Kleur Graphite Grey niet meer leverbaar.

willempi

Nieuw lid
Ik heb een nieuwe octavia combi busines edition 1.9 TDI besteld. Levertijd 10 weken
frown.gif
. Kleur graphite grey uitgezocht... En nu krijg ik de mededeling dat deze kleur niet meer leverbaar is en vervangen is door antraciet. Heeft iemand hier een voorbeeld van?

Okki

Donateur
Je moet ze naast elkaar zien. Zag bij de dealer de Cappuccino Beige (althans dat bleek). Zag bij een andere dealer dezelfde kleur (dacht ik, bleek nog Sahara Beige te zijn)

Het zijn 'nuance' verschillen. Antraciet lijkt mij op de 'stalen' iets meer blauw te bevatten.

SmurfForLife

Actief lid
De vervangengde kleur is ietsie pietsie lichter.

Echter hij oogt wat frisser..

Het is een vooruitgang op de oude kleur.

Dutch4x4

Senior Member
Vreemd, ik heb bij het woord 'antraciet' veel donkerder associaties. Dat is iets van 'zwart met een grijze zweem erover'. Een graphite grey is al behoorlijk licht, dus hoe kan Antraciet nu nóg lichter zijn?

Of Skoda heeft gewoon niet goed in het woordenboek gekeken en gebruikt een totaal verkeerd woord voor die kleur.

Op de site www.skoda.at kan je via de configurator de kleur kiezen. Volgens mij kan dat via de NL site nog niet.

Overigens wilde ik ook graphite maar helaas, wordt dus ook antraciet.

De mijne komt echter in week 41, zal foto's plaatsen zie je gelijk de kleur.

Spijtig dat Graphite Grey weggaat want wij horen van veel mensen dat we een mooie kleur van wagen hebben. Door de car-configurator te gebruiken op de .at site merk ik dat er een enorm prijsverschil is tussen dezelfde wagens aangekocht in een ander land. In Oostenrijk is onze wagen een aanzienlijk stuk duurder dan in België. In Duitsland is de prijs dan weer vergelijkbaar.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: kerel</font><hr />

In Oostenrijk is onze wagen een aanzienlijk stuk duurder dan in België. In Duitsland is de prijs dan weer vergelijkbaar.

[/ QUOTE ]

Ben dan maar blij dat je niet in Nederland woont...heb net even vergeleken.
Met de mijne scheelt het meer dan EUR 6000,- !
En dat alles dankzij ons gunstige belastingklimaat
407.gif

renYek

Lid
Ach, ik had Graphite Grey besteld en kreeg Black Magic hehe.
Maar die vond ik stiekem ook mooier, dus dat was geen ramp.

LenK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: NewRider</font><hr />

Op de site www.skoda.at kan je via de configurator de kleur kiezen. Volgens mij kan dat via de NL site nog niet.

[/ QUOTE ]
Ik heb al eerder geschreven dat Skoda.nl slecht wordt onderhouden.

Steven

Nieuw lid
Ik heb de Graphite Grey besteld, en deze wordt (hopelijk, het wachten duurt lang) eind volgende week afgeleverd. Ik vraag mij dus nu of of het dan daadwerkelijk Graphite Grey is of Antraciet? Iemand ideeën?

Frankie

Actief lid
hey hallo Steven !!!!

Welkom of welcome !!
wink.gif

Ik heb géén idee welke kleur je krijgt op je auto. Zou zeggen "laat je verrassen" !!!

Da's O2 #3 voor BCT. En "binnenkort" #4 voor Michel (dan wel met zo'n lelijk kenteken).... kunnen dan zo'n beetje onze eigen Skoda meetings gaan houden !!
smile.gif

Timothee

Actief lid
Als je nu gewoon Black Magic (de mooiste kleur m.i.) had besteld, dan had je je niet hoeven afvragen welke kleur je zou krijgen (zwarter dan zwart kan niet)
smile.gif

Steven

Nieuw lid
Ik wilde het wagenpark opleuken door een graphite grey O2 te nemen...anders zouden er straks 4 zwarte O2's staan en dan weet je niet meer welke van jou is
laugh.gif

Timothee

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Steven</font><hr />

Ik wilde het wagenpark opleuken door een graphite grey O2 te nemen...anders zouden er straks 4 zwarte O2's staan en dan weet je niet meer welke van jou is
laugh.gif

[/ QUOTE ]

Dat zie ik dan wel aan die mooie VEGA velgen :tongue:
Nee, maar ik heb al een paar keer een grijze O2 zien rijden en vind dat ook best een sjieke kleur. Normaal is grijs saai, maar die Graphite Grey vind ik eerder sjiek dan saai.
Ben dus wel benieuwd hoe die van jou eruit gaat zien.

harry

Senior Member
Vandaag mijn Skoda besteld, antraciet grey.
Ik ga er vanuit dat deze kleur dichter bij zwart ligt dan de blauwe graphite grey. Als iemand zijn auto heeft in antraciet dan zou ik graag wat foto's zien. Mijn O2 wordt eind Januari 2007 geleverd.

Ambiente, Sirius 16", klein leer pakket en armsteun

Gysman

Actief lid
Ben dit weekend op de beurs in Parijs geweest, en daar stond de antraciet grijze Octavia. Ik heb hem zelf ook al een tijdje geleden besteld (levering komende vrijdag) maar neem van mij aan: de kleur heeft helemaal NIETS met zwart te maken. Het is een donker grijze kleur, lijkend op de graphite grey, maar dan zonder de blauwe gloed die graphite heeft. Wat mij betreft helemaal goed, is precies wat ik hoopte/wilde dat het zou zijn.

LenK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Gysman</font><hr />
Ben dit weekend op de beurs in Parijs geweest

[/ QUOTE ]Foto's
super.gif

Bovenaan Onderaan