Klep bovenzijde airbag

Hetzer

Forumguru
Er zit af en toe een klein rammeltje, uit bovenzijde van de airbag.
Nu zit de airbag in de F-2/Roomster vertstopt met aan de bovenzijde een soort deksel, het lijkt of deze gemakkelijk te verwijderen is, maar weet iemand hoe??

Ronnie

Forumguru
Bestuurder of bijrijderairbag? Volgens mij is de bijrijdersairbag alleen via de achterzijde van het dashboard te benaderen. De naden die je ziet zijn z.g. "Sollbruchstellen", daar waar de airbag eruit komt in geval van nood.
Wees voorzichtig met het sleutelen aan de airbags, dit kan alleen volgens bepaalde procedures!

Antera

Donateur
zal bijrijderskant wel zijn ronnie. Kappen zijn idd niet te verwijderen. verwijderen kost nieuwe. Werken aan airbags alleen door de accu los te nemen

Monteurtje

Forumguru
Die kap kun je er wel afhalen. Maar dan wel compleet met airbag. Accu loskoppelen. Bovenste dashboardkastje eruit halen. 2 torx schroefjes en eruit wippen/trekken. 3 of 4 schroeven loshalen van airbag unit. Dan kun je het geheel naar boven eruit halen. Voorzichtig beetje loswippen. Stekkertje airbag voorzichtig loshalen. Zit een vergrendeling op. Afdekkap zijn niet los leverbaar, alleen compleet met airbag.

Hetzer

Forumguru
aha, bedankt voor de info, is jouw iets bekend dat hier vaker een kleine rammel bekend is??
dit is mijn 4e 5J model, maar heb nooit eerder daar een rammeltje gehoort.
Het is overigens alleen af en toe hoorbaar en niet super aanwezig

pierre27

Actief lid
Monteurtje,
hoe weet jij dit allemaal met zoveel bijzonderheden?
(2 torx schroefjes en eruit wippen/trekken. 3 of 4 schroeven loshalen)
Is er al een vraagbaak uit van de Greenline?
Ik heb op dit topic:
http://www.skodaforum.nl/board/f44/vraagbaak-skoda-fabia-combi-1-2tdi-greenline-16247.html
nog niets positiefs gehoord.
Wil nu na bijna twee jaar (2 juli 2012) toch wel wat achtergrondinformatie hebben om het een
en ander te verwisselen c.q. te vervangen, terwijl ik alleen het brandstoffilter kan herkennen,
als ik de motorkap open doe.
Er schijnt ook nog iets belangrijks onder de achterzitting te zitten, heb ik mij laten vertellen, alleen weet
ik niet meer, wat dat geweest moet zijn.
Prettige avond verder,
Pierre:yeah:

piair1982

Forumguru
@hetzer

Heb je al eens gekeken naar de bedrading van het dashboardkastverlichtingslampje?

Die kan ook rammelen.

Bovenaan Onderaan