KleineTom stelt zich voor.

Hoi ben al jaren passief gebruiker van skodaforum sinds ik in maart 2014 mijn octavia III greenline in de lease kreeg.
begin 2018 de auto privé overgenomen en rijdt deze auto nog steeds zowel zakelijk als privé maar dan met een km vergoeding.

Nadat ik zakelijk met Renault kangoo moest behelpen en dan eindelijk van de werkgever een luxe auto mocht aanschaffen, de octavia gekozen omdat ik veel kofferbakruimte nodig had en natuurlijk de 14% bijtelling destijds. De privé auto kon toen ook weg.

Ondertussen ruim 322000 km verder bevalt de auto nog steeds prima. Behalve 30.000 km beurtjes, de nodige banden, 1x distributieset (210.000km), 1x kachelventilator motor(280.000km) en een set remblokken( 240.000km) nog steeds niks versleten of vervangen.

Wel zelf op het moment in 2018 toen ik de auto heb overgenomen paar hulpveren geplaatst. De kofferbak is bijna altijd maximaal gevuld met materiaal en gereedschap. +/- 200 kg. Toen ook maar meteen een 2e set originele Ilias velgen erbij aangeschaft via marktplaats zodat ik een set zomerwielen en winterwielen heb. Wisselen doen we zelf. Voordeel is dat je ook meteen een volwaardig reservewiel in je bak kunt leggen. Ik rijdt toch wel gemiddeld 1 band per 2 jaar lek.

Verder de nodige parkeer schades gereden. Ook al heb je parkeersensoren. Bij het rijden tegen een hoge wagen waar de parkeersensoren onderdoorkijken rijdt je toch de hele achterkant aan barrels. Een vangmuilkoppeling blijkt dan toch niet echt mee te geven.

Verder de nodige krasjes en steenslag putjes die elke keer met de lakstift worden bijgekwast. Het strak in de lak is er zo wel een beetje vanaf maar voorlopig komt er niet wat anders simpel omdat er geen fatsoenlijke vervangen bestaat. Ruimte, kosten, brandstof verbruik.
Gecombineerd (snelweg, files, bebouwde kom combinatie) verbruik komt eigenlijk nooit onder de 1:24 op een tank. Korte stukjes en veel gelummel is slecht voor het verbuik. Lange ritten met 110 km/u op de cruise control is lekker zuinig. 1:26 -1:28 zijn dan geen uitzondering.

Ik werk voor bedrijf dat besturing maakt voor oa betonindustrie, Ik kom dus op plekken waar het meestal een bende is. Regelmatig is de auto ipv racingblue, betongrijs. Veel wassen dus. En dan heb ik er nog wel spatlappen opzitten.

De auto wordt flink gebruikt,
 

Bijlagen

  • IMG_7035 (Large).JPG
    IMG_7035 (Large).JPG
    395 KB · Weergaven: 30
  • IMG_9758 (Large).JPG
    IMG_9758 (Large).JPG
    475,4 KB · Weergaven: 28
  • OZON6015.JPG
    OZON6015.JPG
    670,8 KB · Weergaven: 28
  • IMG_8668 (Large).JPG
    IMG_8668 (Large).JPG
    378,2 KB · Weergaven: 29
  • IMG_8187 (Large).JPG
    IMG_8187 (Large).JPG
    616,2 KB · Weergaven: 27
  • IMG_8188 (Large).JPG
    IMG_8188 (Large).JPG
    480,1 KB · Weergaven: 31
Bovenaan Onderaan