Kleine KVS lekkage, tips gevraagd

Jee13

Forumguru
Mijn 2.0 TDI, motorcode BMN, heeft lichte koelvloeistof lekkage op 2 plekken

Op de kunstofflens aan linkervoorzijde blok bij thermostaat, hier heb ik nieuwe flens voor gehaald en nieuwe O-ring tevens nieuwe O-ring voor de koelvloeistoftemperatuursensor en een steunveer. Ook gelijk maar nieuwe thermostaat meegenomen nu de boel straks los ligt. Dit is allemaal niet zo spannend

Wat lastiger is, is de aansluiting van KVS aan voorzijde rechterkant van het blok, daar lekt ook iets KVS.
Op foto te zien rechts naast laatste luchtinlaatgat.

spacer.gif
20140703_153700_1.jpg

spacer.gif
20141127_102447.jpg

Deze flens heb ik ook besteld en vandaag ontvangen, het lijkt erop dat dit pijpje "koud" het blok in gaat?
Vraag? Hoe krijg ik oude eruit? En moet ik dan nieuwe monteren met loctite oid?

Graag jullie tips en adviezen

ertromp

Forumguru
Een slang van het koelsysteem die zonder enige berging in het motorblok gaat :pieker:
Dat systeem staat onder druk. Ik neem aan dat je op de slang doelt waarvan je een foto hebt geplaatst?
Het lijkt of daar een verdikking bij het einde zit en gaat dat dan het blok in?
Zit de andere kant wel met een klem oid vast?

Jee13

Forumguru
de kant met de kraag erop (links) daar zit een kvs slang over met een klem
het rechterdeel zal waarschijnlijk tot het streepje in het blok zitten

ertromp

Forumguru
Als je de tekening bekijkt zit er een plug op je motorblok waarop de bewuste slang met een veerbandklem wordt vastgemaakt. Die 72 is de veerbandklem en de 27 zijn de slangen
De tekening geldt voor motorblok BMN

De rode cirkels is hetgeen waarover je het hebt????

Naamloos.jpg

Jee13

Forumguru
nee is een andere beeldtafel waar dit onderdeel opstaat Erik (volgens mij die van de koppakking)

IMG-20141124-WA0016.jpg

Joske

Forumguru
Ik heb het even bijzonder druk voor de moment, dus even snel tijd maken voor jou Jeroen ;)

Ik vermoed nummer 9 die vervolgens naar zo een klein bochtje gaat op onderstaande tekening? En over dat klein bochtje gaat het dan?

S19-0286.png

Joske

Forumguru
Lekkage in je eigen topic slaat op dit topic veronderstel ik? :)

Is er al een plan van aanpak?

Bovenaan Onderaan