Kleine storingen / irritaties

gdisselkoen

Forumguru
Bij het starten word je geacht even het dashboard te scannen - die controlelampjes branden immers niet voor niks. En als je dat doet, zul je zien dat die temperatuuraanduiding bij 4 graden of lager een aantal seconden knippert, om de aandacht te trekken.
Dat vind ik nou simply clever: 's ochtends vroeg geen onnodige herrie aan m'n kop... ;)

Daar heb je toch je auto niet voor nodig. Dat regelt mijn huis allemaal. Als 1 van de buitentemperatuursensoren detecteert dat de temperatuur onder een bepaalde waarde komt, dan wordt er een bericht gestuurd naar mijn telefoons en tablet.
Zit ik TV te kijken, wordt er ook een melding op TV getoond. Zo sta je nooit voor verrassingen als je van huis gaat. :D

• Leuk
Waarderingen: CDK

robvv

Senior Member
Front assist.

In deze rubriek lees ik uiteenlopende reacties. Bij de een werkt het goed, bij de ander juist niet.
Wat zijn de laatste ervaringen ?

Reageert front assist op voetgangers ?

roeldewinter

Actief lid
Bij mij werkt ie perfect, heeft me al een paar keer gered van allerlei narigheid. Ook wel eens vals alarm maar dan was er wel reden toe.

roeldewinter

Actief lid
Sjongejonge, wat letterlijk.... Er zijn van die situaties dat je ingrijpt terwijl het achteraf niet nodig bleek. Dat doet mijn front assist ook af en toe terwijl ik zit te suffen.

Canon-Eye

Forumguru
Als-ie alarm slaat wanneer jij - rijdend - zit te suffen, dan lijkt me dat wel terecht. Best knap trouwens, tenminste als je geen Driver Alert assistent hebt?

roeldewinter

Actief lid
Die driver allert assist werkt voor geen meter, ik kan rustig in slaap vallen achter het stuur zonder enige waarschuwing (wat ik uiteraard niet doe) en soms begint het ding al te miepen over pauze als ik 10 minuten heb gereden.

willemk

Senior Member
@robvv ik heb het al eerder gepost, maar bij mijn superb werkt front assist perfect, ook bij voetgangers die plots s'ochtend in het donker tussen twee geparkeerde auto's proberen over te steken en ik dat niet in de gaten had. Het rijden in de potdichte mist is ook fantastisch, zet je het front assist scherm in je display aan en ziet je auto de auto's voor je eerder dan jou. Dat is erg prettig:thumbsup:

Na nu vijf dagen met de S3 gereden te hebben lijken Front Assist en ACC naar behoren te werken. Nog geen rare acties zoals hier uitgebreid beschreven.

Wel vind ik de FA relatief laat ingrijpen, terwijl de ACC (zelfs op de kortste stand) nog zo'n groot gat laat vallen en zo traag optrekt naar de ingestelde snelheid, dat inhalen behoorlijk irritant is voor overige weggebruikers. Kortom je moet gas bij geven om een beetje normaal in te halen.
Ook storend dat de ACC bij kans weigert rechts in te halen. Dan is gewone CC prettiger.

s_janssen

Actief lid
Na nu vijf dagen met de S3 gereden te hebben lijken Front Assist en ACC naar behoren te werken. Nog geen rare acties zoals hier uitgebreid beschreven.

Wel vind ik de FA relatief laat ingrijpen, terwijl de ACC (zelfs op de kortste stand) nog zo'n groot gat laat vallen en zo traag optrekt naar de ingestelde snelheid, dat inhalen behoorlijk irritant is voor overige weggebruikers. Kortom je moet gas bij geven om een beetje normaal in te halen.
Ook storend dat de ACC bij kans weigert rechts in te halen. Dan is gewone CC prettiger.

Ik neem aan dat je alle instellingen van FA en ACC nog kan tunen in het menu.
Wat betreft de te lange afstand: voor het Duitse Superbforum heeft dat te maken met de wettelijke bepalingen voor de afstand tussen twee auto's. En dat geldt ook voor rechts inhalen. Dat mag niet. En aangezien ACC niet kan zien of je echt rechts inhaaalt of een afslag neemt....
Overigens is een tikje aan de ACC handel voldoende om de auto toch rechts in te laten halen. Je overrulet dan die beperking.

B.Stuurder

Forumguru
Ik heb wel paniekerige meldingen gehad van de FA, maar geen ingrepen. Ook geen meldingen bij rechts inhalen. Al doe ik dat nooit natuurlijk, want dat mag niet. :D
Wel vind ik de subtiele melding in de maxidot, de twee auto's met een ! er tussen, goed. Ik word erdoor aangezet om extra op mijn afstand te letten.

gdisselkoen

Forumguru
Front assist.

In deze rubriek lees ik uiteenlopende reacties. Bij de een werkt het goed, bij de ander juist niet.
Wat zijn de laatste ervaringen ?

Reageert front assist op voetgangers ?
Yep. Liepen er vandaag 2 midden op straat, had de ruitenwissers al aangezet en wilde gas bijgeven, greep de auto in :(

Ook heeft de auto al een keer een noodstop gemaakt omdat er iemand, met een "raar loopje" op de stoep liep en de auto daar op reageerde.

Nja, het is voor mij ook wennen geweest (en nog altijd een beetje, na 1 maand) van cc naar acc. Intussen toch wel gewoon geworden. Alleen de herneming bij inhalen valt tegen... Bij cc was tikje op de hendel van cc voldoende om vol vermogen aan te spreken om terug naar ingestelde snelheid te gaan. Bij acc is er allesbehalve "haast" om terug te hernemen. Dus om te vermijden dat andere derdevakkers vol op de rem moeten moet je wel gas bijgeven. Toch een dompertje....

Bovenaan Onderaan