Kleine storingen / irritaties

RefleCs

Forumguru
Ok, dus als ik het goed begrijp kan ik als bestuurder de lampjes aan en uitzetten, tenzij het lampje is aangezet op de achterbank?

Ik had gisteravond een situatie waarin 1 lampje al aan stond en de ander uit. Toen ik op het plafondknopje drukte, ging het lampje dat aan was weer uit. Met jouw uitleg had ik verwacht dat het andere lampje juist aan was gegaan.

Inderdaad. Zo werkt het bij mij in de auto althans. Heb het deze wintermaanden nogal eens bij de hand met de kids op de achterbank die het gat van de gordel dan niet kunnen vinden :tongue:

MrEdge_

Forumguru
Inderdaad. Zo werkt het bij mij in de auto althans. Heb het deze wintermaanden nogal eens bij de hand met de kids op de achterbank die het gat van de gordel dan niet kunnen vinden :tongue:
Oke, ik heb even getest en heb dus serieus een verkeerd aangelegde schakeling, óf een gaar armatuur/schakelaartje. Dat verwacht je toch niet?

Ik kan een beginsituatie creëren waarin de plafondschakelaar netjes beide lampjes aan en uit kan zetten.
Voor het lampje linksachter werkt het (denk ik) zoals het hoort: het kan gewoon zelf aan en uit, tenzij ik de plafondschakelaar gebruik, dan kan ik de uit-stand overriden.
Het lampje rechts leidt gewoon zijn eigen leven. Het gaat wel mee aan met de plafondschakelaar, maar kan daarna zichzelf weer uitzetten, waarna hij dus ook niet meer mee aangaat met de plafondschakelaar. Daar moet ik het lampje eerst weer zelf voor aanzetten.:sterretjes:

reinierh

Senior Member
2 seconden sneeuw en dan al een melding. Dan mis je de snelheidsbegrenzer en de normale cruisecontrole wel.
Wat helemaal grappig is dat een sensor storing wordt vertaald naar gekleurde banden... Nog even nadenken wat daarvan de bedoeling is.

Bijlagen

• IMG_0065.jpeg
    IMG_0065.jpeg
    1,9 MB · Weergaven: 64

Schep

Forumguru
Vandaag ook weer gemerkt hoe jammer het is dat bij een vieze radar geen enkele cruise control functie meer beschikbaar is. Het verbaast me dat VAG zo'n oplossing heeft gekozen.
Bij de Volvo van mijn vriendin fungeert de ACC bij een vieze radar als normale CC, dat is met dit soort weer toch best prettig.

Nou ook zonder sneeuw verdwijnt het sensorzicht steeds vaker. Sinds de hele neus diepgevroren is geweest na een rit van enkele uren in zware sneeuwval komt het wel veel vaker voor.

Auto net gewassen, radar brandschoon, buiten droog en met een auto recht voor me op een tweebaansweg verdwijnt deze steeds uit beeld. Kwartiertje later de melding geen sensorzicht. Heb er maar een filmpje van gemaakt voor de dealer en aangegeven dat ik niet verwacht dat anders instellen van de afstand hiervoor een oplossing is (dat was bij de beurt wel hun oplossing :fool:)

Maar er is hoop. Vandaag geholpen door iemand met dezelfde achternaam als het bedrijf en voelde me een heel stuk serieuzer genomen dan de vorige keer. Voor de radar is een afspraak gemaakt.

@Schep, de bagagerollo is nu bij mij vervangen. Een wereld van verschil

Laatst bewerkt:

RefleCs

Forumguru
Uhm ook in deze weer nergens last van. Vanochtend een dikke sneeuwbui gehad maar geen enkele keer werggevallen. :D

Schep

Forumguru
dat anders instellen invetten van de afstand hiervoor een oplossing is
Fixed that for you ;)
@Schep, de bagagerollo is nu bij mij vervangen. Een wereld van verschil
Er is dus hoop! Als ik in de buurt van de dealer ben zal ik weer eens langsrijden.
Uhm ook in deze weer nergens last van. Vanochtend een dikke sneeuwbui gehad maar geen enkele keer werggevallen. :D
Sneeuw is ook minder erg dan die vieze natte en dikke drab die er hier in het Westen op kwam. Natte sneeuw op het wegdek, natte sneeuw uit de lucht en een flinke spray door de drukte, ik ben niet verbaasd dat de sensor dicht zat, want ik had een mooi grijs neusje. Vind het alleen jammer dat je dan helemaal niks meer aan CC functionaliteit hebt.
Toen maar gewoon gaan bumperkleven. Je moet toch wat :arghh::laugh:

