Kleppendeksel pakking lekt. Vervangen?

Zo de oliedrukschakelaar is opgelost!
Dit gaat weer een superauto worden.:xyxthumbs:

Op de foto is aan het glanzende te zien dat het pakking lekt, maar wanneer moet je deze vervangen? Dit is zelf ook wel te doen lijkt me. Moet alleen even weten of er nog iets is waarop ik moet letten.

Maar is het al nodig??

Bijlagen

• lek kleppendeksel  pakking.jpg
    lek kleppendeksel pakking.jpg
    12,7 KB · Weergaven: 80
Olie komt er wel helemaal rondom uit. Oke, het spuit er niet uit, maar effe checken voor de zekerheid.
Begin het in ieder geval wel leuk te vinden om alle dingen uit te zoeken en op te lossen.:1761:

Gieliovd

Forumguru
Komt de olie er rondom uit? Dat is wel heel bizar vind je niet?

Misschien toch eens denken aan overdruk in je blok.

Is je carterventilatie open?

Beter gezegd hij zweet rondom. De pakking is wel bijna 10 jaar oud! Voor zover de experts onder mijn collega's (waaronder monteurs van de technische dienst, die regelmatig aan betonmixers sleutelen) zeggen dat er geen sprake is van overdruk nog onderdruk.
En er is weinig mee gereden. 90.000 in bijna 10 jaar.
Zou er bij overdruk niet sprake zijn van meer problemen?

Mark

Banned
Gewoon de pakking vervangen, bij mijn Mondeo begon deze te zweten toen de wagen 4 jaar oud was. Normaal gezien kun je dit gewoon zelf doen, wel zien dat alles goed proper is gemaakt voor je de nieuwe pakking plaats.

Monteurtje

Forumguru
Pakking is heel makkelijk te vervangen. Die 2 of 3 moeren bovenop losdraaien. Volgens mij zit er verder geen schroeven. Als die er wel zitten, deze losdraaien. En deksel eraf halen, door misschien met een platte schroevendraaier het deksel iets los te wippen. Pakking kost niet zoveel. Van die MPI motoren zijn de pakkingen niet zo heel duur.

@ monteurtje
Klopt zijn twee moeren en meer niet inderdaad. Ben een snelle leerling en vind het leuk om te doen. Geeft voldoening. Ga ervan uit dat het net als de oliedrukschakelaar makkelijker is om te vervangen na het koud worden van de motor? Goed schoonmaken en dan moet het lukken.
Foto's volgen.

Bovenaan Onderaan