo ja, blijf gewoon bij je dealer. Zo nee kijk gerust verder naar andere dealer. Bedenk wel dat de deaer eigenlijk nog zijn omzet moet goedmaken met onderhoud, gezien de lage marges op de nieuwprijzen. Garage en monteurs moeten immers ook betaald worden. Bovendien maakt het zeker in NL weinig verschil door de pakketprijzen van Skoda. Vergeet niet dat onderhoud alijd goedkoper kan volgens vrienden en collega's als je alles moet geloven. Voor merkdealers valt het volgens mij nog wel mee met de prijzen na een Volvo gehad te hebben en de factuur van Mercedes-Benz gezien te hebben.............

Mvg,

Chris

PS, wie het echt te duur vindt......... ideetje om in Tsjechie of Polen je onderhoud te laten doen? Uurkosten liggen daar stuk lager..... Rijden is immers toch fijn met een Skoda?*****Grapje*****

Of als je de ruimte hebt doe het zelf? Met een oudere auto kan het wel lonen om naar een andere garage of een kwik fit te gaan, alleen worden de auto's steeds ingewikkelder van elektronica......(In sommige garages van Skoda zullen ze je vrees ik echter niet echt hartelijk ontvangen met een Skoda 105/120)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan