Kleine storingen / irritaties

B.Stuurder

Forumguru
Ik heb wel met enige regelmaat (ook 's zomers en op voorspelbare plekken) dat de verkeerstekenherkenning ineens niet mogelijk is.
Die heb ik vooral op fabrieksterreinen, terwijl daar wel borden staan. Misschien de locatie? Fabrieksterreinen worden niet op de navigatie weergegeven, althans niet de infrastructuur.
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik heb vanmorgen op het besneeuwde wegdek ook mijn lane assist even uitgezet. Door de sporen in het wegdek raakte dat systeem wat in de war. Gelukkig was ik als mens in dit geval de redundancy.
Dat is niet alleen met sneeuw, soms "begrijpt" hij de weg niet helemaal lijkt het, als er bijvoorbeeld aan de ene zijde geen wegmarkering is of zichtbaar is en aan de andere zijde gaan we van een doorgetrokken streep naar invoegblokken.
Daarbij, als je het systeem zelf laat sturen dan gaat hij op gegeven moment "over-corrigeren" waardoor er een sterker wordende, slingerende beweging ontstaat. De auto geeft dan aan dat het stuur moet worden overgenomen en dat is dan ook een redelijk overbodige waarschuwing.
Vooral als je harder dan 220 rijdt met losse handen. Nee hoor, dat is een geintje, het is weer vrijdagavond. Bij legale snelheden heb ik dit ondervonden.
 

B.Stuurder

Forumguru
Overigens geen last van "spook ingrepen" van front assist bij hier eerder omschreven situaties. Werkt in principe prima, in combinatie met ACC dan, want gelukkig nog geen noodsituatie gehad waar ingrijpen nodig was.
 

Schep

Forumguru
Wel een beetje vals gespeeld.
Oooooh, dan tellen deze ook:

Mijn Cadillac in 2012:

FcCFOdh.jpg


Mijn Audi in 2013:

MdQPK2b.jpg
 

Schep

Forumguru
Daarbij, als je het systeem zelf laat sturen dan gaat hij op gegeven moment "over-corrigeren" waardoor er een sterker wordende, slingerende beweging ontstaat. De auto geeft dan aan dat het stuur moet worden overgenomen en dat is dan ook een redelijk overbodige waarschuwing
Op onze Hollandse spitsstroken gaat het ook regelmatig verkeerd, dus dat losse handjes houd ik voor in de file op een normale strook. Blikje cola in het stuur en gaan ;)
 

B.Stuurder

Forumguru
Op onze Hollandse spitsstroken gaat het ook regelmatig verkeerd, dus dat losse handjes houd ik voor in de file op een normale strook. Blikje cola in het stuur en gaan ;)
Ik houd minimaal 1 hand aan het stuur, in de file werkt de lane assist niet, bij mij tenminste niet, dus dan moet ik het ook zelf doen.
Als ik wat sportiever wil rijden, bochtenwerk, dan zet ik het uit, ik vind het storend die pogingen tot correctie.
In combinatie met de acc vind ik het wel prettig, met één hand aan het stuur op het gemak rijden.
 

Schep

Forumguru
Yep daar.. Ik kan echt niet verzinnen waarom juist daar die melding komt?
Vandaag geen foutmelding!
Wel een maximumsnelheid van 100 km/h, 5 km/h, 30 km/h, 130 km/h en weer 100 km/h tussen de Shell en het bord 100 km/h ná het aquaduct (dat ik daar vandaag pas voor het eerst zag, overigens)
 

RefleCs

Forumguru
De navi raakt daar volledig de weg kwijt omdat de weg nog niet in de navi zit. Hij pakt dan snelheden van oude weggetjes en/of lokale wegen. Niet zo heel gek maar waar ik wel gek van wordt is de extreem trage doorgang van kaartmateriaal. Ik betrap mij er zelf op dat ik steeds vaker Waze gebruik om te navigeren dan de columbus. Vele malen betrouwbaarder en accurater.
 

Schep

Forumguru
Niet zo heel gek maar waar ik wel gek van wordt is de extreem trage doorgang van kaartmateriaal.
Inmiddels hang ik niet meer zo vaak in Amsterdam rond, maar zit ik vaak in Delft/Rotterdam/Den Haag. Auto van 2016 weigert de A4 uit dec 2015 te herkennen, en die weg zat al 50 jaar in de planning ;)

Voor de bekende routes gebruik ik de navi alleen maar voor de ETA, maar die is ook stukken minder betrouwbaar dan gewoon even de telefoon er bij pakken en Google Maps checken.

