Kleine storingen / irritaties

Renkie

Forumguru
Ik heb denk ik gevonden waar en hoe de "B stijl" kraakt.
Met 2 mensen wezen rijden. En ondanks dat ik echt 100% zeker dacht te weten dat het uit de B stijl kwam zijn we er achter gekomen dat het de armsteun en met name het achterste gedeelte is wat kraakt!

Bij mij kon ik het zo testen:
+- 50 rijden op een ruime lege weg die wat scheef afloopt.
- slingeren en het kraakte weer.
- 2e persoon goed laten luisteren.
- We kwamen er maar niet achter, tot hij zich omdraaide en op de armsteun drukte.
- Weg gekraak!!!

En als ik er nu alleen in rij kan ik het ook zo testen en weg krijgen. Als ik het klepje open doe en heen en weer beweeg hoor ik het ook een beetje.

Zijn er meer mensen die dit eens kunnen testen? Ik ben heel benieuwd. Je kunt dus van boven op de achterkant van de armsteun drukken, boven de ventilatieroosters aan de achterkant.


Wel heb ik bij het inveren op drempels een soort kreun/kraak. En dat lijkt met name te gebeuren als je rustig de drempel over gaat en je eigenlijk geen problemen zou verwachten. Dat klinkt wel meer als rubbers bij de achteras o.i.d.

En ik las een aantal opmerkingen over de bouwkwaliteit van de S3. Ik denk dat het wel losloopt maar ieder model zal zo zijn eigenaardigheden hebben.
 

RefleCs

Forumguru
Een klein dingetje, niet iets waar ik me aan stoor maar meer een onhandigheidje. Spegelverwarming en kantelen bij achteruitrijden zijn niet op hetzelfde moment te gebruiken. Bij mijn Fabia had ik dit om laten zetten zodat de spiegel verwarming meeging met de achterruit verwarming.
 

VolvoFox

Senior Member
Ik moet zeggen dat het alleen beetje te horen is bij het opdraaien op de oprit. Verder heb ik het nog niet gehad. Ik heb verder ook geen klachten, vind het een heerlijke auto. Garage gaf aan dat bij de octavia bekend is dat rubbers van draagarmen probleem kunnen geven maar bij de superb hadden ze nog geen gevallen gehad. Even aanzien maar.

Willemk

Bij mij zijn er rubbers bij de voorophanging vervangen en het kraken is verdwenen. Hij lijkt ook net iets minder te deinen (maar nog steeds veel te veel, heb 1400 km met Passat gereden; wat een verschil!).

De oorzaak van de storing in het uitlaatsysteem is (hopelijk) gevonden: een scheur in het roetfilter. Moet ik me nu zorgen gaan maken over de kwaliteit van de SIII? Voor aflevering was de radiator al gescheurd en nu bij 35k km het roetfilter.
 

BWK

Lid
Dag Willemk

voor die roetfilter hoef je je geen zorgen te maken....
ik had het bij 50KM en afgelopen vrijdag geloofwaardige uitleg van de werkplaats gekregen
doordat ie helemaal aan het begin, al zelfs voor de aflevering wat kleine onzuinige ritjes heeft gehad
(oa naar het tankstation en het poetsbedrijf toe) 'spuugt' die roetfilter dat van tijd tot tijd uit. Dit gebeurd al tijdens het rijden het wordt dan heel heet en als je dan de auto stopt dan gaat de motor koeling/ventilatie als een gek draaien om te zorgen dat er niet van alles mee verbrandt. Bij de ene gebeurd dat eerdere dan bij de andere....
ik heb er nu geen last meer van of merk het iig niet. Als het heel vaak gebeurd en het je blijft het in auto zelf ruiken dan zou ik dat onacceptabel vinden. Nu leg ik me er bij neer...
 

B.Stuurder

Forumguru
Bij mij zijn er rubbers bij de voorophanging vervangen en het kraken is verdwenen. Hij lijkt ook net iets minder te deinen (maar nog steeds veel te veel, heb 1400 km met Passat gereden; wat een verschil!).

De oorzaak van de storing in het uitlaatsysteem is (hopelijk) gevonden: een scheur in het roetfilter. Moet ik me nu zorgen gaan maken over de kwaliteit van de SIII? Voor aflevering was de radiator al gescheurd en nu bij 35k km het roetfilter.

Nieuwigheid?
 

RefleCs

Forumguru
Klinkt mij meer in de oren alsof er op transport wat mee is gebeurd... Mag toch aannemen dat er een controle zit op de productielijn om dat soort onderdelen er tussenuit te vissen...

Sent from my VFD 600 using Tapatalk
 

MrEdge_

Forumguru
Het lijkt erop dat de dealer de kraak eruit heeft gekregen. Ik ben nog wat voorzichtig, omdat het bij lagere temperaturen sowieso veel minder voorkwam, maar tot op heden heb ik nog niets kunnen ontdekken :)

Het was een scheur in het rubber van de veerschotel, dat veroorzaakte ijzer op ijzer en dat kraakt.
 
