Bij mij sinds een week de combinatie uitparkeerhulp + blinde hoek sensoren storing.
Eerste melding na -3 graden vorst.
Vervelend als je er bijv zoals ik in een parkeergarage op vertrouwd...
ga je er niet mee naar de dealer/garage?Hmm heb ik ook van die storingen, was nog niet in me opgekomen dat dit misschien wel eens aan de temperatuur zou kunnen liggen Eens verder onderzoeken..
ga je er niet mee naar de dealer/garage?
(tot nu toe werkt het weer..)
Die moet ik proberen! Heb namelijk hetzelfde voor! Had ik eindelijk de goeie afstelling, kon ik ze niet opslaanVandaag een irritatie factortje.
Het stoelgeheugen deed ineens niets meer!
Geen boing bij opslaan en stand 1,2 en 3 gaven niet thuis.
Ik ben een behoorlijke zeikerd wat zit positie betreft en verstel tijdens de rit nogal eens van instelling.
Boekje erbij zekeringen kast gezocht, allemaal oke!
Op een engelse skoda site stond een tip (mischien al gemeld hier maar kon het niet vinden).
Reset van stoel geheugen.
Let op contact aan motor uit, en doe dit terwijl je buiten naast de stoel staat.
Neem van mij aan als je dit zittend doet je of erg lenig bent of morgen je bed niet meer uit komt.
1-Rugleuning helemaal naar voren, als de stoel stopt los laten en nog een x de knop indrukken dan verschuift de leuning nog een stukje.
2-Zitting helemaal naar voren schuiven, ook daar na uiterste stand nig een x indrukken.
3-Zitting helemaal naar beneden kantelen (voorzijde van de zitting).
Nu hoor je 3x een boing en alles werkt weer oke.
Bij mijn S3 werkte dit niet.
Pas toen ik de stoel zitting helemaal omhoog deed (let op positie van je rug leuning anders raakt hij je zonnescherm!) hoorde ik 2x een boing geluid.
Daarna werkte alles weer naar behoren.
Heb al 2x (heb auto pas 6 weken in bezit) een soort van alarmmelding gehad met auto in het rood op de MFD
het lijkt er dan op of je een aanrijding hebt gehad of zo, een soort paniekstand.
Op dat moment stond ik voor de kruizing te wachten net uit een (lange) bocht komende en aan alle kanten staat een auto opgesteld. Radar in paniek zeg maar.
Iemand anders dit ook al gehad?
En iets anders dan de 'normale' front assist melding, die eerst alleen 2 kleine autojes tegen elkaar laat zien met uitroepteken of als je echt te dicht erop komt een grote melding STOP! of REM! geeft....
Ze hoeven je alleen maar mobiel te houden hoor! Ze kunnen toch niet van die dure leenauto's in bezit hebben omdat jij toevallig in een auto van 50K rijdt en iets vergelijkbaars wilt rijden.Mij wilde de dealer afgelopen week in een Up zettten. Ik heb vriendelijk bedankt. Ik rij geen auto van 50k om bij onderhoud in een koekblik m'n kilometers te maken.
Bij ons is de regeling dat je bij schade of onderhoud 1 model lager als leenauto meekrijgt. Of ze die nu moeten huren of niet en ongeacht of er mee gereden wordt. Dat is de theorie.Ze hoeven je alleen maar mobiel te houden hoor! Ze kunnen toch niet van die dure leenauto's in bezit hebben omdat jij toevallig in een auto van 50K rijdt en iets vergelijkbaars wilt rijden.
Wij hadden laatst ook een klant met een nieuwe 5 serie en die moest en zou perse een 5serie of audi a6 als leenauto mee. Stond me daar een partij stennis te maken op de receptie, dus wij uit eindelijk een auto voor hem gehuurd en wat denk je bij het terug brengen na 3 dagen stond er wel 49 km bij op de teller!
Mensen zijn echt van lotje getikt tegenwoordig.
Vergis je niet: een vrachtwagen met een treingewicht van 40 ton (of in NL maximaal 50 ton) moet gewoon aan dezelfde minimumremvertragingseisen (in m/s2) voldoen als de eerste de beste Smart, Skoda, etc.vrachtwagencombinatie achter je, die kan dat nooit aangeremt krijgen.
Dat doe ik ook, mede omdat ik dat geleerd heb met rijlessen.k hou daarvoor als minimum aan dat ik de hele breedte van de voorkant (=beide koplampen) in mijn rechterspiegel wil zien voordat ik over de witte rijstrookscheiding heen ga.
Zónder die voorzieningen ook niet, hoor...k kan me voorstellen dat je dat niet leuk vind met front assist en ACC.
Op zondag kun je daarop rekenen. Dan moet je net iets alerter zijn op mensen die al heel blij zijn als ze van baan gewisseld zijn. Zijn ze zo druk mee dat je echt niet moet verwachten dat ze ook nog rekening houden met jou. Als je 90 rijdt ziet iemand die de toegestane 130 aan komt knallen op de linkerbaan er namelijk wel uit als een enorme aso.....Overigens is van baan wisselen zónder richtingaanwijzer én als je er bijna naast zit ook een landelijke hobby.