Kleine storingen / irritaties

B.Stuurder

Forumguru
Op zondag kun je daarop rekenen. Dan moet je net iets alerter zijn op mensen die al heel blij zijn als ze van baan gewisseld zijn. Zijn ze zo druk mee dat je echt niet moet verwachten dat ze ook nog rekening houden met jou. Als je 90 rijdt ziet iemand die de toegestane 130 aan komt knallen op de linkerbaan er namelijk wel uit als een enorme aso.....:sterretjes:

Alleen heb ik gemist wanneer de wetswijziging is ingegaan dat zondagsrijders ook op andere dagen de weg op mogen:laugh:

130? jij bent netjes zeg :laugh:

gdisselkoen

Forumguru
Ze hoeven je alleen maar mobiel te houden hoor! Ze kunnen toch niet van die dure leenauto's in bezit hebben omdat jij toevallig in een auto van 50K rijdt en iets vergelijkbaars wilt rijden.
Wij hadden laatst ook een klant met een nieuwe 5 serie en die moest en zou perse een 5serie of audi a6 als leenauto mee. Stond me daar een partij stennis te maken op de receptie, dus wij uit eindelijk een auto voor hem gehuurd en wat denk je bij het terug brengen na 3 dagen stond er wel 49 km bij op de teller!
Mensen zijn echt van lotje getikt tegenwoordig.:fool:

Vandaag de auto weggebracht i.v.m. problemen met de carkit, die de vorige keer niet opgelost zijn. Kreeg als vervangende auto een VW Polo mee. Omdat ik vrij ben en alleen wat ritjes in de buurt af te leggen had, was dat geen probleem. Alleen was deze Polo niet zo heel erg robuust, en viel er bij het eerste de beste verkeerslicht al een onderdeel af. Een strip van de A-stijl.

Bij het inleveren de strip op de balie gelegd met de mededeling dat ik de vervangende auto terug kwam brengen en excuses gemaakt dat ik de rest onderweg verloren was. :maakmegek:

De beste man keek me nogal ongelooflijk aan. Toen ik het hele verhaal vertelde werd hij behoorlijk pissig, op zijn collega's, de vorige dag was de voorruit vervangen en kennelijk was de strip niet goed gemonteerd.

Geen beste reclame overigens. :nono:

D

Deleted member 20754

Zijn er al mensen die last hebben van een uitvallende motor? Heb zelf een Superb 2.0TDI handgeschakeld, welke de laatste weken regelmatig uitvalt, dat is onder alle omstandigheden, tijdens optrekken, langzaam (30km) rijden, snel (140km) rijden.

Vorige hebben we de brandstofpomp / drukregelaar vervangen, dit heeft 2 dagen geholpen, totdat afgelopen vrijdag de motor weer is stilgevallen, 7x wel te verstaan.

Auto staat nu weer bij de dealer maar men weet nog niet wat het euvel zou kunnen zijn.

Mr_McPhisto

Actief lid
Misschien de diesel op? :arghh:

Just kidding, erg vervelend, maar vooral onveilig gevaarlijk als je dit gebeurt.
Heb echter het idee dit veel en veel vaker te horen tegenwoordig: Volvo, ford, vag.....
Ben benieuwd naar de resultaten van het onderzoek.

Trouwens net als die front assist verhalen van stoppen uit het niets....
Ga er namelijk zelfs vanaf volgende week ook mee rijden :nailbiting:

D

Deleted member 20754

Het zorgt voor onveilige situaties. Kan de motor nadat ik op de vluchtstrook of vanuit de berm wel weer herstarten. de eerste poging na het stilvallen draait ie maar 400 toeren. Zet ik het contact weer uit, weer starten en de motor loopt zoals het hoort. Dit kan dan een kilometer goed gaan, zelfs 100 kilometer.

Er gaan tijdens het uitvallen 2 lampjes oranje branden, voorgloei en cruisecontrol indicatoren. Afgelopen vrijdag kwam hier de oranje motor indicator bij.

D

Deleted member 20754

@Canon-Eye, alles is tegenwoordig toch maar een kleine storing of irritatie. Zeker als het een PON auto betreft!!!
Wat een grootte irritatie is, houding van de dealer.

Canon-Eye

Forumguru
alles is tegenwoordig toch maar een kleine storing of irritatie. Zeker als het een PON auto betreft!
Dan begrijp ik niet helemaal waarom er toch nog zoveel van worden verkocht.
De meeste van die klagers moeten dan toch wel ontzettende masochisten zijn, zou je zo denken... :arghh:

D

Deleted member 20754

Persoonlijk, mooie auto, goede eigenschappen, de ruimte en het vermogen, zeker met de caravan. Dat het stilvallen nu gebeurt, dat zal worden opgelost hopelijk.
Was / ben benieuwd of meer mensen deze klachten herkennen, uitvallen van de motor/

De opmerking PON, komt ook voort uit ervaringen van de collega's.