Maar ja, kun je dit Skoda kwalijk nemen? Ik hoor collega's met allerhande redelijk nieuw spul (V60, XC90, Passat, DS5) met dezelfde problemen.
Stiekem zijn die inbouwnavi's best achterhaald. Ik gok dat onze volgende leaseauto's gewoon OTA systeem- en kaartupdates krijgen. Ik kan niet wachten.
 

RefleCs

Forumguru
Inmiddels hang ik niet meer zo vaak in Amsterdam rond, maar zit ik vaak in Delft/Rotterdam/Den Haag. Auto van 2016 weigert de A4 uit dec 2015 te herkennen, en die weg zat al 50 jaar in de planning ;)

Voor de bekende routes gebruik ik de navi alleen maar voor de ETA, maar die is ook stukken minder betrouwbaar dan gewoon even de telefoon er bij pakken en Google Maps checken.

Maar ja, kun je dit Skoda kwalijk nemen? Ik hoor collega's met allerhande redelijk nieuw spul (V60, XC90, Passat, DS5) met dezelfde problemen.
Stiekem zijn die inbouwnavi's best achterhaald. Ik gok dat onze volgende leaseauto's gewoon OTA systeem- en kaartupdates krijgen. Ik kan niet wachten.

Absoluut waar. Het is inderdaad allemaal sterk verouderd en dat in deze tijd van technologie. Kom maar op met die gadgets ;) vanaf 1 feb waarschijnlijk ook elke dag op en neer naar de 2e Maasvlakte voor een projectje.
 

Dietercaus

Nieuw lid
Vorige week heb ik de superb binnegedaan voor onderhoud ,
Er werden daarbij 2 terugroepacties gedaan .
De ruitensproeiers deze werden vervangen en staan nu perfect op de ruit gericht.
Ook de loskomende sierlijsten (Volgens mijn weten de achterste die loskomen die doordat deze bkeven haken achter de rubber van de voordeuren )
Er werd gezegd voor de afspraak dat deze rubbers die de sierlijsten vast houden niet voldoende spanning geven , dus gingen ze deze aanpassen .

Paar dage nadien ging ik tanken en zag ik een rare bluts in de lijsten , precies of deze waren te hard ingeduwd bij het plaatsen.

Ik naar skoda , de werkplaatsverantwoordelijke vertelde me dat ze aan de achterdeursierlijsten niets gedaan hebben terwijl deze het probleem zijn en terwijl ze na men onderhoud beduidend properder waren dan de rest van men wagen ..

Geen verdere discussie er worden nieuwe lijsten enzo besteld in garantie , ik hoop dat dot eindelijk opgelost wordt ;)
 

ljo13

Lid
Eens.
Verder zeg ik er niks over (maar dat kost best moeite... :D ).

Klopt helemaal. Ik ben dan ook superblij met Android Auto. Gewoon Google Maps navigatie in de wagen. Enkel jammer dat het tweede display in de bestuurdersconsole hiervoor niet gebruikt kan worden.

Het gerucht gaat ook dat Waze nu zaterdag beschikbaar zou worden voor Android Auto dus dan is het wat mij betreft helemaal afgelopen met de ingebouwde navigatie en zogenaamde "verkeersinformatie". Want die informatie haalt bij lange het niveau niet van die in mijn vorige wagen (Opel Astra) of wat er via een tomtom of waze te krijgen valt.
 
Bij mij is niets gezegd bij de beurt over de sproeiers en de sierlijsten. Heb daar zelf ook niets over gezegd omdat de sierlijsten gewoon vastzitten en ik vanuit de ervaringen hier niet echt de indruk krijg dat de sproeiers ervan opknappen als eraan gezeten wordt. Denk dat ze het in stilte toch gedaan hebben, ik zag gisteren een kitrestje onder een sierlijst vandaan komen (kitten ze die nu gewoon vast..?) en de sproeiers werken ook anders. Niet beter of slechter, gewoon anders..

Bij de sproeier heb ik overigens het idee dat iets meer druk in het systeem een boel oplost. Bij lage snelheid besproei ik direct mijn achterligger terwijl bij snelwegtempo de sproeier niet verder komt dan de onderste 10cm van het raam. Gemiddeld doet hij het dus goed :sterretjes:
 
Bovenaan Onderaan