Kleine schade herstellen TIP!!!

Okki

Donateur
Helaas door eigen schuld een kleine schade aan de achterbumper.

Bij het schadeherstelbedrijf langsgeweest en offerte gevraagd. Exclusief BTW kwam het op € 350,00

Wij (van de zaak) kregen een tip voor het bedrijf Colorworks http://nl.colorworks.de. Zij komen op locatie langs en kunnen kleine schade's repareren. Inclusief uitdeuken, plameuren, spuiten e.d.

Mijn auto hebben ze hersteld, en de kosten waren € 140,00 excl. BTW.
Dat scheelt toch even!

In totaal hebben ze hier 3 auto's gedaan en het ziet er allemaal strak en perfect uit!

Zeker als het een schade door "eigen" schuld is, is dit een goed alternatief ten opzichte van de reguliere schadehersteller.

Ik kan het van harte aanbevelen (liever niet natuurlijk :smiley29:, want dat betekend dat je dan schade hebt)

VEEJAY

Forumguru
Thanks, nu ik een eigen auto rij zijn dit soort tips wel handig.

Ik zag laatst op tellsell ook een soort stift om zelf lakschade te repareren, iemand ervaring daarmee?

Okki

Donateur
Tell-Sell zou ik nooit doen, is altijd schromelijk overdreven.

Wel heb ik nog een tip. Na de reparatie van de bumper ging ik bij het tankstation even vogelpoep van het raam halen met zo'n wisser aan een steel. Ook op het dak en de motorkap zat poep, dus dat er ook maar afgehaald.
Helaas, bleek de spons versleten en kraste het metaal krassen in de lak.

Ik heb de lak iets ge-cleand, en toen wat lak van een lakstift op een stukje keukenrol gedaan en de kras gewreven. Even 5 minuten laten drogen en daarna met wat cleaner de restanten voorzichtig weggepoetst.

Dit werkt in ieder geval beter dan met het kwastje wat in de lakstift zit, want dat is veel te dik. Kleine steenslag kan je beter met een cocktailprikker aanstippen!

VEEJAY

Forumguru
Ja sorry, meteen de dag erna een keurig mailtje.

Kosten voor herstel bumper (bovenste lak 4cm diameter) E140 euro incl BTW. 1,5 uur werk. Dat vind ik netjes, ik heb alleen nog geen tijd voor een afspraak. Maar dat komt zeker.

Als exleaserijder vroeg ik altijd de prijs van dergelijke reparaties aan carflex of Care, de bedragen die ik toen hoorde.... brrr

joergarms

Senior Member
Iemand een idee waarom spotrepair hoe hoger je op de carrosserie zit moeilijker is?
Sportrepair
Waarschijnlijk moeilijker omdat het toch een minder zuiver schadeherstel is, waardoor het meer in het oog valt dat het iets minder netjes gerepareerd is.
Dat is mijn enige verklaring.

Of er werken alleen maar dwergen, dan is het ook moeilijk om hoger te werken:D:D:D

Michel

Forumguru
Aanstaande woensdag heb ik hier een afspraak om een kleine schade aan de voorbumper te laten repareren. Ik ben benieuwd!

Waarschijnlijk moeilijker omdat het toch een minder zuiver schadeherstel is, waardoor het meer in het oog valt dat het iets minder netjes gerepareerd is.
Dat is mijn enige verklaring.

Of er werken alleen maar dwergen, dan is het ook moeilijk om hoger te werken:D:D:D

Spotrepair is niet minder zuiver, er wordt alleen niet een compleet deel/paneel gespoten maar slechts een klein stukje.
Hoe hoger je komt hoe meer het betreffende plekje in het oog valt en het na spuiten opvalt dat er gespoten is. Wil je dit voorkomen moet je de lak meer uitwaaieren zodat het minder opvalt dat er gespoten is. Meer lak en een grotere oppervlakte betekent hogere kosten. Sommige panelen, zoals een motorkap of dak, zijn ook niet met spotrepair te doen omdat dit meteen opvalt (direct zonlicht) en geen gezicht is. Hier moet je altijd het complete paneel spuiten, of in ieder geval een behoorlijk grote oppervlakte. De dorpel bij een deur of de instap van de deur is vrij gemakkelijk te spotten. Vrijwel geen direct zonlicht erop, vrijwel iedere volwassene kijkt er direct overheen en op die manier valt het dus bijna niet op dat er gespoten is

Bovenaan Onderaan