Klepperend geluid wiel rechtsvoor

Ajwesters

Nieuw lid
Ik merkte vandaag bij het wegrijden een klepperend geluid, net of je met twee kleine pannendeksels rammelt. Komt van rechtsvoor, vermoedelijk bij wiel of rem. Wat zou dat kunnen zijn.

Joske

Forumguru
Een bodemplaat die los zit kan ook als de meest rare geluiden geïnterpreteerd worden vanuit de cockpit. (of modderkuip)

@Ajwesters: mag ik jou ook vriendelijk vragen je voor te stellen in de meet-en greet, dat wordt op prijs gesteld, alvast bedankt :) (en een paar foto's er bij scoren altijd ;))

http://www.skodaforum.nl/forum/forums/meet-greet.33/

skodaboy

Forumguru
kan van alles zijn wat er geluid maakt..

maar zoals vlaar032 al zei check ff of de wielbouten nog vast zitten...

ik weet van bij de 02 als ik hier uit m'n garagebox van het appartementencomplex rijd,moet dan een paar keer op en af schipperen om gedraaid te geraken in de (kleine) gemeenschappelijk gang..
tijdens dat manoeuvreren en remmen hoor ik dan af toe een bonkje dat zijn de remblokken die ff 'verspringen'..

als je een schurend geluid hebt,dan kan het zijn dat er een steentje tussen de remklauw en de schijf zit,
heb dit ook al bij de 02 gehad,af en toe was er een schurend/snerpend geluid (lang) hoorbaar,andere keren hoorde je niets.

toen het geluid opnieuw hoorbaar,auto op gekrikt en met het wiel gedraaid,geluid duidelijk aanwezig...
wiel er af,en idd er staat een steentje tussen.. heb de remklauw moet los maken om het steentje er tussen uit te krijgen,het steentje zat er al tijdje want dat was al heel vlak geschuurd aan één kant..

memoscan

Senior Member
Ik denk meer aan een versleten kort stabilisator stangetje, kosten volgens mij 15 euro destijds

Gimli

Lid
Ik denk aan de mooie metalen bescherming achter de remschijf, even een klein duwtje naar achter geven en de herrie is wss weg. Heb ik al meerdere malen gehad met verschillende octavia's

Ajwesters

Nieuw lid
Vandaag weer gehad, nu niet echt klapperend, maar meer schurend, of een geluid dat er iets ijzer op ijzer ronddraait. Na een tijdje stopte het ook weer. Denk zelf aan steentje oid bij remschijf. Het gebeurde bij het rijden in de file, in lage versnelling hoorde ik het. Hoop dat het niet ernstig is, aangezien ik op vakantie in Frankrijk ben.

ertromp

Forumguru
Dat steentje tussen beschermlaag en schijf is mij ook al enkele keren overkomen met m'n verschillende Octavia's. Hopelijk is het dat probleem en anders de wagen eens op de garagekrik om goed onder de auto te kunnen kijken naar o.a beschermplaat of andere oorzaken zoals in de posts aangegeven

Bovenaan Onderaan