Kleur van stuur Superb

Highway

Forumguru
Het lederen stuur van mijn Superb uit 2010 begint wat slijtage plekken te vertonen. Mag ook wel, staat bijna 160 000 op de teller. Leder is niet kapot, maar kleur begint er vanaf te gaan.

Nu heb ik contact gehad met colourlock. Deze bieden leder herstel setjes aan. Nu vragen ze welke kleur mijn stuur is. Soul, zwart of hoe Skoda de kleur noemt.

Gister navraag gedaan bij de dealer, maar deze kon alleen de tekst zwart achterhalen.

Iemand hier bekend welke kleurcode / naam een lederen 4 spaaks MF stuur van een Superb uit 2010 heeft?

Toevallig iemand die ervaring heeft met de producten van colourlock?

RefleCs

Forumguru
Als je weet welke uitvoering je rijdt zou je de folders van dat model er eens op na kunnen slaan.

Highway

Forumguru
Het is een Ambition. Ik heb even in de folder gezocht (thanks voor de tip) maar kan hier helaas ook niets qua kleur benaming / code vinden.

Joske

Forumguru
even mee geven wat ik in ETKA zag:

MF-stuurwielen zijn geleverd in zwart en bruin.

misschien kan je het artikelnummer achterhalen van je stuurwiel? Dan moet het er misschien wel uit.... :pieker:

maar op het einde staat de kleurcode normaal gesproken

zwart wordt dan E74 achteraan
bruin is 2N1 op het einde van het artikelnummer

bijvoorbeeld:

3T0419091JE74
is een multifunctiestuurwiel in het zwart leder uitgevoerd, leverbaar geweest tussen 03/2008 en 11/2011
prijs: 506 eur

dus aangezien er maar 2 kleuren gebruikt zijn (volgens ik zie) ga je met de kleurcode van het artikelnummer niet veel zijn, behalve dat je dan weet of het zwart of bruin is.... maar dat kan je normaal wel zien zonder je het er uithaalt natuurlijk :laugh:

de enige verwijzing naar een ander kleur zwart is: satijnzwart/wit , maar dat gaat enkel over de toetsbediening zelf. Niet over het stuurwiel.

Highway

Forumguru
@Joske Bedankt voor het opzoeken. De dealer melde me gister ook dat er slechts 2 kleuren waren - bruin en zwart.

Zal het stuur nog eens goed schoon maken, maar verwacht dat die gewoon zwart blijft :D

Ik zal colourlock eens vragen of de code hun bekend is, anders bestellen we de zwarte reparatie set en hopen dat dit de juiste is.

Highway

Forumguru
Laatste woorden: @Michelv. Goed idee, daar had ik nog niet aan gedacht! Ga ik morgen ochtend direct doen, zal het stuur na verwijdering persoonlijk wegbrengen ........ :deuk:

Cordoba

Forumguru
Met de spullen van colourlock ooit een beschadigde stoel voor mijn moeder hersteld. Ik heb de kleur bepaald aan de hand van de site (ik heb een standaardkleur gekozen) en het resultaat was zeer acceptabel. Op de site van colourlock kun je volgens mij ook de verschillende kleuren bekijken die ze standaard leveren, dus dan kun je zelf bepalen welke kleur volgens jou het beste matched. Andere is om een herstellak op kleur te laten maken, maar daarvoor moet je een stukje materiaal aanleveren, bij een meubel vind je vaak nog wel een hoekje waar je wat materiaal kan wegsnijden zonder dat het zichtbaar is, maar bij een stuur is dat een probleem.

Ik weet niet of je bij Colourlock langs kunt om de kleur uit te zoeken (bedrijf zit in de NOP, ik meen in Ens, maar kan ook Emmeloord zijn).

Highway

Forumguru
Ik woon in Brabant, regio Eindhoven dus om naar Ens te rijden is me een beetje te ver alleen maar hiervoor. Stuur opsturen is idd niet echt een optie, gezien ik de Superb bijna dagelijks nodig heb (vandaar de reacties hierboven).

Ik wacht met bestellen toch tot het wat beter weer wordt. Zou ik in de tussentijd daar in de buurt moeten zijn, dan denk ik wel dat ik er even heen rijdt. Anders bestel ik de zwart op de gok, zo duur is het setje nu ook weer niet.

Bovenaan Onderaan