Kleine storingen / irritaties

en daar nemen ze een hoop klachten of garantie voor op de koop toe!
En als ze dat nu eens deden... @Pon deze alias is nog vrij. Maak hem aan en lees eens mee.. En doe eens echt gek. Praat mee op het forum, misschien gebeurt er veel meer dan wij weten :pardon:

Laatst bewerkt:

s-line

Forumguru
Ook de langere onderhoudstermijnen stappen sommige merken al vanaf,omdat 2jaar gewoon te lang is voor een onderhoudsinterval en er dus te laat bepaalde dingen kunnen worden geconstateerd. En wie wil er nu 2jaar met de zelfde olie in zijn blok rond rijden. Dat is vragen vroeg of laat om ellende.
Maar de lease maatschappij vind dat blijkbaar heerlijk, maar ik als privé rijder wil dit echt niet.

Canon-Eye

Forumguru
Heeft die tekst op de showroom-ruit achter je auto betrekking op de auto, of op een van de racefietsen die in de showroom te zien zijn? :D

benderke

Actief lid
Na iets meer dan 800km mijn eerste irritatie achter de rug... en wat voor één: wat een korte rit naar de dokter moest worden met men newborn babyboy (2,5weken oud) monde uit in het stilvallen op de snelweg... gelukkig waren we nog niet ver weg en kon via een ontspanningsroute langs de berm plan b uitgevoerd worden (auto van de wederhelft) mits wat hulp.

Na het oproepen van den bijstand (wegenhulp) en de nodige wachttijd kon vastgesteld worden dat de brandstofaanduiding fout zat: kwart vol wil blijkbaar zeggen volledig leeg. En na een fillup (=mijn eerste eigen tankbeurt) blijkt volledig vol vanaf heden iets boven kwartvol aan te duiden....

En dat op men 33ste verjaardag. Pff wat een kakdag

RefleCs

Forumguru
Geen grote dingen en veel plezier met de auto. Maar wat mij eigenlijk de hele donkere periode van het jaar al opvalt is dat dat LED kentekenverlichting meer licht achter de auto geeft dan de daadwerkelijke achteruitrij verlichting.....

Tijd voor LED dus. Maar zal ik 30 of 50 watt led doen....

benderke

Actief lid
En dus een productiefout of is ie dat ineens beginnen doen?

Lijkt me alleszins niet normaal... normaal rij ik men wagens dikwijls tot (onder) de 0 - nu heb ik er eentje die er bij +150km de brui aan geeft. #simplynotclever

Morgen men dealer eens contacteren... de leuke start is alvast totaly gone

benderke

Actief lid
Dat is een mooi voorbeeld van liegen of het gedrukt staat.... Die brochure dan .
Maar als dit je eerste Skoda is, snap ik het een beetje.

Wat mij betreft heeft dat niets met de brochure te maken / skoda. Ik weet ook best dat theorie en praktijk ver van elkaar liggen. Zeker omdat ik enkel korte aftstanden had gedaan ect...

Maar er zit een wijzertje in de auto voor een reden. Als de wijzer nog een 4de vol is - en de range nog meer dan 100km bedraagt zie ik geen enkele reden om reeds te tanken...

Dit in combinatie met 0 ervaring van vorige km's en tankbeurten met die wagen.

CDK

Forumguru
@benderke, inderdaad ik ben het volledig met je eens. De meter moet in zoverre correct aanwijzen dat er nooit minder in de tank mag zitten als aangegeven door het wijzertje.

Bovenaan Onderaan