B.Stuurder

Forumguru
Ik had hetzelfde vanmorgen, geen sensorzicht, maar die sneeuw was inderdaad meer kauwgom ijs dan sneeuw. En na even wat langzamer te hebben gereden was het terug. Omgeving Eindhoven

EdK

Forumguru
Ik hou me hart vast als ik jullie meldingen zo lees over de radar en sensor meldingen in combinatie naar de zelfrijdende wagen die er sneller zou moeten zijn dan wij denken......
Als er nu al bij wat sneeuw of regen/moddervuil problemen ontstaan !
Dan ben ik benieuwd wat er gaat gebeuren met de wagen als hij zelfrijdend is ?
Gaat hij dan op vluchtstrook staan vanwege veiligheids error ?
Kan wel eens druk worden dan op de vluchtstroken.......

MrEdge_

Forumguru
Gelukkig nog geen sensormeldingen gehad, terwijl er toch een dikke laag sneeuw-slush over de auto lag. Ik heb wel met enige regelmaat (ook 's zomers en op voorspelbare plekken) dat de verkeerstekenherkenning ineens niet mogelijk is.

Schep

Forumguru
Ik hou me hart vast als ik jullie meldingen zo lees over de radar en sensor meldingen in combinatie naar de zelfrijdende wagen die er sneller zou moeten zijn dan wij denken......
Simpelste oplossing is redundancies inbouwen. Daar zijn ze bij Tesla ook al mee bezig, met camera's in de B-stijl en in de zijknipperlichten als aanvulling op de radar aan de zijkant van de auto. De huidige hardware van de Tesla van mijn vader had er vanmorgen ook wat moeite mee (Model S 85D uit 2016).
Als iemand nou een betrouwbare radar weet te produceren die achter een ruit geplaatst kan worden zijn we ook weer een stuk verder.

Maar dit soort weersomstandigheden vragen inderdaad om een beetje aanpassing. Ik heb vanmorgen op het besneeuwde wegdek ook mijn lane assist even uitgezet. Door de sporen in het wegdek raakte dat systeem wat in de war. Gelukkig was ik als mens in dit geval de redundancy.

reinierh

Senior Member
Ik heb wel met enige regelmaat (ook 's zomers en op voorspelbare plekken) dat de verkeerstekenherkenning ineens niet mogelijk is.
Die heb ik 2 keer per dag. (heen en terug) ik weet nog steeds niet waarom maar elke keer op dezelfde plek op de A1 krijg ik die melding. Ik als bestuurder vindt niets opvallend aan de borden langs de weg..

Schep

Forumguru
Die heb ik 2 keer per dag. (heen en terug) ik weet nog steeds niet waarom maar elke keer op dezelfde plek op de A1 krijg ik die melding. Ik als bestuurder vindt niets opvallend aan de borden langs de weg..
Let me guess; vlak voor het aquaduct? ;)
Het grappige is dat het onafhankelijk van de snelheid is. Of je er nou in de file staat of ver boven de maximumsnelheid langs komt ...

reinierh

Senior Member
Let me guess; vlak voor het aquaduct? ;)
Het grappige is dat het onafhankelijk van de snelheid is. Of je er nou in de file staat of ver boven de maximumsnelheid langs komt ...
Yep daar.. Ik kan echt niet verzinnen waarom juist daar die melding komt?

Schep

Forumguru
Tsja, niet gek dat die sensor niks meer waarneemt:
JvnLGyY.jpg

gdisselkoen

Forumguru
Vanmorgen is het wisserblad van de achterruitwisser (3x woordwaarde) afgebroken :mad:. de dealer in Zaltbommel heeft er naar gekeken, maakte een opmerking over sneeuw op de ruit, had geen nieuwe wisser liggen, en de oude, kapotte, er maar een beetje opgefrommeld. Dealer in Breda had gelukkig wel een nieuw exemplaar liggen. :dankje: Tis niet echt kwaliteit wat je koopt bij VAG.

Bovenaan Onderaan