Kleine storingen / irritaties

Die van mij gaat volgende week naar de dealer om de radar te checken. Ik heb een filmpje gemaakt van de verdwijnende auto in de maxidot terwijl er recht voor me een doodgewone personenauto rijdt. En zo af en toe schiet hij weer terug in het zicht, en er weer terug uit ook. Droog weer, net gewassen auto met schone radar. Dat vonden ze bij de dealer toch ook wel opmerkelijk.

Ben wel benieuwd of het gevonden kan worden. Want je zult het net zien, hij doet het nu al een dag of 5 probleemloos :sterretjes:

Wel een nieuwe irritatie, of eigenlijk twee...

Bij koud of vochtig weer heb ik bij koude start een gezellig piepende multiriem. Klinkt een beetje als een ouderwets te slap afgestelde v-snaar. Duurt een seconde of 10 en dan houdt het op, de rest van de dag geen last meer. Maar de volgende ochtend weet ik dan toch wel weer de aandacht te trekken van de buren, want missen doe je het geluid niet. Ook maar een filmpje van gemaakt voor de dealer (merk dat dit beter werkt dan alleen het verhaal). En ga ze deze keer van tevoren aangeven de bus spuitvet niet aan te raken :laugh:

Oh ja het tweede punt. De vering kraakt nu ook achter als ik over een drempel rijd.

Het zijn geen zaken waar je onderweg continu last van hebt. Maar het kwaliteitsgevoel krijg ik er niet heel erg van...:nono:

Ik neem aan dat je alle instellingen van FA en ACC nog kan tunen in het menu.

Voor zover ik heb kunnen vinden niet anders dan de afstand. Maar in de kleinste afstand kan er nog steeds ruim een Skoda Superb invoegen, zonder dat de Front Assist gaat piepen.

In ons Nederlands drukke verkeer blijf je daarmee steeds meer afremmen omdat men in voegt en de Skoda nog verder afremt om het gat te vergroten.

Nu geef ik dan maar weer gas bij, maar dat gaat een beetje voorbij aan het principe van ACC en File Assist.

ljo13

Lid
Oh ja het tweede punt. De vering kraakt nu ook achter als ik over een drempel rijd.

Gisteren is mijn wagen bij de dealer geweest voor onderhoud en o.a. het bovenstaande probleem. Natuurlijk konden zij het niet vaststellen en zagen ze niets aan de wagen. (heeft precies ook met temperatuur te maken.) "Ja meneer, die drempels waarover u spreekt zijn inderdaad wel aan de hoge kant". Probleem dus niet opgelost.

Vervolgens had ik het dan over de ophanging die naar mijn mening hard is en dus onbruikbaar op een kasseiweg en dat lag volgens de dealer dan weer aan de banden in combinatie met de stratos velgen.

Deze morgen bij het oprijden van een drempel weer hetzelfde gedreun en gekraak.

Volgende week moet hij nog terug om de defecte claxon te vervangen die ze niet liggen hadden en dus moesten bestellen. Meteen ook maar eens zeggen dat ze het probleem van de ophanging eens echt moeten bekijken.

Robbie146

Senior Member
Oh ja het tweede punt. De vering kraakt nu ook achter als ik over een drempel rijd.........................Maar het kwaliteitsgevoel krijg ik er niet heel erg van...:nono:

Dit wordt dus bij mij ook met de dag erger, voor is het gewoon eng soms, al kruip je een drempel op nog kraakt en bonkt de hele voorkant.
Achter in mindere mate, maar ook daar geluid wat er niet hoort te zijn.

Kom van een O2 af, en begin deze na 8 maande S3 toch technisch wel beter te vinden.
Ik wacht het weer even af zodat men niet met de smoes van de temperaturen af kan komen en ga dan maar eens zagen bij de dealer.

willemk

Senior Member
@Robbie146 bij mijn s3 waren enkel aan de voorzijde ook af en toe ook kraakgeluiden te horen wanneer een drempel op gereden werd. De garage heeft bij mij een speciaal vet in de draagarmrubbers gedaan, daarna heb ik het niet meer gehoord. Is nu al vanaf november geleden. Wellicht dat je dit ook even aankaart. Ik heb overigens de dcc optie.

Willemk

Dit soort verhalen zijn herkenbaar @ljo13 @Robbie146
Het ligt aan de temperatuur en de drempels waar ik overheen rij zijn te hoog. Ja hoor... want in alle 21 voorgaande winters met de voorgaande 34 auto's zal het wel gewoon warmer zijn geweest... en de drempels zijn sinds de aflevering in mei overal gegroeid..:banghead::fool:

Technische gebreken kunnen gebeuren, en zelfs als het niet direct opgelost kan worden omdat ze het niet weten kan ik nog wel hebben. Maar die stompzinnige smoesjes verdraag ik erg slecht

Kurtcl

Nieuw lid
Ondertussen heb ik 9000km met de superb in een 6tal maand. Ondertussen werkt het zetelgeheugen niet meer. Werkt de achteruitrijcamera soms niet. Slaat de distance controle te pas en te onpas aan. De omgevingsdetector slaat groot alarm als je maar een beetje vlot een straat gaat indraaien. Hij ziet blijkbaar de boordstenen als een ander voertuig zelfs al op 2 meter afstand. De phonebox werkt ook al niet meer en bij koude wagen, dis na een lange stilstand krijg je hem bijna niet in zijn achteruit . Soms bij een constante snelheid "schudden". Voor de rest prima wagen... Is mijn eerste Skoda . Heel waarschijnlijk ook mijn laatste

Kurtcl

Nieuw lid
Idd. Eerst heb ik 9maanden mogen wachten op mijn auto en dan krijg je zo een vehikel . Nu 1 voordeel. Het is een full lease. Dus alles mag kapot gaan het kost me niks

B.Stuurder

Forumguru
Maar je zit er natuurlijk niet op te wachten. Ik moet zeggen dat het klinkt alsof je kortsluiting hebt ergens. Alle klachten zijn elektronica gerelateerd.

Die van mij gaat volgende week naar de dealer om onderstaande punten te checken.
Voor de sierlijsten en ruitensproeiers zelfs de 3 keer al.

- dode hoek sensor links blijft aan.
- kraken dempers voorkant.
- bout rechts achter mist.
- sierlijsten vallen eraf.
- ruitensproeiers, de vloeistof komt overal terecht, maar niet op het raam (ja bij achterligger)
- mijn ruitenwisser staat doorgaans in de auto stand. Als ik de auto uitzet blijft hij in positie, vaak dus halverwege de ruit. Het valt mij op omdat mijn voorgaande auto's altijd na het uitzetten naar de "ruststand" teruggingen.

CDK

Forumguru
Als ik dit zo allemaal lees is het nogal droevig gesteld met de afwerking en de degelijkheid van de S3 :nailbiting:
Hopelijk heeft Skoda met de Kodiaq weer de juiste koers ingezet.... F3, O3 en S3 lijken stuk voor stuk een minder niveau te halen als de 2e generatie van eender welk type....

Bovenaan Onderaan