Kleurcode Octavia O3

Jappa

Lid
Ik wil een lakstiftje bestellen om wat steenslag op m'n bumper weg te werken. Nu ben ik echter niet zeker van de juiste kleurcode. Op de sticker bij het reservewiel staat de volgende code: LF7Y-F6F6.
Bij superskoda kan ik niet precies dezelfde code vinden. Echter wel F7Y-F6F6.
Kan ik ervanuit gaan dat het dezelfde code is? Ondanks dat de L ontbreekt?

EdK

Forumguru
Als de kleurnaam dan ook nog hetzelfde is bij superskoda n skoda dan kun je er vanuit gaan dat het de goede lakstift is
Maar mijn ervaring is dat die lakstiften toch altijd wel iets afwijken in kleur dan orgineel.

Als je echt exact dezelfde kleur wil hebben dan gewoon in verfwinkel voor autolakken de kleinste hoeveelheid laten aanmaken , nadat ze je kleur hebben gemeten.

Ooit een dakspoiler op Yeti gemonteerd die nog in kleur gespoten moest worden
Naar een spuitbedrijf gegaan en pakte zijn kleurenwaaier erbij en aan hand van kleurencode de juiste kleur in waaier opgezocht
Hierna buiten bij de lak van de Yeti gehouden en zat toch een kleurverschil in, dus uiteindelijk met kleurwaaier op lak houdend de juiste gevonden die 2 tinten anders was dan de kleurcode.

Jappa

Lid
Op de sticker in mijn auto staat enkel de code, geen kleur naam.

Waar zou ik die moeten kunnen vinden?

Jappa

Lid
Oké, bedankt. F6F6 is de benamings code dus?
De kleur van die auto lijkt wel, maar het leuke met deze kleur is dat die behoorlijk veranderd als het ligt veranderd

Rooverz

Actief lid
LF7Y is de kleurcode. Persoonlijk ben ik er nog niet achter waar de F6F6 voor staat. Sommige zeggen dat het de kleurcode is voor het interieur, anderen hebben geen idee, weer anderen zeggen dat Lf7y-f6f6 de kleurcode in zijn geheel is.

Cordoba

Forumguru
Ik weet niet beter dan dat F6F6 de kleurcode voor de lak van mijn Fabia is (Quartz Grey), en bij sommige autolakbedrijven afgekort tot F6.
Andere optie is om naar een beetje automaterialenzaak of autoschadebedrijf te gaan, en lak te laten maken op basis van een kleurscan op de auto. De auto wordt dan met een laserapparaatje gescand, en hier komt de exacte kleur uit. Ik heb op die manier voor 30€ een spuitbus op kleur laten maken, om iets aan te tippen kan ik wat in de dop van de bus spuiten en met een kwastje, satéprikker of touch-up stift de lak aanbrengen.

102751-1.jpg

hemi24

Forumguru
Volgens de Russische tabel is LF7Y een VAG-kleurcode.
Hoe dan ook, als je bij Superskoda een lakstift voor F6F6 besteld, krijg je wel de goede kleur...

Jappa

Lid
Volgens de Russische tabel is LF7Y een VAG-kleurcode.
Hoe dan ook, als je bij Superskoda een lakstift voor F6F6 besteld, krijg je wel de goede kleur...

Van de week bij de dealer de kleurbollen naast m'n auto gehouden. Inderdaad de F6F6. Waarom de LF7Y ervoor vermeld staat in mijn auto hadden ze helaas geen antwoord op.

Bovenaan Onderaan