Klemmenstrook t.b.v. voeding centrale vergrendeling

casparbanis

Nieuw lid
Ik ben bezig met het inbouwen van centrale vergrendeling in een fabia II. Ik ben opzoek naar de klemmenstrook t.b.v. de voeding. Ik kan de zekeringen zien zitten (ik heb de isolatie boven de pedalen weggehaald). Maar ik zie nergens de bouten zoals hieronder op de foto staan (dit is de klemmenstrook van een Octavia). Als ik deze bouten heb gevonden ben ik ook nog op zoek naar een goed massa punt in de buurt. Iemand een idee? Alvast bedankt!

DSCN8355.jpg

Monteurtje

Forumguru
Zulke aansluitingen zitten er niet. Dan moet je een lege, voorbereide, plek in de zekeringkast pakken.
Massa genoeg. Kapje zijkant dashboard weghalen. Daar zitten een paar draadeind in het zicht. Kabel met oogje met een moertje daarbij op schroeven. Gaat prima.

casparbanis

Nieuw lid
Bedankt voor je reactie. Ik heb het inmiddels opgelost door inderdaad een vrije voorbereide plek in de zekeringkast te pakken. In plaats van een zekering heb ik nu zelf een stekkertje gemaakt en erin gedrukt. Niet de meest elegante oplossing (je ziet nu dus dat draadje tussen de zekeringen zitten) maar wel werkend. Als iemand een eenvoudige betere oplossing weet hoor ik het graag maar het is voorlopig opgelost zo. In het circuit van de centrale vergrendeling zit overigens al een zekering (van cargoods). Zijn er officiële stekkertjes die je in de zekeringkast kan gebruiken om stroom af te tappen?

Cordoba

Forumguru
Je kunt gewoon dezelfde klemmen in een lege plek gebruiken, en de stroom van de toevoerkabel naar de zekeringkast pakken. Dan kun je er gewoon een zekering tussen plaatsen (en aan het andere pootje van de zekeringklem komt dus je 'nieuwe draad/systeem'.

Dergelijk materiaal is lastig te vinden, maar volgens mij levert Rick Donkers dit wel: Rick Donkers Auto Electrics

Wel even flink de site doorspitten om te vinden wat je zoekt, of er even een mailtje aan wagen.

andrehj

Forumguru
Rick Donkers heeft die stekkertjes inderdaad. Ik heb er zelf diverse in mijn zekeringkast gebruikt. Het nummer kan ik nu helaas niet opzoeken, want ik zit hier niet achter mijn eigen PC. Misschien dat Antera het nog weet.

Bovenaan Onderaan