Gister mijn nieuwe superb combi 1,6 dsg style business opgehaald. Erg blij na een aantal maanden in een voorloop auto. Wel een paar kleine dingetjes die me nu zijn opgevallen. gemuggezift maar dit is dan ook de plek om dat te delen...;)

Sturen met je been/knie gaat niet meer want acc hendeltje zit in de weg. Gek hoe snel je went aan bepaalde gewoontes bij het rijden, maar dat gaat dus niet meer. Wel gelijk stukje veiliger natuurlijk.

lane assist blijft aan je stuur trekken als je even te lui bent om richting aan te geven. Zeker bij rustige wegen liet ik dat nog wel eens achterwegen. Dat gaat nu dus niet meer.

De electrisch te openen achterklep gaat niet dicht met het knop je naast de schakelpook. Wel open, niet dicht....ook stom..

Ga nog veel plezierige kilometers tegemoet dus zal er vast wel aan wennen..
 

RefleCs

Forumguru
Gister mijn nieuwe superb combi 1,6 dsg style business opgehaald. Erg blij na een aantal maanden in een voorloop auto. Wel een paar kleine dingetjes die me nu zijn opgevallen. gemuggezift maar dit is dan ook de plek om dat te delen...;)

Sturen met je been/knie gaat niet meer want acc hendeltje zit in de weg. Gek hoe snel je went aan bepaalde gewoontes bij het rijden, maar dat gaat dus niet meer. Wel gelijk stukje veiliger natuurlijk.

lane assist blijft aan je stuur trekken als je even te lui bent om richting aan te geven. Zeker bij rustige wegen liet ik dat nog wel eens achterwegen. Dat gaat nu dus niet meer.

De electrisch te openen achterklep gaat niet dicht met het knop je naast de schakelpook. Wel open, niet dicht....ook stom..

Ga nog veel plezierige kilometers tegemoet dus zal er vast wel aan wennen..

Sturen met je been.... tsja.... daar zullen vast voldoende reacties op komen

Gewoon je richtingaanwijzers gebruiken zoals ze bedoeld zijn dan is er met de Lane Assist niets aan de hand

De knop voor de klep is te programmeren door bijvoorbeeld @Antera. Wel jammer dat het niet gewoon direct aan staat.
 
ha @RefleCs ja met je been sturen is natuurlijk niet goed. Maar van die gewoontes die erin slijten als je lange ritten rechtdoor maakt....Maar met mijn nieuwe superb is dat verleden tijd...dus de Nederlandse wegen zijn weer een stukje veiliger...;)

idd is ook nauwelijks het melden waard die lane assist, maar viel me wel op.

Ik ga inderdaad nog wat kilometers maken en dan eens kijken wat me allemaal nog meer opvalt (oa ook acc die zelfs op de kleinste afstand nog erg vroeg remt).. of apple car play die dwars door mijn audio fietst en dan vervolgens blijkbaar ook de audio tegenhoudt...en dan eens kijken wat @Antera voor me zou kunnen betekenen.

Maar na 1 dag nog steeds erg enthousiast over mijn nieuwe bak!
 

B.Stuurder

Forumguru
@lexmeister01 wat zullen de wegen veilig worden nu!:deuk:
M.b.t. De afstand van de acc, ik heb ergens op dit forum gezien dat de afstand instelbaar is in het menu, dus niet aan de handel, maar hoe dichtbij dichtbij eigenlijk is zou instelbaar moeten zijn in de software.
 

RefleCs

Forumguru
Dat van de ACC herken ik. Je moet je rijstijl compleet omgooien. Ik moest er enorm aan wennen maar inmiddels kan ik er mee lezen en schrijven.

@B.Stuurder ik heb buiten de handel geen settings waar ik wat aan kan passen. De minimale afstand verschilt ook bij hoe hard je rijdt. Het is volgens mij zo afgesteld dat het rekening houdt met de welbekende 2 seconden regel o.i.d.
 
@B.Stuurder @RefleCs Dat van die menu instellingen klopt. Daar kun je uit 5 opties kiezen en die staat al op de kortste afstand. Daarnaast kun je inderdaad ook op het hendeltje nog wat aanpassen. Desondanks vind ik het nog wat te ver. En niet alleen ik, ook mijn medeweggebruikers maken er dankbaar gebruik van.....

Wat wel erg fijn is overigens, dat wanneer je dus even met wat gas het gat dichtrijdt, de acc het gelijk weer overpakt als je het gas loslaat.
 

family man

Senior Member
Vandaag de Superb weggebracht naar de dealer (bij mij in de buurt-niet waar ik de auto besteld heb)
Nieuwe raamstrip gemonteerd linksachter en deze hebben ze ook gekit..of ze de andere strips los hebben gehaald en deze ook gekit hebben weet ik niet.
Ook een nieuwe nettenset gekregen onder garantie wegens rafelen van grondnet en 1 van de zijnetten.
1 zijnet dus over, die past nog mooi achter de achterbank!
Top service van deze dealer!

de teller staat inmiddels op 42K..nog steeds erg tevreden
 
Bovenaan Onderaan