Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Dat is het enige waar ik me vaak aan stoor, ook bij andere garage's. Mijn ruitensproeivloeistof is bijna altijd vol en toch brengen ze het in rekening.
Da's dus gewoon oplichting! Iets in rekening brengen wat er niet in kan...
Dan verwacht je het flesje (ongebruikte) vloeistof tenminste als reserve mee te krijgen. Ik heb daar de afgelopen 20 jaar al diverse garages mee om de oren geslagen. Hoe krijg je er iets in, wat er niet in past?
Het gaat niet om het bedrag, het gaat om het principe. " Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet." simpel. De garagist wil ook niet bedonderd worden, z'n klanten ook niet.
De prijs is redelijk, maar nu was er ook niets bijzonders. Gewoon onderhoud.
Ik vind de olie ook erg duur bijna 16 euro de liter.
Daar verdient de garage goud geld aan. Voor 55 euro koop ik de beste olie die er is en hou ik nog geld over ook. Als ik het bij de automatrialenzaak haal.
2.50 euro voor een liter ruitenwisser vloeistof redelijk ??
Als ik bij een aanbieding net geen 4 euro voor 5 liter betaal ?
Ik heb de afspraak gemaakt met de dealer dat ze geen ruitenwisservloeistof bijvullen, al is het tankje leeg !
En vullen ze toch bij dan ga ik er van uit dat het gratis is want ik betaal het niet !
Dat gaat dan één keer nog fout bij een service beurt en dan een fijne discussie bij de balie, maar hierna zijn ze gaan luisteren en wordt er niet meer bijgevuld in mijn wagen !
Als je weet dat zij in grote partijen die vloeistof aanschaffen en er woekerprijzen voor rekenen dan ga ik de aanbiedingen van supermarkten / bouwmarkten en andere ketens wel af en schaf ik me eigen voorraad wel aan.
Tja ik werk zelf bij de Shell raffinaderij in pernis, misschien heb ikdus wel een vertekend beeld van de "normale" prijzen dan maar als ik hier in de winkel 5 Ltr helix olie kan kopen voor nog geen 30 euro( en dan wordt er nog steeds aan verdient) dan vind ik die olie nogal duur vandaar en aangezien de dealer groot inkoopt zal hij ook niet ver van deze prijs afzitten denk ik......
daar doe je zeer verstandig aan Maarten, en als we dit nu eens collectief met zijn allen zouden doen dan worden de heren dealers misschien wel eens wakker.
Kom op nou, denken jullie nu echt dat de olie even duur is dan de olie die jij koopt bij de groothandel???
Kom op , de garage moet toch ook ergens zijn winst van daan halen?? Werkt het zelfde als in de horeca toch?? voor het geld van een paar biertjes op een terras heb je in de supermarkt toch ook een complete krat??
Tja dat is denk het probleem in deze wereld.
Het zelfde geldt voor Parma ham.
Gaat vanuit Nederland naar Parma, krijgt een stempel en komt weer terug
Totale onzin lijkt me dat.
Er zit op de olie waarschijnlijk 200 % prijsverhoging om het betallbaar te houden en veel te verdienen voor de rafinaderij.
Dan wil de verkopende partij nog geld verdienen en zo kom je tot een prijs die totaal niet in vehouding ligt met wat productie kost.
Tuurlijk moet er geld verdiend worden maar er worden hier maar een paar erg rijke mensen alleen maar rijker van.
Als een kleine zelfstandige zoiets zou proberen dan kan hij of zij heel snel een baan gaan zoeken.
Goeden avond,
even een algemene vraag betreffende de onderdelen lijst.
Sedert wanneer moet een CARTERPLUG vervangen worden bij het verversen van de olie???:icon_smile_question
Ik heb bij de drie wagens, welke ik heb onderhouden, nog nooit een carterplug vervangen, tenzij ik hem met een baco of andere sleutel vermoerd had, .... een koperen afdichtring wordt wel vervangen, maar deze zit bij de mercedes ingesloten bij het gekochte oliefilter.
Is deze plug bij de skoda, welk merk ik nu pas voor de eerste maal ga rijden, niet van metaal???
mvg
Pierre
Br3cht,
ja dat begrijp ik, .. alleen dat was bij deze kleine beurt niet het geval, tenzij zo'n plug zit bij het oliefilter, maar dan zou hij niet extra op de rekening staan.
Prettige zondag verder,
gr
Pierre
ik heb even dat van mijn broer bekeken
filter: 10,5euro
bout: 1,57euro
dichting: 0,57euro
wisservl: 1,98euro
olie 505.01: 35,42euro
kleine leveringen: 3euro (wat dit ook mogen zijn)
werkuren: 25,5euro
eco: 2,77euro (opslag/ophaling oude vloeistoffen)
Die carterstop is denk ik bij elke garage anders. Sommige halen de eerste keer de afdichtring van de carterstop en doen er de volgende keren een nieuwe koperen afdichtring tussen. En bij Skoda zit er geen nieuwe plug bij het oliefilter.
Het zijn allemaal pakketprijzen. Dus dit bedrag van 135 euro is precies de pakketprijs. De dealer schiet er meestal met de uren bij in. Als je namelijk het bedrag van het uurloon bekijkt zou die er nog geen half uur over hebben gedaan. Dat kan wel met een eerste beurt. Maar vaak doe je er net iets langer over. Kleine beurten moeten echt snel gebeuren anders kunnen ze helemaal niet uit. Dus of je nu ruitensproeier erin wil of niet. Je zal denk ik gewoon de pakketprijs betalen.
Ik heb gehoord dat tegenwoordig bij de grotere garagebedrijven de carterplug niet eens meer los wordt gehaald maar de olie gewoon wordt uitgezogen en daarna weer afgevuld en een nieuwe oliefilter wordt geplaatst. Of dit waar is weet ik zelf niet want ik heb het zelf nog niet gezien.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.