Kleine storingen / irritaties

B.Stuurder

Forumguru
Stiekem zijn die inbouwnavi's best achterhaald. Ik gok dat onze volgende leaseauto's gewoon OTA systeem- en kaartupdates krijgen. Ik kan niet wachten.

In principe is daar met Carplay al een start mee gemaakt. Je kan dan navigeren met je telefoon op het grote scherm.

B.Stuurder

Forumguru
Absoluut waar. Het is inderdaad allemaal sterk verouderd en dat in deze tijd van technologie. Kom maar op met die gadgets ;) vanaf 1 feb waarschijnlijk ook elke dag op en neer naar de 2e Maasvlakte voor een projectje.
Dan ga ik jou vast nog tegenkomen. Of je dat nu leuk vind of niet :laugh:

Dietercaus

Nieuw lid
Vorige week heb ik de superb binnegedaan voor onderhoud ,
Er werden daarbij 2 terugroepacties gedaan .
De ruitensproeiers deze werden vervangen en staan nu perfect op de ruit gericht.
Ook de loskomende sierlijsten (Volgens mijn weten de achterste die loskomen die doordat deze bkeven haken achter de rubber van de voordeuren )
Er werd gezegd voor de afspraak dat deze rubbers die de sierlijsten vast houden niet voldoende spanning geven , dus gingen ze deze aanpassen .

Paar dage nadien ging ik tanken en zag ik een rare bluts in de lijsten , precies of deze waren te hard ingeduwd bij het plaatsen.

Ik naar skoda , de werkplaatsverantwoordelijke vertelde me dat ze aan de achterdeursierlijsten niets gedaan hebben terwijl deze het probleem zijn en terwijl ze na men onderhoud beduidend properder waren dan de rest van men wagen ..

Geen verdere discussie er worden nieuwe lijsten enzo besteld in garantie , ik hoop dat dot eindelijk opgelost wordt ;)

Jha idd het was iets met een pompje aaan de sproeiers en ze hebben inderdaad de lijstjes gekit ...

Karoq_leaserijder

Actief lid
Mijn S3 is maar een enorme pieperd producteigenschap.

[Sarcasme aan]
In deze tijd van het jaar moet ik nog wel eens de ruiten sproeien en blijf ik zo lang mogelijk in de auto en zo weinig mogelijk daar buiten.
Auto gestart en de gordel om. . . . . .

Pling - Ruitensproeiervloeistof bijna leeg
Pling - Tank bijna leeg
Plong - Versnelling in de achteruit.
biepbiepbiep - geparkeerde auto achter mij
biepbiepbiep - lantaarnpaal voor me
Plong - Weer in de achter uit.
En dan ben je opweg naar een tankstation. . . . .
Plong - maximum snelheid overschreden.
[Sarcasme uit]

Canon-Eye

Forumguru
Tsja... eigen "schuld" zou ik bijna zeggen... ;)
  • Dat je moet tanken, kun je al een tijd zien aankomen (metertje, aanwijzing in het centrale scherm)
  • Dat er in deze tijd veel gesproeid moet worden, houdt automatisch in dat je iets vaker het vloeistofnivo zou kunnen of moeten controleren/bijvullen
  • Je kiest voor parkeersensoren voor en achter en dan ben je verbaasd als die het nog dóén ook? Of waren dit onderdelen van de standaarduitrusting (ook van de basic uitvoering) en geen opties?
Maar als jet 't niet meer aan kan: misschien kan een van de VCDS- of VAG-Can goeroes je uit de brand helpen en al die herrie uitschakelen? :D

EdK

Forumguru
Auto gestart en de gordel om. . . . . .

Pling - Ruitensproeiervloeistof bijna leeg
Pling - Tank bijna leeg
Plong - Versnelling in de achteruit.
biepbiepbiep - geparkeerde auto achter mij
biepbiepbiep - lantaarnpaal voor me
Plong - Weer in de achter uit.
En dan ben je opweg naar een tankstation. . . . .
Plong - maximum snelheid overschreden.
[Sarcasme uit]
Tsja zou zeggen RTFM is een boekje waar je ook voor betaald hebt en geen geluid maakt of je moet het hard op tafel laten vallen.....
Daar kun je lezen dat er metertjes zijn die iets aangeven voor de brandstof op is...
Dat je je max snelheid kunt uitzetten....
Als je periodiek je ruiten vloeistof bijvult je geen melding krijgt...
En ja biepbiepbiep waarom heb je dat dan in godsnaam erbij besteld.....

Maar krijg je geen piepje als de temperatuur onder de 4 graden komt ?????

Renkie

Forumguru
Maar krijg je geen piepje als de temperatuur onder de 4 graden komt ?????

ff serieus: volgens mij had VAG het altijd zo dat zodra de temperatuur onder X waarde kwam (bijvoorbeeld 4 graden) je altijd een piepje hoorde.
Het valt me bij recente Skoda's op dat het alleen piept als de temperatuur op dat moment op 4 graden komt. Start je de auto bij -3 en blijft het -3 dan hoor je nooit een piepje. Beetje bijzonder.

EdK

Forumguru
Start je de auto bij -3 en blijft het -3 dan hoor je nooit een piepje. Beetje bijzonder.
Ach dan is het onnodig om te piepen, je moet dan toch al je ramen krabben en omdat kleine henkie dan toch al is gekrompen tussen de ballekes , hoeft dat piepje toch niet meer.......

Canon-Eye

Forumguru
Start je de auto bij -3 en blijft het -3 dan hoor je nooit een piepje. Beetje bijzonder.
Bij het starten word je geacht even het dashboard te scannen - die controlelampjes branden immers niet voor niks. En als je dat doet, zul je zien dat die temperatuuraanduiding bij 4 graden of lager een aantal seconden knippert, om de aandacht te trekken.
Dat vind ik nou simply clever: 's ochtends vroeg geen onnodige herrie aan m'n kop... ;)

gdisselkoen

Forumguru
Bijkomend voordeel: je kunt je fitnessabonnement meteen opzeggen.
Lang geleden reed een collega van mij in zo'n ding zonder stuurbekrachtiging. Een Leopard krijg je makkelijker de hoek om... :D
En dan te bedenken dat de Lada en de Leopard gebaseerd zijn op het zelfde onderstel.

Bovenaan Onderaan