D

Deleted member 20754

Heb de dealer net gesproken, het grote vermoeden bestaat dat het probleem voortkomt uit de bekabeling. Ze gaan dit verder uitzoeken... afwachten maar.

Renkie

Forumguru
Iets wat ik wel redelijk irritant vind is dat de spiegels in verhouding vrij snel vies worden bij hogere snelheden. Zal wel door de vorm komen maar ik heb er bij mijn oude auto geen last van.

Ook moet je bij regenachtig weer de spiegelverwarming aan doen anders zie je weinig.

(160km/u-200km/u)

MarsMars

Senior Member
In het kader van dat soms idiote functioneren van de ACC is het me vanochtend gelukt om iets reproduceerbaars te krijgen.

Wat was mijn probleem ook al weer waar ik al langer over klaag?
ACC 'mist' soms een invoegende auto voor me, of geeft bij een rijdende auto voor me plotseling vol gas (ACC staat dan hoger ingesteld dan ik rij).

Ik rij daarom al even (als ik er zin in heb) zonder ACC, maar met de detectie in beeld om erachter te komen of ik aan het al dan niet zichtbare autootje iets kan afleiden.

En vanochtend was het dus bingo, en zowaar nog reproduceerbaar.
Ik reed lekker door op de linkerbaan van de A2 met ACC aan. Op een gegeven moment kwam ik achter een langzamer rijdende Trail Blazer te zitten. Je weet wel, zo'n klein k*t autootje van ruim 5m lang en 2m breed die je erg makkelijk over het hoofd ziet, althans als je ACC heet zo blijkt.
  • In eerste instantie remde ACC netjes af. Ik zag ook in beeld dat ik de Trail Blazer netjes naderde.
  • Ik dacht ik geef nog wat gas bij, want zo'n mooie auto moet je natuurlijk van wat dichterbij bekijken.
  • Omdat je achter zo'n bak niks meer ziet, ging ik iets (ca 20-40cm) naar links zodat ik net langs de Trail Blazer kon kijken. De Trail Blazer zelf bleef in het midden van de rijstrook rijden.
En toen was het prijs:
  • Ik zie in beeld dat de Trail Blazer plotseling 'weg' is, en dat mijn voorligger volgens ACC nu plotseling de voorligger van de Trail Blazer is!
  • ACC geeft daarop VOL gas, er is immers een gat dicht te rijden:jaja:
  • De bestuurder vloekt en trapt op de rem en vraagt zich af hoe de radar die in het midden zit van zijn Superb in hemelsnaam de Trail Blazer niet meer ziet, maar de voorligger van de Trail Blazer WEL :sterretjes:
Dit bleek perfect reproduceerbaar:
  • Even iets naar links --> Auto weg, vol gas erop
  • Even weer iets naar rechts --> Front assist melding en in de remmen :nono:

Later lukte dit met een Audi Q7 ook. Toeval omdat deze auto's net wat hoger op de poten staan dan een personenauto? Met normale personenauto's (zelfs die mini dingen) lukte dit namelijk niet en bleef het autootje keurig in beeld totdat deze van rijstrook was gewisseld...

Ik denk dat ik mijn rijstijl nu maar aanpas en al slingerend over mijn eigen rijstrook ga om de radar te helpen :deuk:

EdK

Forumguru
En als jij dus die 20 /40 cm naar links gaat en er rijd daar een wagen op zelfde hoogte als voor je pakt de radar dan wel die wagen op linkerbaan ??
Want als dat het geval is dan staan al die radars gewoon niet goed uitgelijnd, en vraag mezelfs af of de dealers er wel apparatuur voor hebben om dit af te stellen zoals men ook verlichting kan afstellen

ertromp

Forumguru
Ik weet al genoeg. Ik sla ACC en/of FA bij VAG-produkten maar over totdat het echt goed werkt...
Tja dat wisten we al.............................
Ik herken de opgegeven problemen van @MarsMars op mijn Leon echt niet en heb al vele verschillende typen auto's bestelauto's en vrachtwaggels voor me gehad en invoegers gehad met ACC en FA aan

ertromp

Forumguru
Dat geloof ik graag, maar ze komen me hier toch net iets te vaak voorbij om het als uitzondering of incident af te doen.
Je kunt het blijkbaar ook goed treffen zoals jij, maar daar zou ik voorlopig niet op gokken.
Wat heet vaak? Op de aantallen die verkocht worden echt nog steeds uitzonderingen / incidenten

Bovenaan Onderaan