Kleine scheurtjes daknaad

redriver

Senior Member
Ik kwam afgelopen weekend tot de ontdekking dan zowel links al rechts aan de voorzijde bij de daknaad (overgang van dak naar zijkant) er over een lengte van 5 tot 10 cm zich kleine scheurtjes beginnen te vormen. Is dit een lasnaad of kitnaad ? Ik heb de locatie op de foto met rode lijntjes aangegeven.

Iemand bekend met dit probleem ?

Bijlagen

• Fabia.JPG
    Fabia.JPG
    101,5 KB · Weergaven: 76

bluskabouter

Forumguru
yep, veel voorkomend. had ik al met onze fabia II van 2010. is toen opnieuw gespoten onder garantie. is de kitnaad onder de lak die de scheurtjes veroorzaakt.

redriver

Senior Member
onze fabia is van 2008. valt dit dan nog onder garantie / coulance ? of is hier een terugroepactie voor geweest ?

bluskabouter

Forumguru
geen idee, kun je makkelijk nazien op de site van de RDW.
kenteken invoeren en dan kijken bij terugroepactie`s.
of er coulance of garantie wordt verleent kan je dealer vertellen, de onze was een jaar oud, was dus nog in de garantie.

succes.

Spierings

Forumguru
@cortans op lak gelden vaak weer andere regels... Maar of dit specifieke probleem eronder valt? Zelf ooit blanke lak van mijn spiegelkap gehad na 3 jaar, viel niet onder garantie want ze zagen kleine steenslagpuntjes.. Maar je weet het nooit, dus altijd even informeren.....

Een terugroepactie zal het waarschijnlijk nooit geweest zijn...

Carrosseriegarantie per model
Carrosseriegarantie heeft betrekking op de gevolgen van roestschade die ontstaat door oorzaken van binnenuit. Het bewuste carrosseriedeel wordt dan hersteld. Modellen met 12 jaar carrosseriegarantie: Fabia II, Roomster II, Octavia II, Yeti, Rapid, Superb II. Modellen met 10 jaar carrosseriegarantie: Fabia I, Octavia I, Superb I

ABruintje

Senior Member
@cortans op lak gelden vaak weer andere regels... Maar of dit specifieke probleem eronder valt? Zelf ooit blanke lak van mijn spiegelkap gehad na 3 jaar, viel niet onder garantie want ze zagen kleine steenslagpuntjes.. Maar je weet het nooit, dus altijd even informeren.....

Een terugroepactie zal het waarschijnlijk nooit geweest zijn...

Jij spreekt hier over carrosseriegarantie maar ik denk dat skoda zich zal beroepen op lakgarantie.
Lakgarantie is maar 3 jaar bij skoda.

Als je het op carrosseriegarantie wilt gooien dan moet je aantonen dat het door de carrosserie komt die de schade heeft veroorzaakt. Dat is haast onmogelijk op deze plek.
Kan alleen als het carrosserie buigt of wringt waardoor er scheurtjes in de lak komen.

redriver

Senior Member
dan lijkt mij het beste om de scheurtjes te vullen met lakstiftje ter voorkoming van corrosievorming. geen terugroepacties volgens rdw

Bovenaan Onderaan